וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפיד וליברמן צריכים להצטרף לממשלה, יותר קל לשבת ביציע ולא לקחת אחריות"

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 9:33

שעות לאחר הקמת ממשלת החירום עם "המחנה הממלכתי", קרא יו"ר הסיעה זאב אלקין לחבריו באופוזיציה יאיר לפיד ואביגדור ליברמן להצטרף לממשלה: "יש פה קרב על הבית ובמצבים האלה יש משמעות גדולה מאוד לחיבור השורות"

בווידאו: הצהרת נתניהו גנץ וגלנט/לשכת עיתונות ממשלתית

שעות לאחר הקמת ממשלת החירום עם "המחנה הממלכתי" בראשות בני גנץ, קורא יו"ר סיעת "המחנה הממלכתי" זאב אלקין ליאיר לפיד ואביגדור ליברמן להצטרף גם כן לממשלה. בריאיון לניסים משעל וטל שלו ב-103fm אמר אלקין: "אני רוצה לקרוא גם למפלגות האופוזיציה האחרות לעשות את המעשה הזה. גם יאיר לפיד, גם ליברמן - אני קורא להם להצטרף. היה הרבה יותר קל לשבת ביציע ולא לקחת אחריות אבל בסוף זו מדינה של כולנו, גם שלנו. יש רגעים שבהם אתה צריך להיות מתחת לאלונקה".

"זו לא פוליטיקה, ולא סוגיה אישית. אנחנו מאמינים בעם ישראל ובמדינת ישראל", אמר אלקין. "יש רגעים שגם כשיש לנו ביקורת קשה על הממשלה הזו - יש פה קרב על הבית ובמצבים האלה יש משמעות גדולה מאוד לחיבור השורות. גם כלפי העם בישראל, שיבין שחלקים רבים בעם מיוצגים, וגם החוצה מול האויבים שלנו - אם בניתם על הפירוק, טעיתם. זה לא מספיק לשבת ביציע ולהגיד 'הממשלה הזו טועה', לבקר אותה ולקבל קרדיט ציבורי. יש רגעים שבהם אתה צריך להיות מתחת לאלונקה, כולל אחריות וכולל מעורבות בקבלת ההחלטות. הדבר היחידי שהתעקשנו עליו זה שתהיה לנו יכולת השפעה על קבלת ההחלטות והיא קיימת".

"אחרי המלחמה אתם פורשים?", התעניין ניסים משעל, וח"כ אלקין הבהיר: "חד משמעית. ההסכם הזה רק לזמן מלחמה בלבד".

זאב אלקין, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
זאב אלקין/ראובן קסטרו

אמש הכריז ראש הממשלה נתניהו על הקמת ממשלת חירום לאומית. "עם ישראל מאוחד והיום גם ההנהגה שלו מאוחדת", קבע כשלצדו שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, "שמנו בצד כל שיקול אחר כי גורל המדינה שלנו מוטל על הכף. נעבוד יחד שכם אל שכם למען אזרחי ישראל, למען מדינת ישראל".

בהצהרתו הראשונה מאז הצטרפותו לממשלה, גנץ ביקש להביע הערכה לאזרחי ישראל, תושבי הדרום והעוטף, "שעברו חוויות אישיות בלתי נתפסות וגילו גבורה גדולה מאוד. מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות ביותר, אלה ימים גורליים, החברים שלנו המשפחות שלנו נרצחו ונחטפו בידי אויב אכזר, אויב שצריך להכחיד אותו בכל האמצעים וללא עכבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully