וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים שבוחרים להישאר בצפון - בצל המלחמה: "אם לא נהיה חזקים יזרקו אותנו לים"

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 19:18

בהמלצת הרשויות המלווה בתחושת בטן, רבים מתושבי הגליל העליון עזבו את בתיהם בשל המתיחות הגוברת. תנועה דלילה נרשמה בכבישים - בקיבוץ הגושרים דווח כי 500 עזבו. מנגד, תושבים ותיקים רבים הודיעו כי לא יעזבו. "עברתי פה הכל - קטיושות, פיגועים", סיפר, "זה הבית שלי"

בווידאו: חשש לחדירות מחבלים מלבנון לשטחי ישראל/לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

רבים מתושבי הגליל העליון עזבו את בתיהם ביממות האחרונות (שלישי) מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" בשל המתיחות הגוברת באזור וכן בהמלצת הרשויות המלווה בתחושת בטן. מנגד, תושבי אזור, ותיקים בעיקר - הודיעו כי על אף המצב - הם לא מתכוונים לעזוב. "זה הבית שלי", מסר אחד מהם, "אם לא נהיה חזקים - יזרקו אותנו לים".

הדריכות הגבוהה באזור החלה עוד מתחילת הלחימה לפני כארבעה ימים. התנועה בכבישים דלילה מאוד, וכמעט כל בתי העסק בקריית שמונה וביתר היישובים סגורים. זוהר ליפקין, יושבת צוות חירום ישובי בקיבוץ הגושרים, דיווחה על כ-800 מתושבי המקום שעזבו בשל המצב, ועל כ-300 נוספים שנשארו.

"יש מבוגרים שלא רוצים לעזוב, אבל כל מי שרצה לעזוב - נמצא לו פתרון", אמרה. "כמעט כל המשפחות עם הילדים עזבו. שומרים על קשר עם כולם. מבקרים מדי יום את הותיקים שנשארו". עוד הוסיפה כי דיירי בית האבות בישוב פונו כולם לבית אבות באיזור עמק יזרעאל.

כוחות בכוננות בצפון הארץ- יום הלחימה השני במלחמת חרבות הברזל. Ayal Margolin, פלאש 90
"לא עוזבים, זה הבית שלי". כוחות בכוננות בצפון, השבוע/פלאש 90, Ayal Margolin

מנגד, אבי בוחבוט, תושב ותיק מקריית שמונה, הבהיר כי הוא ומשפחתו לא מתכוונים לעזוב את העיר. "אני פה מאז שאני בן שנתיים, משנת 1962. עברתי פה הכל, את התקופות הכי קשות", סיפר.

"קטיושות, פיגועים, אף פעם לא חשבתי לעזוב. אני אוהב את העיר ואת האזור, זה הבית שלי, יש צבא ששומר עלינו. אם לא נהיה חזקים יזרקו אותנו לים", הוסיף. עוד טען כי "תהיה מלחמה ונגמור עם חיזבאללה אחת ולתמיד. התחושה היא שהולכת להיות מלחמה, אם לא - אפשר לתת את המפתחות וללכת מפה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully