וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לנתניהו: הסיוע האמריקני לצה"ל בדרך לישראל וסיוע נוסף יישלח בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 21:03

בכירים אמריקנים אמרו כי כבר בשבת העבירה ישראל לארה"ב רשימת ראשונית של נשק שהיא זקוקה לו ושכללה בין השאר חימוש עבור מטוסי קרב לתקיפות בעזה. בבית הלבן אמרו כי הנשיא ביידן הנחה הבוקר לספק סיוע נוסף לישראל עבור הלחימה נגד חמאס

בווידאו: צה"ל תקף עמדות תצפית של הכח הימי של חמאס/צילום: דובר צה"ל

משרד ההגנה האמריקני הודיע היום על חבילה ראשונית של סיוע חירום צבאי לישראל על רקע המלחמה בעזה. הנשיא ביידן אמר לראש הממשלה נתניהו במהלך שיחת הטלפון ביניהם היום כי "הסיוע האמריקני לצה"ל בדרך לישראל וסיוע נוסף יישלח בימים הקרובים", כך נמסר מהבית הלבן.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר הערב: "הנחיתי להעביר את נושאת המטוסים ג'ראלד פורד ועוד שלוש משחתות וספינות טילים למזרח הים התיכון. הנחיתי גם לעבות את טייסות הקרב האמריקניות בבסיסים במזרח התיכון. ארה"ב שומרת על מוכנות באזור כדי להגביר את ההרתעה". אוסטין הוסיף כי ארה"ב תספק במהירות לצה"ל ציוד צבאי נוסף כולל חימוש למטוסים. המשלוח הראשון ייצא לדרכו היום ויגיע לישראל בימים הקרובים. "הזזת הכוחות יחד עם אספקת הסיוע לישראל מראה על המחויבות העוצמתית שלנו לביטחון ישראל. נעשה הכול כדי שלישראל יהיה את כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה", אמר שר ההגנה האמריקני.

בתגובה איים חמאס על ארה"ב: הזזת נושאת המטוסים לא תפחיד אותנו, ועל הממשל האמריקני להבין את ההשלכות.

למה זה חשוב

  • ישראל נערכת למתקפת נגד בעזה שעשויה לכלול גם מבצע קרקעי ברצועה שיימשך שבועות ארוכים והסלמה בחזיתות נוספות.
  • העובדה שישראל העבירה בקשת סיוע לממשל ביידן בשלב כה מוקדם של הלחימה מצביעה על כמות הנשק שצה"ל סבור שיצטרך ועשויה להצביע גם על חוסרים שהיו במלאי החימוש של הצבא.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מגבים את ישראל/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מאחורי הקלעים

  • בכירים אמריקנים אמרו כי משרד הביטחון הישראלי העביר לפנטגון כבר ביום שבת רשימת ראשונית של נשק שישראל זקוקה לו ושכללה בין השאר חימוש עבור מטוסי קרב לתקיפות בעזה.
  • הבקשה הישראלית הראשונית לא מחייבת אישור של מימון נוסף של הקונגרס האמריקני, אבל הממשל צפוי לעדכן את המחוקקים מראש לגבי הנשק שהוא עומד לספק לישראל.
  • בכיר אמריקני אמר כי חבילת הסיוע הצבאי צפויה לכלול חימוש למטוסים ונשק נוסף שישראל כבר שילמה עבורו בעבר אולם אספקתו תואץ כעת או נשק שנמצא במחסני צבא ארה"ב ושישראל תרכוש באמצעות מימון שכבר אושר בעבר ע"י הקונגרס.
  • שני בכירים אמריקנים אמרו כי הפנטגון שוקד על השלמת הכנת חבילת הסיוע ועשוי להודיע עליה עוד היום (א'). זו צפויה להיות חבילת סיוע ראשונה מבין כמה שארה"ב צפויה לספק לישראל בימים ובשבועות הקרובים.
  • בכיר ישראלי אמר כי שר ההגנה האמריקני אוסטין צפוי לשוחח היום עם שר הביטחון יואב גלנט. זו תהיה השיחה השניה ביניהם מאז תחילת המלחמה.
שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. 16 ביוני 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
אוסטין וגלנט יערכו שיחה/אתר רשמי, אלעד מלכה

תמונת המצב

  • הנשיא ביידן שוחח מוקדם יותר היום עם ראש הממשלה נתניהו. זו הייתה השיחה השניה בין שני המנהיגים מאז פלישת חמאס לישראל.
  • מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הנשיא ביידן הדגיש את תמיכתו הבלתי מסוייגת בישראל.
  • מהבית הלבן נמסר כי ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס קיבלו הבוקר תדרוך על המצב בישראל ובמהלכו הנשיא הנחה לספק סיוע נוסף לישראל עבור הלחימה נגד חמאס.
ביידן נושא הצהרה. רויטרס
הנחה להמשיך את הסיוע/רויטרס

התמונה הגדולה

  • ממשל ביידן מודאג מכך שהכאוס בין חברי המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים עלול להקשות על אישור סיוע צבאי אמריקני נוסף לישראל בהמשך, כך אמר בכיר בממשל האמריקני בתדרוך לכתבים ביום שבת.
  • רוב פעילות בית הנבחרים הוקפאה לאחר הדחתו של היו"ר קווין מקארתי בשבוע שעבר ולא ברור האם ניתן לקיים הצבעה על הקצאת מימון לסיוע צבאי לישראל ללא יו"ר בית נבחרים מתפקד.
  • "לקונגרס בהחלט יהיה תפקיד (באישור סיוע לישראל) אבל בלי יו"ר בית נבחרים זו עלולה להיות בעיה", אמר הבכיר בממשל האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully