וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בהצהרה מיוחדת: "האויב רצה מלחמה - מה שנעשה לו יהדהד לדורות"

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 22:01

בצל הלחימה בדרום והחזית שנפתחה בצפון, רה"מ השווה בין חמאס לדאעש. "את הזוועות שחמאס ביצע לא ראינו מאז זוועות דעאש", אמר. בהמשך קרא לראשי האופוזיציה להיכנס לממשלת חירום, אך התעלם מדרישת גנץ לקבינט מלחמה. ראשי הקואליציה זומנו לישיבה שתיערך מחר בבוקר בקריה

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שני) הצהרה מיוחדת, תקף את חמאס והשווה בינו לבין דאעש. "מלחמה הזו נכפתה עלינו על ידי אויב מתועב - חיות אדם שחוגגים רצח ילדים נשים וקשישים. את הזוועות שחמאס ביצע לא ראינו מאז זוועות דאעש", הצהיר ראש הממשלה. "ילדים כפותים שהוצאו להורג עם משפחותיהם צעירים וצעירות שהוצאו להורג ועוד זוועות שלא אתאר. תמיד ידענו מי זה החמאס, עכשיו כל העולם יודע".

לכל העדכונים על המלחמה

"אני בקשר רציף עם הנשיא ביידן ומבקש להודות להירתמות של ארצות הברית במילים ובמעש למען ביטחון ישראל - אויבנו המשותפים במרחב מבינים היטב את המשמעות של נושאת המטוסים שבדרך", המשיך נתניהו. "האויב רצה מלחמה ויקבל מלחמה, מה שנעשה לו יהדהד לדורות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לזאב זבוטינסקי בהר הרצל בירושלים. 18 ביולי 2023. עמוס בן גרשום לע"מ, עיבוד תמונה
בדרך לממשלת חירום? נתניהו/עיבוד תמונה, עמוס בן גרשום לע"מ

בהמשך קרא נתניהו למנהיגי האופוזיציה להקים ממשלת חירום לאומית. "צריך לבסס את האחדות בעם - כולנו מאוחדים, וכשאנחנו מאוחדים אנחנו מנצחים", אמר. "אני קורא למנהיגי האופוזיציה להקים מיד ממשלת חירום לאומית ללא תנאים מוקדמים". נתניהו לא התייחס ישירות להצעת המחנה הממלכתי להקמת ממשלת חירום, אלא קרא להקמת ממשלה ללא תנאים מוקדמים - למרות הדרישה של גנץ להקים קבינט מלחמה מצומצם שעיקר סמכויות ניהול המלחמה יהיו בידיה. במקביל, ראשי הקואליציה זומנו לישיבה מחר ב-11:30 בבוקר בקריה בתל אביב.

בתוך כך, גורם מדיני בכיר התייחס הערב למלחמה בדרום, וסירב להתייחב על מיטוט חמאס. לדבריו, "שוחטים משפחות במיטות. שמים אותן בכלובים. זה דאעש וחמסטן", אמר, "היקף הפגיעה בנו חמור מאסון התאומים. יש פה את מרכיב הזוועה". הגורם המדיני הדגיש כי הדרג המדיני קיבל החלטה על חמישה צעדים: "'לטהר' את השטח ולסגור את הפרצות, זה יקח זמן. אחר כך לעבור להתקפה, כבר עכשיו עושים דברים גדולים. עלינו להפוך כל מקום שבו חמאס נערך למתקפה לעיי חורבות".

הצהרת יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ במהלך סיור בנושא הביטחון האישי והמשילות בצפון 03.10.23. ל, מערכת וואלה
נתניהו ייענה לדרישותיו? גנץ/מערכת וואלה, ל

"כבר עכשיו הרגנו כמעט אלף מחבלים. נבצר את הגבולות בלבנון, יהודה ושומרון וזירת הפנים, אני מקווה שלא תהיה זירה בגזרת הפנים. יש לייצר תמיכה ומרחב כדי לקבע את התמיכה", המשיך הגורם. "חשוב שהיא תימשך גם כשננצח, מצפים שהתמיכה תמשיך גם לאחר מכן. כמו כן, עלינו לגייס באופן מעשי את תמיכת ארצות הברית ולהעביר מסר ברור לאיראן".

בתוך כך, לשכת ראש הממשלה הכחישה את הדיווח כי מצרים הזהירה את נתניהו ממהלך יוצא דופן של חמאס. בנוסף, מוקדם יותר פורסם בוואלה! כי נתניהו אמר לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשיחת הטלפון ביניהם אתמול כי לישראל לא תהיה ברירה - אלא להיכנס לפעולה קרקעית בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully