וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: איראן לא הייתה מעורבת במתקפה של חמאס, מנשקים את ידי מי שתכנן אותה

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 14:35

המנהיג העליון של איראן התנער ממעורבות ישירה של טהראן בפלישה הרצחנית לישראל, אך שיבח את חמאס, שגרם לדבריו ל"רעידת אדמה הרסנית". למרות דיווחים שונים, גם בישראל ובארה"ב אמרו כי אין בשלב זה הוכחות כי טהראן היא זו שהובילה את המתקפה למרות התמיכה הצבאית בחמאס

בווידאו: שכונת היוקרה של עזה הפכה לעיי חורבות/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר היום (שלישי) כי טהראן לא הייתה מעורבת במתקפה הרצחנית של חמאס, אך שיבח את "התבוסה הצבאית והמודיעינית הבלתי הפיכה" של ישראל.

"אנחנו מנשקים את ידיהם של אלה שתכננו את המתקפה על המשטר הציוני", אמר חמינאי, שחבש כאפייה לצווארו, בנאומו הטלוויזיוני הראשון מאז המתקפה שזעזעה את האזור ומאיימת להצית מלחמה אזורית. "רעידת האדמה ההרסנית הזו הרסה כמה יסודות קריטיים שלא יתוקנו בקלות, ומעשיו של המשטר הציוני עצמו אשמים באסון הזה", אמר חמינאי.

שאלת המעורבות הישירה של איראן בפלישה של חמאס, שבה נרצחו יותר מ-900 ישראלים, נפצעו אלפים נוספים ונחטפו עשרות, נותרה פתוחה. בדיווחים שפורסמו בימים האחרונים בעיתונים האמריקניים וול סטריט ג'ורנל ווושינגטון פוסט תוארה טהראן כמי שנתנה אור ירוק למהלך והכינה את כוחות חמאס לכך, אולם בישראל ובארצות הברית הבהירו כי לא ראו לכך הוכחות מבוססות. גם בכירים פלסטינים הכחישו זאת וטוענים כי זו מתקפה והחלטה פלסטיניות.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס סיום קורס קצינים בטהראן, 10 באוקטובר 2023. רויטרס
חמינאי מסייר בטקס סיום קורס קצינים בטהראן, היום/רויטרס

בשתי המדינות הצביעו על התמיכה הכספית והצבאית שקיבל חמאס מטהראן לאורך השנים, אך לא יודעים לשים את האצבע על תפקידה המדויק במתקפת הפתע שהובילה לפתיחת מבצע "חרבות ברזל". שתיהן שלחו מסרים מאיימים לרפובליקה האסלאמית לבל תנסה לפתוח חזית נוספת מהצפון, באמצעות חיזבאללה או ארגונים אחרים שנתמכים על ידיה, וושינגטון אף שלחה נושאת מטוסים וספינות קרב בסמוך לחופי ישראל כמפגן תמיכה.

חמינאי, שביקר בטקס לסיום קורס קצינים בטהראן, אמר כי המתקפה של ישראל על עזה "תשחרר שטף כבד הרבה יותר של זעם". לפי משרד הבריאות בעזה, לפחות 687 פלסטינים נהרגו ויותר מ-3,700 נפצעו בהתקפות המאסיביות של צה"ל מאז יום שבת.

"המשטר הכובש מבקש להציג את עצמו כקורבן כדי להסלים עוד יותר את פשעיו, זהו חישוב מוטעה שיוביל לאסון גדול עוד יותר", אמר המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, שהפכה לתומכת הגדולה ביותר של הפלסטינים מאז המהפכה ב-1979.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully