וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל ראשי הקואליציה תמכו בהקמת ממשלת חירום, בן גביר זעם: "שגנץ ינהל את המלחמה?!"

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 14:26

הסתיימה ישיבת ראשי הקואליציה ובסופה הודיע הליכוד כל ראשי הקואליציה בלי יוצא מן הכלל תמכו בהקמת ממשלת חירום לאומית והסמיכו את נתניהו לפעול להקמתה. בן גביר התנגד בישיבה להקמת פורום מצומצם עם גנץ ואיזנקוט: "הם מחזיקים בקונספציה". דרעי: "חייבים ממשלה עכשיו"

בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו וגנץ/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

כל ראשי סיעות הקואליציה הסכימו (שלישי) להקמת ממשלת חירום, גם אם המשמעות היא הקמת פורום ביטחוני מצומצם ללא השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. בהודעה של הליכוד לאחר ישיבת סיעת הקואליציה נמסר כי כל ראשי הקואליציה הסמיכו את נתניהו לפעול להקמת ממשלת חירום. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בישיבה: "חייבים להקים ממשלת חירום. אין לנו בכלל אלטרנטיבה" ואליו הצטרפו גם יו"ר יהדות התורה השר גולדקנופף שאמר לנתניהו "אנחנו איתך בכל החלטה" ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהוסיף: "היינו צריכים לעשות את זה לפני 48 שעות. אנחנו מחויבים לכך בשביל הציבור". רק בן גביר התנגד להקמת פורום מצומצם עם גנץ ואיזנקוט: "הם מחזיקים בקונספציה, והם ינהלו את המלחמה? שיבואו לממשלת חירום בלי תנאים". בן גביר זעם בישיבה על אנשי נתניהו: "אני יוצא לרגע ומתדרכים נגדי?". נתניהו אמר על התנגדותו של בן גביר: "כרגע הדבר שהכי מעניין אותנו זה לנצח במלחמה, וצריך לעשות הכל בשביל זה".

מוקדם יותר מסרו גורמים ב"עוצמה יהודית": "למרות דעתו על גנץ ואיזנקוט כראשי מערכת הביטחון לשעבר שאחראים בין היתר על המחדל של היום, הוא בעד להקים איתם ממשלה בשם אחדות אבל לא להקים פורום ביטחוני מיותר". לדבריהם, "במשך תשעה חודשים הוא התריע נגד חמאס והצורך לטפל בבעיה ופשוט לגלגלו עליו. אם היו מקשיבים לבן גביר - אולי היינו במקום אחר לחלוטין".

השר מיקי זוהר (ליכוד) תקף את בן גביר: "בן גביר, זה לא הזמן לפוליטיקה. זה הזמן לממשלת אחדות מיידית ובלי תנאים שתוביל את עם ישראל לניצחון מכריע מול החלאות בעזה. מספיק לבזבז זמן על שטויות, עם ישראל נלחם על הקיום שלו".

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו/צילום: לע"מ

"אני עושה בימים האחרונים מאמץ גדול כדי שכך יקרה. אלו ימים של מלחמה ובזכות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, ובזכות עמידה איתנה של העורף - ננצח בה", אמר שר המשפטים יריב לוין, והוסיף: "אני מחבק ומחזק את משפחות הנופלים והנרצחים. מאחל החלמה מהירה לפצועים, ומייחל לשובם המהיר של החטופים הנמצאים בעזה. אני שולח חיזוק לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון. כולנו איתכם".

אריה דרעי ויו"ר ש"ס הוסיף: "אני קורא לכל המעורבים והנוגעים בדבר - הקימו ממשלת חירום לאומית מיידית. אין לנו זמן לעיכובים נוספים, מדינת ישראל זקוקה כאן ועכשיו לקבינט חירום". במקביל, אופיר סופר מהציונות הדתית, הוסיף: "ממשלת חירום לאומית חייבת לקום בשעות הקרובות. נקודה".

יצוין רק כי גם היום נתניהו מקבל את ההחלטות האסטרטגיות בפורום ביטחוני מצומצם עם שר הביטחון יואב גלנט והשר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר וממעט לכנס את הקבינט המדיני ביטחוני. היום הקבינט יכונס בפעם השניה מתחילת הלחימה.

אמש (שני), נאם נתניהו והתעלם מהמשא ומתן שמתנהל בין נציגו ונציג גנץ, עו"ד מיכאל ראבילו ועו"ד רונן אביאני, להקמת ממשלת חירום. השיחות נמשכות גם כעת ואם וכאשר יבשילו צפויה להתקיים פגישה של נתניהו וגנץ לסגירת ההסכם.

במחנה הממלכתי העבירו לליכוד מתווה של ממשלת חירום לתקופת המלחמה בלבד, על בסיס הרכב הממשלה הנוכחי, ללא חלוקת תפקידים אלא רק עם שרים בלי תיק, שיכלול קבינט מלחמה מצומצם עם ייצוג משפיע לחברי המחנה הממלכתי, גנץ והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, ושרים נוספים מטעם ראש הממשלה. במחנה הממלכתי דורשים גם הקפאת חקיקה בכל נושא שאינו קשור למלחמה לכל תקופת ממשלת החירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully