וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-2006 נעשה שימוש ברקטות רומח: "נפגע בכל מה שמאיים על העורף"

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 13:27

רקטת הרומח המדויקת והעוצמתית לא הייתה בשימוש מאז שנת 2006 כי שמרו אותה "למלחמה הגדולה הבאה". כעת, בראיון ראשון מאז החלה המלחמה אמר מפקד גדוד האש היבשתי הכי עוצמתי בזרוע היבשה לוואלה!: "אנחנו נלחמים בחמאס במלוא הכוח והעוצמה ורק התחלנו"

בווידאו: תקיפת אתר צבאי של חמאס באמצעות רקטת רומח, 12.10.23/דובר צה"ל

הטלפון של סא"ל אור קסלר (32) מפקד גדוד הרעם 334, המוגדר כבעל עוצמת האש הגדולה ביותר בזרוע היבשה בצה"ל, צלצל ומעבר לקו היה אחד ממפקדי הפלוגה שהודיע על מתקפת חמאס בעוטף עזה, "באותו הרגע נתתי פקודה לכלל הגדוד להגיע דרומה. התאמנו אינספור פעמים על התרחיש הזה של המלחמה. מעבר מאפס למאה. על ידי הפעלות פתע, הוצאת התחמושת והגעה לעמדות. הגענו לבסיסים שלנו. יצאנו על זחלים לעמדות וביום שבת בערב היינו גדוד האש היבשתי הראשון שהגיע לפיקוד הדרום, והיה מוכן לתקוף".

לפני ימים אחדים התקבלה הפקודה לגדוד, המפעיל את רקטות הרומח, לבצע תקיפה ראשונה מאז שנת 2006. "מאז השיגור הראשון הזה כבר תקפנו עשרות מטרות - את עמדות הנ"ט של חמאס, עמדות תצפית ולוחמים שלו. בזמן שהאחים שלי לנשק נלחמים ביישובים אנחנו נלחמים בחמאס במלוא הכוח והעוצמה. אנחנו רק בהילוך ראשון ורק התחלנו...", מבטיח סא"ל קסלר.

סא"ל אור קסלר מפקד גדוד 334 רעם. דובר צה"ל
סא"ל אור קסלר מפקד גדוד 334 רעם/דובר צה"ל

הייחודיות של רקטת הרומח היא הדיוק הגבוה שלה, היא נושאת חומר נפץ מרסק מסוגים שונים, רדיוס הפעולה שלה כולל עשרות קילומטרים, היקף ההרס שלה קטלני ויש לה את היכולת להחליף פעילות של כלי טיס בתקיפת מטרות - ובכך לאפשר זמינות אש בדיוק רב עבור מטרות של כוחות היבשה.

"היכולת שמביאה הרקטה לשדה הקרב היא שוברת שוויון, לכן שמרו את היכולת הזו בשנים האחרונות (במבצע "חרבות ברזל" שוגרה רקטת רומח ראשונה מאז שנת 2006 א.ב), וכשהתעוררנו ביום שבת בבוקר הגדוד היה מוכן למלחמה וידענו שזה יגיע. חשוב להדגיש כי מחצית הגדוד הן לוחמות, מחצית מפקדי ומפקדות צוותים ויש לנו גם מפקדת פלוגה אחת. כעת אנחנו עם הפנים קדימה - להמשיך לתקוף להשמיד כל מה שקשור לחמאס ואנחנו רק בהתחלה. אנחנו נפגע בכל מה שמאיים על העורף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עיני כל העם היהודי נשואות אלינו. ואני ממש לא מתכוון לאכזב

רומח. דובר צה"ל
״היכולת שמביאה רקטת הרומח לשדה הקרב היא שוברת שוויון"/דובר צה"ל

היו בעיות בגיוס מילואים?

"להיפך. הגדוד כשיר ומוכן למשימותיו. אין פצועים והרוגים, נענו על זחלים וגלגלים על גבי הצירים שהיו עוד פתוחים. התייצבנו ראשונים מבין גדודי האש כשהתייצבות המילואים בגדוד עומדת על 300%. כל מי שהיה לו אי פעם קשר לגדוד, הגיע מכל הארץ ומחו"ל ועוזרים לנו להרים ראש ולמלא כוחות. עוזרים לנו לפגוע באויב ולהרים את הראש".

איך היה האתגר בגיוס תחת אש ומראות הזוועה?

"יש לי כמובן חיילים מאופקים, נתיבות ועוטף עזה. חיילים שהגיעו באיחור לקרב, או יותר נכון - אנחנו הגענו באיחור לקרב. הם היו בקרב מהשנייה הראשונה והצטרפו לגדוד טיפה באיחור. לכל אחד מהם יש חברים או קרובי משפחה שנהרגו. גם לי יש חברים שנהרגו וקרובי משפחה שלי ואנשים שקרובים יותר ממשפחה. שנסיים את המלחמה נגיע להיפרד מהם וממשפחותיהם. אנחנו לא שוכחים אותם".

מה אמרת ללוחמים שלך לפני שיגור הרקטה הראשונה?

"אני בצבא כי צה"ל הוא לא רק מגן על עם ישראל - הוא מגן כל העם היהודי. עיני כל העם היהודי נשואות אלינו. ואני ממש לא מתכוון לאכזב. אחרי מה שראינו בסוף השבוע - עם ישראל חי! העם היהודי חי! אחינו, דרוזים, מוסלמים, נוצרים - כולנו ביחד ננצח. את זה אני יכול להבטיח לך. אני בהתרגשות ממה שאני רואה מאנשי ומעם ישראל וזה נותן לנו המון כוח ומוטיבציה. אנחנו חמישה ימים עך שעתיים שינה ואנחנו רק בהילוך ראשון....".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully