וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המארבים שהכינו מחבלי חמאס לצה"ל אחרי שטבחו בתינוקות, ילדים, וקשישים

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 7:18

מפקד חטיבת גבעתי אל"מ לירון בטיטו חזר לכפר עזה ארבעה ימים לאחר הקרב העקוב מדם. הוא מספר כיצד התעורר למראות הזוועה, על הקרב ההירואי שניהלו לוחמיו, ועל המארב שהכינו מחבלי חמאס. "הם פשוט שכבו על הגגות ופתחו באש על כל מי שניסה להתקרב"

בוידאו: מח"ט גבעתי בכפר עזה: "היו פה בערך 70 מחבלים, צה"ל בשליטה"/אמיר בוחבוט

מהרגע שהטנדר הראשון של חמאס פרץ לכפר עזה ונעצר, 16 צעדים בלבד הפרידו בינו לבין אחד מבתי האזרחים בשורות הראשונות. שמונה מחבלים קפצו מהטנדר חמושים במקלעים, רובים, טילי נ"ט, מטעני חבלה, רימוני רסס ומחסניות.

לכל העדכונים על המלחמה

תוך דקות נרצחה המשפחה. צעצועי ילדים ובגדי תינוקות התערבבו באמצעי לחימה, כתמי דם בגודל בלתי נתפס, שברי זכוכית, וחורי קליעים בקירות. רצח בדם קר של אזרחים תמימים. הסימן הבא לזוועה שהתחוללה בבית היה המספר שהופיע על קיר הכניסה. המספר שריססו לוחמי גבעתי לאחר שטיהרו בפעם השנייה את המבנה מחשש למחבלים נוספים.

אלמ לירון בטיטו. דובר צה"ל
"אני גדלתי כאן. אני לא מופתע ממה שחמאס עשה", אל"ם לירון בטיטו/דובר צה"ל

ארבעה ימים אחרי הקרב הארוך לכיבוש מחדש של קיבוץ כפר עזה חזר לשם אמש (שלישי) מפקד חטיבת גבעתי אל"מ לירון בטיטו. "אל תרד מהשביל יש פה הרבה מטעני חבלה", הזהיר אותי המח"ט. "הגדר לא סגורה ויש פה עדיין איום של מחבלים. היה מחבל שאחרי יומיים, הסתתר בתוך פינה בממ"ד, וניסה להפתיע בירי מפקד מחלקה בשלב טיהור הבתים".

ביום שבת בבוקר התעורר המח"ט מוקדם בבוקר ושמע את הדי הפיצוצים והעריך שיש אירוע חריג באוגדת עזה. לאחר שיצר קשר עם פיקוד דרום הבין שיש חדירות מחבלים והחליט לנסוע ישירות לשדרות תוך כדי שהוא מקפיץ מהבתים את לוחמי סיירת גבעתי ומעביר את אחד הגדודים מאימון בצפון. כבר בכניסה לעיר המראות קשים. אזרחים שנפצעו, גופות, רכבים שעולים באש, התבצרות של מחבלים בתחנת המשטרה. תוך כדי הפעילות הוא מקבל קריאה לעזרה מצד אל"מ חיים כהן מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, "אני צריך שתעזור לי בכפר עזה ונחל עוז. יש מחבלים ביישובים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חיילי צה"ל מפנים גופות , כפר עזה, 10 באוקטובר 2023. יותם רונן
חיילי צה"ל מפנים גופות בכפר עזה/יותם רונן

לאחר צבירת כוח, נעו לוחמי חטיבת גבעתי רגלית לעבר כפר עזה ונחל עוז. כבר בכניסה לקיבוץ הבין המח"ט כי מחבלי החמאס הכינו לכוחות צה"ל מארבים מתכוננים על צירי הגישה בתוך הקיבוץ, ועל בסיס אותו מודל פעלו גם בשאר היישובים, בעודם ממתינים שלוחמי צה"ל יגיעו בגלים והם יפתחו עליהם באש.

"הם פשוט שכבו על הגגות ופתחו באש על כל מי שניסה להתקרב. הלוחמים שלי ניהלו קרבות הרואיים איתם", סיפר המח"ט. ככל שהכוחות התקרבו התגלה גודל האסון. אחרי מסע ההרג בבתים שכלל פעולות מחרידות וברבריות עברו למעלה משבעים מחבלים לזריעת הרס בקיבוץ: הוציאו להורג ילדים, הורים וקשישים, בתים וכלי רכב רוססו בירי מקלעים, העלו בתים באש, הפעילו מטעני חבלה על כלי רכב. לכן כבר בכניסה ניתן היה לראות את השורות הארוכות של כלי רכב מחוררים מקליעים, ודלתות הבתים ההרוסות לאחר שנפרצו על ידי המחבלים שלב ראשון לפני רציחות האזרחים.

מכוניות הרוסות, כפר עזה, 10 באוקטובר 2023. יותם רונן
כפר עזה/יותם רונן

"אני גדלתי כאן. אני לא מופתע ממה שחמאס עשה. זה שהם רוצים ילדים ונשים לא מפתיע אותי", אמר המח"ט והוסיף, "אנחנו עם חזק. הרבה יותר חזק מהם. ואין לי ספק שאנחנו נקום מהדבר הזה. אני מבטיח לעם ישראל שאנחנו נתאושש מזה. ייצבנו את המצב . אנחנו נכין אגרוף חזק מאוד. חמאס לא יודע מהו עשה. הוא הביא על עצמו אסון גדול ואנחנו נוכיח את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully