וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי נתפס: בבתי החולים מאשפזים מחבלים - מיטה לצד פצועים מהטבח

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 13:29

את המחבלים מאבטחים חיילי צה"ל; אחד מבתי החולים שקלטו מחבלים התריע מפני אירועים חריגים ואזרחים שעלולים לפגוע במפגעים. אמו של חייל מאושפז התרעמה: "חוטפים לנו ילדים, גם אם מגיע להם טיפול - שלא יהיה לידנו"

אבסורד בבתי החולים ביממות האחרונות בצל הלחימה: מחבלים פצועים מאושפזים מיטה לצד פצועים מהקרבות והטבח שנפגעו על ידם, באותו החדר. אחד מארבעת בתי החולים שקלטו ביממות האחרונות מחבלים פצועים התריע מפני אזרחים שעלולים להגיע ולפגוע בהם. על המחבלים שומרים חיילי צה"ל.

שר הבריאות כתב לרה"מ בנימין נתניהו להנחות באופן מידי את צה"ל ושב"ס שלא לטפל במחבלים במערכת הבריאות הציבורית. "מאז תחילת הלחימה, סוגיית הטיפול במחבלי החמאס הארורים והנתעבים במסגרת בתי החולים הציבוריים מערימה קושי אדיר על מערכת הבריאות. בשעות קשות אלו, מערכת הבריאות צריכה להתמקד באופן מלא בטיפול בנפגעי הטבח הנפשע, בחיילי צה"ל ובמוכנות לקראת הבאות".

"אני לא מבינה איך שוכבים פה מחבלים מטונפים", התרעמה אמו של חייל פצוע המאושפז בבית החולים אסף הרופא. "הם חוטפים לנו ילדים ואנחנו עוד מרחמים עליהם. יש גבול. אלו חיות אדם, גם אם מגיע להם טיפול רפואי - שלא יהיה לידנו. החיילים שלנו לא צריכים לראות את זה. שמשרד הבריאות יתעשת ברגע זה".

נוהל חוזר מנכ"ל קובע כי בעתות לחימה יש לרכז את המחבלים הפצועים במתקן אחד ייעודי ומאובטח, וללא ערבוב עם פצועים נוספים. עוד אמרו לבית החולים הפונה לפנות למשטרה לקבלת סיוע בנושא.

חיילי צה"ל מפנים גופות, כפר עזה, 10 באוקטובר 2023. יותם רונן
חיילי צה"ל מפנים גופות, כפר עזה, 10 באוקטובר 2023/יותם רונן

דובר צה"ל אישר הבוקר (רביעי) כי מתחילת הלחימה, נרצחו ונפלו יותר מ-1,200 חיילים ואזרחים וכן יותר מ-3,000 נפצעו. ארגון חיזבאללה קיבל אחריות על ירי הנ"ט שבוצע לעבר הגליל המערבי, ובצה"ל נערכים להתחממות בגזרה הצפונית.

במהלך הלילה תקף צה"ל מאות מטרות ברצועה. לפי דיווחים רבים, הופצץ ביתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, ואחיו ובני משפחה נוספים נהרגו. במקביל, חוסלו כמה מחבלים. משרד הבריאות בעזה עדכן כי מספר ההרוגים בגזרתם עומד על 1055 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully