וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת החירום תחכה: הפגישה בין נתניהו לגנץ נדחתה למחר

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 23:03

יו"ר המחנה הממלכתי הסכים להצעה להקמת ממשלת חירום עוד במוצ"ש, אבל הנושא טרם נחתם. לשכת ראש הממשלה: "הדחייה - בגלל התארכות ההתייעצויות הביטחוניות"

בווידאו: גנץ מבהיר כי הוא מוכן להצטרף לממשלה כדי להקים קבינט ממשלה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין הערב (שלישי) לפגישה את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לקראת הקמת ממשלת חירום, אך בסופו של דבר הפגישה נדחתה שוב וצפויה להיערך מחר ב-11:00. "ממשלת החירום מתקדמת בצעדים גדולים", נכתב בהודעת הליכוד. גורמים בקואליציה אמרו כי מליאת הכנסת תאשר את הרחבת הממשלה מחר או ביום חמישי, אבל בינתיים כאמור נרשמה דחייה נוספת.

כזכור, גנץ הסכים להצעת נתניהו להקמת ממשלת חירום זמנית כבר במוצאי שבת, שעות ספורות אחרי פרוץ המלחמה. מאז חלפו כבר למעלה מ-72 שעות שבהן ראש הממשלה מתמהמה בנושא.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בגלל התארכות ההתייעצויות הביטחוניות והקבינט המדיני-ביטחוני, הפגישה בין ראש הממשלה לבני גנץ תתקיים מחר ב-11:00".

המתווה של גנץ להקמת ממשלת חירום זמנית לתקופת המלחמה הועבר לנתניהו כבר אתמול בצהריים. לפי המתווה, המחנה הממלכתי יצטרף לממשלה על בסיס ההרכב הקיים כשרים בלי תיק, ויוקם קבינט מלחמה מעל הקבינט המדיני ביטחוני בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, גנץ, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט וח"כ גדעון סער ושרים נוספים.

בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה היום בצהריים, כל ראשי המפלגות תמכו בהצעה להקמת ממשלת חירום והסמיכו את ראש הממשלה לפעול בנושא וגם בליכוד יש למהלך תמיכה רחבה. עם זאת, נתניהו דחה עד הערב את פגישתו עם גנץ לסגירת ההסכם, ובערב דחה את הפגישה למחר.

בני גנץ | בנימין נתניהו. יונתן זינדל , עמוס בן גרשום לע"מ, פלאש 90
בני גנץ | בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל , עמוס בן גרשום לע"מ

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בישיבה: "חייבים להקים ממשלת חירום. אין לנו בכלל אלטרנטיבה" ואליו הצטרפו גם יו"ר יהדות התורה השר גולדקנופף שאמר לנתניהו "אנחנו איתך בכל החלטה" ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהוסיף: "היינו צריכים לעשות את זה לפני 48 שעות. אנחנו מחויבים לכך בשביל הציבור".

רק בן גביר התנגד להקמת פורום מצומצם עם גנץ ואיזנקוט: "הם מחזיקים בקונספציה, והם ינהלו את המלחמה? שיבואו לממשלת חירום בלי תנאים". בן גביר זעם בישיבה על אנשי נתניהו: "אני יוצא לרגע ומתדרכים נגדי?". נתניהו אמר על התנגדותו של בן גביר: "כרגע הדבר שהכי מעניין אותנו זה לנצח במלחמה, וצריך לעשות הכול בשביל זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
עשה שרירים. בן גביר/ניב אהרונסון

מוקדם יותר מסרו גורמים ב"עוצמה יהודית": "למרות דעתו על גנץ ואיזנקוט כראשי מערכת הביטחון לשעבר שאחראים בין היתר על המחדל של היום, הוא בעד להקים איתם ממשלה בשם אחדות אבל לא להקים פורום ביטחוני מיותר". לדבריהם, "במשך תשעה חודשים הוא התריע נגד חמאס והצורך לטפל בבעיה ופשוט לגלגלו עליו. אם היו מקשיבים לבן גביר - אולי היינו במקום אחר לחלוטין".

השר מיקי זוהר (ליכוד) תקף את בן גביר: "בן גביר, זה לא הזמן לפוליטיקה. זה הזמן לממשלת אחדות מיידית ובלי תנאים שתוביל את עם ישראל לניצחון מכריע מול החלאות בעזה. מספיק לבזבז זמן על שטויות, עם ישראל נלחם על הקיום שלו".

יצוין רק כי גם היום נתניהו מקבל את ההחלטות האסטרטגיות בפורום ביטחוני מצומצם עם שר הביטחון יואב גלנט והשר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר וממעט לכנס את הקבינט המדיני ביטחוני. היום הקבינט יכונס בפעם השניה מתחילת הלחימה.

אמש נאם נתניהו והתעלם מהמשא ומתן שמתנהל בין נציגו ונציג גנץ, עו"ד מיכאל ראבילו ועו"ד רונן אביאני, להקמת ממשלת חירום. השיחות נמשכות גם כעת ואם וכאשר יבשילו צפויה להתקיים פגישה של נתניהו וגנץ לסגירת ההסכם.

במחנה הממלכתי העבירו לליכוד מתווה של ממשלת חירום לתקופת המלחמה בלבד, על בסיס הרכב הממשלה הנוכחי, ללא חלוקת תפקידים אלא רק עם שרים בלי תיק, שיכלול קבינט מלחמה מצומצם עם ייצוג משפיע לחברי המחנה הממלכתי, גנץ והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, ושרים נוספים מטעם ראש הממשלה. במחנה הממלכתי דורשים גם הקפאת חקיקה בכל נושא שאינו קשור למלחמה לכל תקופת ממשלת החירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully