וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט גבעתי בכפר עזה: היו פה בערך 70 מחבלים, עברנו מבית לבית תחת אש

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 21:02

רכבים שרופים, חלקי נשקים שהותירו אחריהם המחבלים הפלסטינים: מה שנותר בשטח בכפר עזה מעיד על חלק מהזוועות שאירעו בכפר עזה. "אחרי יומיים כאן עדיין נתקלנו במחבלים שהתחבאו", סיפר מח"ט גבעתי, שפיקד על הלחימה בקיבוץ. "התושבים נלחמו, הלוחמים פעלו בהרואיות"

בוידאו: מח"ט גבעתי בכפר עזה: "היו פה בערך 70 מחבלים, צה"ל בשליטה"/אמיר בוחבוט

אירועי הזוועה בכפר עזה ממשיכים להיחשף. בתמונות מהקיבוץ, שממוקם כשני ק"מ מגבול רצועת עזה, נראים רכבים חבוטים ושרופים לצד חלקי נשקים שהותירו אחריהם המחבלים הפלסטינים. "היו פה בערך 70 מחבלים", סיפר מח"ט גבעתי, לירון בטיטו, "רואים את זה לפי כמות הרכבים שהגיעו לכאן, וגם לפי כמות הגופות".

אל"ם בטיטו, תושב היישוב מיתר שבדרום, הוקפץ בבוקר יום שבת לשדרות בשעות הבוקר המוקדמות, עם תחילת המלחמה. לדבריו, כשראה את המראות הקשים בעיר, של פצועים ורכבים הרוסים, הבין את גודל האירוע. לאחר כמה שעות שפעל בעיר, מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה קרא לו להגיע לכפר עזה. בטיטו והלוחמים התמקדו בטיהור הקיבוץ ממחבלים ובחילוץ משפחות. "נכנסו לפה הרבה מאוד מחבלים, אחרי יומיים עדיין נתקלנו במחבלים שהתחבאו והסתתרו ברחבי הקיבוץ", סיפר. "אחד הסתתר בתוך כוך במשך יומיים. עיצבנו את המצב מחדש, עברנו חוויה קשה, אך לא נפלה רוחנו".

רכב שרוף בכפר עזה, 10 באוקטובר 2023. אמיר בוחבוט
"עדיין יש פרצות בגדר". רכב שרוף בכפר עזה/אמיר בוחבוט

מח"ט גבעתי מדגיש שהושגה שליטה בכל היישובים. "עדיין יש פרצות בגדר, יש מצב שיש אנשים שנכנסים. אבל אנחנו באחיזה מאוד חזקה על היישובים ועל הצירים. התפקיד שלי זה לתמרן ולתת מענה בתנועה ובאש, והראש שלנו נמצא שם". בטיטו שיבח את תושבי הקיבוצים והיישובים, וגם את הלוחמים. "התושבים נלחמו, ממש ככה, ופחות או יותר הצליחו לבלום את המחבלים. מול חתיכת מארב, מחבלים שהתמקמו על הגדרות עם RPG (מטול), יש פה שעשו פעולות הרואיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשקים שהותירו אחריהם מחבלים פלסטיניים בכפר עזה, 10 באוקטובר 2023. אמיר בוחבוט
"עיצבנו את המצב מחדש". נשק שהותירו מחבלים פלסטינים בכפר עזה/אמיר בוחבוט

"אנחנו פשוט עברנו מבית לבית תחת אש", סיפר אל"ם בטיטו. "כל מי שהיה פה התמודד עם סיטואציה מאוד לא פשוטה, אבל צה"ל בפיקוד ובשליטה". לשאלת וואלה! קבע כי הוא אינו מופתע מפעולת חמאס, והבטיח לציבור שנתאושש מהמלחמה. "זה שהם רוצחים נשים וילדים, זה לא מפתיע אותי. אנחנו עם חזק מאוד, הרבה יותר חזק מהם. אין לי ספק שאנחנו נקום מהדבר הזה, אני מבטיח לעם ישראל שאנחנו נתאושש מהדבר הזה. חמאס לא יודע מה הוא עשה, הוא הצליח ברמה מסוימת אבל הוא הביא לעצמו אסון גדול הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully