וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים הממשלתיים מסרבים לאשפז מחבלי חמאס פצועים

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 13:35

לאחר שמשרד הבריאות ביקש לאשפז מחבלי חמאס פצועים בבית החולים שער מנשה הודיעו עובדי בית החולים שימנעו זאת בגופם ומאיימים בהשבתתו. בימים האחרונים דווח שבמספר בתי חולים בארץ מחבלים פצועים מאושפזים מיטה לצד פצועים מהקרבות והטבח

אחרי הדיווחים על מחבל מאושפז: חברי ארגון "לה פמיליה" התפרעו בביה"ח שיבא/מערכת וואלה!

משרד הבריאות מבקש לאשפז מחבלי חמאס פצועים בבית החולים שער מנשה, בית חולים פסיכיאטרי בקרבת פרדס חנה-כרכור. עובדי בית החולים מתנגדים לכך ואומרים שימנעו זאת תוך שהם יחסמו את השערים בגופם. בנוסף הם מאיימים להשבית את בית החולים אם "ינקטו בתחבולות כדי לממש את המהלך".

יו"ר ועד העובדים של בית החולים, אלי בדש, שהוא גם יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים בכלל, אומר לוואלה! כי המצב דומה בכל בתי החולים הממשלתיים האחרים וכי הוא עצמו סיכל כבר גישושים כאלה לאשפז מחבלי חמאס בביה"ח הלל יפה בחדרה.

בימים האחרונים דווח שבמספר בתי חולים בארץ מחבלים פצועים מאושפזים מיטה לצד פצועים מהקרבות והטבח שנפגעו על ידם, לעיתים באותו החדר. אחד מארבעת בתי החולים שקלטו ביממות האחרונות מחבלים פצועים התריע מפני אזרחים שעלולים להגיע ולפגוע בהם. על פי הדיווחים על המחבלים שומרים חיילי צה"ל.

אתמול חברי ארגון "לה פמיליה" הגיעו לבית החולים שיבא בתל השומר, בשל הדיווחים לפיהם מחבל מאושפז שם. חברי הארגון הפרו את הסדר במקום, תוך התלהמות והפרעה בוטה לצוותים הרפואיים.

בווידאו: חיילים מאבטחים מחבל בבית החולים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי בעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

מספר בתי חולים הבהירו כי לא מאושפזים אצלם מחבלים: בית החולים ברזילי באשקלון; בית החולים אסותא באשדוד; ובבית החולים איכילוב בתל אביב, שם מחבל שפונה לבית החולים על ידי מד"א לא נקלט במיון. לדבריהם, הוא פונה לבית החולים בטעות, אולם נבדק על ידי רופא בכיר באמבולנס מחוץ לכותלי המיון והופנה בהתאם להמשך הערכה ליעד הפינוי המתאים בשב"ס, שאמון על הטיפול בכלואים.

שר הבריאות משה ארבל כתב לרה"מ בנימין נתניהו להנחות באופן מידי את צה"ל ושב"ס שלא להפנות מחבלים למערכת הבריאות הציבורית. "מאז תחילת הלחימה, סוגיית הטיפול במחבלי החמאס הארורים והנתעבים במסגרת בתי החולים הציבוריים מערימה קושי אדיר על מערכת הבריאות", כתב. "בשעות קשות אלו, מערכת הבריאות צריכה להתמקד באופן מלא בטיפול בנפגעי הטבח הנפשע, בחיילי צה"ל ובמוכנות לקראת הבאות". נוהל חוזר מנכ"ל קובע כי בעתות לחימה יש לרכז את המחבלים הפצועים במתקן אחד ייעודי ומאובטח, וללא ערבוב עם פצועים נוספים.

מהנהלת המרכז לבריאות הנפש שער מנשה נמסר: "בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה לא מאושפזים ולא מטופלים מחבלי חמאס, ואין שום כוונה להפנותם לטיפול אצלנו". מעמותת רופאים לזכויות אדם נמסר "הזכות לבריאות ולטיפול רפואי מוקנית גם לעצורים ואסירים ללא קשר למעשים שביצעו. ישנן פציעות מורכבות בהן ניתן לטפל בבתי החולים בלבד. הצורך לגלות רגישות בעת הנוכחית במתרחש בבתי החולים מובן, אך על הפתרונות שיוצעו לעמוד בשורה אחת עם החוק בישראל והחוק הבינלאומי ההומניטרי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully