וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים והנעדרים לנשיא: "אם יהיה צורך, נרעיד את המדינה"

נציגי המשפחות ממתינים לתשובות: "לא נקבל מצב שהילדים שלנו יגדלו בעזה". הרצוג השיב: "נושא השבויים והחטופים נמצא בראש סדר העדיפויות, וכך הוא צריך להיות"

בוידאו: נציגי משפחות הנעדרים ביציאה מבית הנשיא/שלומי גבאי

נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד הערב (שלישי) עם 12 נציגים של משפחות הנעדרים במלחמת עזה. בפגישה, בה נכח גם תא"ל (במיל') גל הירש, הממונה על נושא החטופים והנעדרים.

עם צאתם של נציגי המשפחות, הציע אורי דוד, אבא של תאיר והודיה הנעדרות: "בואו נעלה מחר בבוקר כולם ביחד לירושלים. כל המשפחות של החטופים והנעדרים יצעדו בשוליים לירושלים. זה לא יימשך, זה לא יכול להיות. רק לחץ".

אייל אשל, אבא של התצפיתנית רוני אשל, אמר: "רוני מצטרפת לקבוצה של חיילות שנעלמה מהעולם. 20 חיילות בצה"ל של 2023 שנעלמו מהעולם. ואף אחד עד לרגע זה לא הגיע כדי לתת מידע הכי קטן. אפילו מידע כמו 'אין לי תשובה'. לא הגיעו להורה של אף חיילת מהקבוצה הזו, שאף אחד לא יודע מה עלה בגורלן. עם כל הכבוד למלחמה, נחטפו ילדים, לא נקבל מצב שהם לא יגדלו שם תשע שנים עד שיחזירו אותם".

אשל המשיך: "הנשיא הוא הבנאדם הראשון במדינה מגוף רשמי כלשהו שהכיל את מה שקרה, הכיל את המשפחות והיה מוכן לשמוע. יש פה הורים מהמסיבה בדרום ויש אותי שאני אבא של חיילת שנעלמה. היא נמצאת באיזשהו פאזל יחד עם עוד 20 חיילות".

נשיא המדינה יצחק הרצוג. 8 באוקטובר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"הכיל את המשפחות". הנשיא יצחק הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית

הנשיא הרצוג אמר: "סיימתי כעת פגישה מרגשת וכואבת עם משפחות החטופים והנעדרים במערכה הקשה שמדינת ישראל נמצאת בתוכה - אלה שלא יודעות מה גורל יקיריהן ואלה שקיבלו הודעה על הימצאותם בידי האויב האכזר. זו היתה כאמור פגישה קשה וכואבת, אבל גם בה - הרוח האיתנה, המדהימה, של המשפחות ושל החברה הישראלית הייתה נוכחת במלוא עוזה.

"ישראל מחויבת לביטחון אזרחיה, לחייהם ולשלומם - הן כשהם מותקפים בידי מפלצות אדם רצחניות ואכזריות, והן כשהם נחטפים ונופלים בשבי. אני מבקש להדגיש: האחריות כולה מוטלת על המרצחים הנתעבים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שלא תיפול שערה משערות ראשם, ושיושבו הביתה ללא כל תנאי. על הקהילה הבינלאומית כולה להיות מחויבת לדרישה הנחרצת להשבתם המיידית של בנותינו ובנינו לביתם ללא תנאים. זו חובה הומניטרית ואנושית בסיסית ומחייבת".

בפגישה המפורטת והמעמיקה נכח תא"ל במיל' גל הירש, הממונה על נושא החטופים והנעדרים, אשר הציג את עקרונות פעולתו: "מתקיים כעת מאמץ עצום, שמעורבים בו אלפי אנשים כדי לתת מענה לכל צרכי המשפחות; ואני מקווה שבקרוב ייווצר קשר עם אלפי הפונים כפי שהובטח. אני שותף למאמץ מול מנהיגים בכל העולם ומול כל הקהילה הבינלאומית בדרישה להשבת הבנות והבנים הביתה; ומגבה את צעדי ראש הממשלה, הממשלה, וכלל הגורמים השונים שאמונים על הנושא. בשם העם כולו אני מבקש לחבק ולחזק את המשפחות ברגעיהן הקשים של הנוראיים ומתפלל להתרת הספקות הכואבים שהם נחלתן, ולשלומם ולהשבתם של החטופים והנעדרים במהרה הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully