וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיהנום טהור. ראינו איך פיסת גן העדן שלנו נשרפה עד היסוד"

ניצולים מהטבח הרצחני בכפר עזה תיארו לתקשורת הזרה את "הסיוט הכי גרוע שלנו. התבצרנו במשך 20 שעות, וכשחולצנו ראינו גופות בכל מקום, דם בכל מקום"

בוידאו: מח"ט גבעתי בכפר עזה: "היו פה בערך 70 מחבלים, צה"ל בשליטה"/אמיר בוחבוט

התקשורת הזרה שהורשתה להיכנס היום (שלישי) לכפר עזה, נחרדה מהמראות הקשים בקיבוץ שחווה טבח רצחני בתחילתה של מתקפת הטרור הנפשעת בשבת בבוקר. "עריסת תינוק מעוכה שוכבת מחוץ לבית שרוף", תיארו ברויטרס את מה שראו העיניים, והנפש התקשתה לעכל. "גופות פזורות ברחובות. תיקי גוף מסודרים על מגרש כדורסל חיצוני. צחנת המוות בכל מקום".

אחד השורדים בקיבוץ, אבידור שוורצמן, סיפר כי הסתיר את רעייתו ובתו בת השנה בחדר הממוגן במשך 20 שעות, לפני שחולץ על ידי כוחות הצבא ויצא לחזות ב"גיהנום טהור", כדבריו. "היו גופות בכל מקום. ראינו איך פיסת גן העדן הקטנה שלנו - שרופה עד היסוד, עם דם בכל מקום".

שוורצמן תיאר את הבוקר הקשה אליו התעורר, את המעבר לממ"ד ואת השהות הקשה בתוכו, בזמן קבלת הודעות בקבוצות הווטסאפ השונות על הנעשה ברחבי הקיבוץ. אשתו קרן הוסיפה: "שמענו יריות ובעצם התבצרנו במשך 21 שעות עד שהצבא חילץ אותנו. כל הזמן שמענו יריות וירי ופצצות ואזעקות, ופשוט לא ידענו מה קורה. חווינו את הסיוטים הכי גרועים שלנו".

בתים הרוסים, כפר עזה, 10 באוקטובר 2023. יותם רונן
"צחנת המוות בכל מקום". כפר עזה/יותם רונן

האלוף איתי וירוב, שכבר יצא לחופשת השחרור וחזר ללחימה בעקבות המצב, צוטט שם: "אמהות, אבות, תינוקות, משפחות צעירות שנרצחו בשנתן. בממ"ד, בחדר האוכל, בגינה. זו לא מלחמה, זו לא זירת קרב. זה טבח. ערפו ראשים לחלק מהקורבנות, אלה דברים שלא ראיתי מעולם, ואני בשירות 40 שנה".

העיתונאים הזרים עזבו את הקיבוץ כשמסביב קולות נפץ ויריות, ברקע אזעקות על ירי הטילים ומעליהם עשן מההפצצות בעזה. אחד החיילים צעק לעברם: "תספרו לכל העולם מה ראיתם כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully