וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבורת ניר עם: הצעירה שחימשה תושבים תוך דקות - והצילה את הקיבוץ

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 14:18

עם תחילת הירי לעוטף בפתח הלחימה, רבש"צית הקיבוץ, ענבל ליברמן בת ה-25, שמעה רעשים באזור - שונים מרעשי המטחים שרגיל הקיבוץ לספוג. בתושיה בלתי נתפסת היא החליטה להיות נאמנה לתחושת הבטן, פתחה את הנשקיה והעמידה כיתת כוננות - שחיסלה 25 מחבלים במשך שעות של קרב

בווידאו: תיעוד של מסתערבי מג"ב מחלצים חיילים פצועים בגזרת ניר עם/צילום: משטרת ישראל

הצעירה ענבל ליברמן בת ה-25, רבש"צית קיבוץ ניר עם שבעוטף עזה, שמעה עם תחילת הלחימה באזור לפני ארבעה ימים רעשים שונים מרעש המטחים שרגיל הקיבוץ לספוג זה שנים. בתושיה בלתי נתפסת היא החליטה להיות נאמנה לתחושת הבטן ופתחה בשורת פעולות - שלימים התבררה כזו שהצילה את הקיבוץ.

לפי עדויות התושבים, מיד עם האזעקות הראשונות בשעות הבוקר המוקדמות בשבת כינסה ענבל את כיתת הכוננות בקיבוץ. זאת, כתמיד ולפי ההנחיות שקיבלה עבור אירועים מסוג זה. אולם, הייתה לה תחושת בטן רעה, שגברה עם שמיעת רעשים שונים באזור, השונים מרעשי המטחים ושטרם ידעה לסווגם.

בתושיה בלתי נתפסת היא החליטה להיות נאמנה לתחושתיה ולקחת החלטה לא שגרתית - היא פתחה את הנשקייה בקיבוץ והעניקה לכל אחד מ-12 חברי כיתת הכוננות נשק. לאחר מכן, הציבה אותם יחד עם עוד שני חברים מכיתת הכוננות בעמדות מסביב לקיבוץ.

ענבל ליברמן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תושיה בלתי נתפסת. ענבל ליברמן בת ה-25/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דקות בלבד לאחר מכן, הבחינו חברי כיתת הכוננות במחבלים המתקרבים לגדר הקיבוץ. הם פתחו באש - והצליחו לנטרל שניים מהם ולפצוע אחד נוסף. בהמשך, עוד ועוד מחבלים המשיכו להגיע לגדר הקיבוץ, כשלמעשה במשך כשלוש שעות ניהלו חברי הכיתה בראשות ענבל קרב יריות קשה מול המחבלים. זאת, עד להגעת כוחות ביטחון למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully