וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגוד העניינים של נתניהו: היועמ"שית ביקשה דחייה, בג"ץ צפוי לאשר

גלי בהרב מיארה הייתה צריכה להגיב לעתירה בבג"ץ בנושא ניגוד העניינים של ראש הממשלה וביקשה ארכה של חודשיים, העותר דן חלוץ מתנגד, אך ההערכה היא כי בית המשפט יסכים

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הייתה צריכה להגיב עד אתמול לעתירה בבג"צ בנושא ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עקב פרוץ המלחמה היועצת ביקשה ארכה של 60 יום להגיב לעתירה: "ביום שבת האחרון יצאו ארגוני הטרור ברצועת עזה למלחמה נגד מדינת ישראל ואזרחיה", כתבה, "ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי החליטה על נקיטת פעולות צבאיות משמעותיות מכוח הסמכות הנתונה לה בחוק יסוד: הממשלה, בשל המלחמה שנכפתה על מדינת ישראל באמצעות מתקפת הטרור הרצחנית מרצועת עזה. בנסיבות חריגות וקשות אלו, ובשים לב למצב הביטחוני העדכני, היועצת המשפטית לממשלה מבקשת להגיש את תגובתה בתוך כ-60 ימים, קרי עד ליום .11.12.23".

למרות בקשתה של היועצת לדחייה, העותר דן חלוץ, באמצעות עו"ד דפנה הולץ לכנר, מתנגדים לדחייה. כך הם כתבו לבית המשפט:

"העותרים מתנגדים לבקשת הארכה ומבקשים כי ייקבע דיון דחוף לשמיעת העתירה, וזאת מהסיבות הבאות: בקשת הארכה מבוססת על הנסיבות החריגות והקשות הנובעות מהמצב הביטחוני העדכני כמפורט בה. לעמדת העותרים אין כל ספק כי הנסיבות בהן מצויה מדינת ישראל הן אכן חריגות וקשות ביותר, אלא שדווקא בשל כך מתחייב לבחון שמא קבלת החלטות שלטוניות על ידי רה"מ נתניהו בכל הנוגע לנסיבות אלו, קשור, ואם כן באיזה אופן, למצב ניגוד העניינים בו הוא מצוי".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
זקוקה לזמן. היועמ"שית גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

עוד נכתב בתשובה לעתירה: "העותרים סבורים כי הדבר מתחייב דווקא כעת, בימים קשים אלו, כאשר עומדות להתקבל החלטות דרמטיות לעתידה של מדינת ישראל על ידי הדרג המדיני ובראש ובראשונה על ידי העומד בראש הממשלה. כל דחייה נוספת בקבלת עמדת המשיבה 1 ובקביעת המועד לשמיעת העתירה עלולה לשרת את המשך פעולתו של המשיב 2 במצב ניגוד עניינים, וזאת בימים הקשים והגורליים ביותר למדינת ישראל, לאזרחיה ולתושביה. על כן במצב דברים חריג זה לא ניתן להחיל את התזה השגורה לפיה 'כשהתותחים רועמים - המוזות שותקות'.

"דווקא בעת הזו חשוב לוודא שראש ממשלת ישראל פועל אך ורק משיקולים ענייניים הקשורים אך ורק לאינטרס הציבורי, וכי החלטותיו במסגרת המצב הבטחוני הקשה אינן נגועות בחשש להימצאותו בניגוד עניינים בשל האינטרסים האישיים העוצמתיים הנובעים ממשפטו הפלילי. כך הדבר משום שמצב חירום ביטחוני טומן בחובו סכנה ממשית לניצול ולשימוש לרעה, כהצדקה לצורך קבלת החלטות הנוגדות את האינטרס הציבורי, לטובת קידום האינטרסים האישיים של מקבל ההחלטות.

בג"ץ צריך לקבל החלטה בבקשת הדחייה, וקרוב לוודאי שיאמץ את עמדת היועמ"שית וידחה את מועד הגשת עמדתה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully