וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין גיבור כמו מפקד המחוז, הוא לחם בעוז": עדות מתוך הקרב מול מחבלים בשדרות

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 14:56

מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב אמיר כהן, לחם מול מחבלים בקרב ליד תחנת המשטרה בשדרות בצוותא עם קצין אג"ם של התחנה רפ"ק מתי צרפתי וקב"ט עיריית שדרות רונן גבאי. "אמרתי לאשתי 'אל תילחצי, אני לא מתכוון למות"

בווידאו: תיעוד הקרב בשדרות/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בבוקרו של יום שבת שמע מפקד המחוז, ניצב אמיר כהן, שיש אזעקות בשדרות ובעוטף עזה. הוא יצא מביתו שנמצא לא רחוק מתחנת המשטרה והתכוון להגיע למקומות הנפילה. כשעלה לג'יפ שלו הוא שמע יריות מאזור תחנת המשטרה. בדרך לשם הוא פגש שוטרים והעלה אותם לרכבו ורק אז קיבל דיווח על שלושה מחבלים שחדרו לתחנה. אלא שהמציאות הייתה נוראית בהרבה: 25 מחבלים היו בתחנה ובסמוך לה. ניצב כהן, לצד קצין אג"ם של התחנה רפ"ק מתי צרפתי וקב"ט עיריית שדרות רונן גבאי, נלחמו במשך שעה ארוכה מול התחנה.

"חזרתי ביום שישי בלילה מעין גב וביום שבת בבוקר הבנתי שמשהו לא טוב קורה", שיחזר רפ"ק מתי צרפתי. "טסתי לתחנת שדרות מביתי בבאר שבע. כשהגעתי לתחנת המשטרה בשדרות רציתי להוציא את האקדח שלי שמאובטח שם בכספת. נכנסתי לשדרות לכיוון התחנה, ראיתי מישהו עם ג'ינס כחול שפתאום ירה עליי חמישה כדורים. חילצתי לאחור, זיהיתי שני שוטרים, לקחתי נשק מאחד מהם ורצתי לכיוון התחנה. ראיתי את מפקד המחוז אמיר כהן, סיפרתי לו שיש קרב, בשלב זה שנינו ושוטר נוסף התקדמנו. יריתי במחבל וחיסלתי אותו. קיבלתי שני כדורים - אחד לחזה ואחד לרגל".

"צלצלתי לאשתי ואמרתי לה 'אל תילחצי, אני לא מתכוון למות'", אמר רפ"ק צרפתי. "מפקד המחוז לחם בעוז. כשהגעתי לבית החולים אמרתי לה את שמי ואיבדתי את ההכרה. הייתי מורדם ומונשם יומיים".

רפ"ק מתי צרפתי  בבית החולים אסף הרופא, 12 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
מתי צרפתי בבית החולים/דוברות משטרת ישראל

קב"ט עיריית שדרות רונן גבאי משחזר אף הוא את הקרב עם המחבלים: "יצאתי בשש בבוקר בצבע האדום הראשון. ראש העיר ביקש שאקח אותו לעשות סריקות, לקחתי אותו למוקד ומשם המשכתי לכיוון התחנה. ראיתי את רפ"ק צרפתי ואת מפקד המחוז מנהלים קרב והצטרפתי להסתערות שלהם על המחבלילם. חיסלנו צלף, מתי נפצע ומשכתי אותו לאחור. "המשכנו להסתער אני ומפקד המחוז ואז הוא נורה. לא ראיתי גיבור כזה. אף פעם לא ראיתי לוחם כזה בקור רוח, בגבורה ובעוצמה. כל הזמן הוא תפעל את הגזרה תוך כדי ירי. ואז ירו בי בכתף". רונן נפגע באורח קשה ומאז הוא מטופל באסף הרופא. היום הוא כבר מתכוון לחזור לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully