וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטוט שלטון החמאס? "גורם מדיני בכיר" מסרב להתחייב

9.10.2023 / 19:00

הגורם התייחס למתקפה של חמאס: "שוחטים משפחות במיטות. היקף הפגיעה בנו חמור מ- 9/11. יש פה את מרכיב הזוועה". ומה הלאה? "לא אתייחס למטרות המלחמה. עזה לא תהיה אותה חמסטן"

בווידאו: צה"ל תקף עמדות תצפית של הכח הימי של חמאס/צילום: דובר צה"ל

גורם מדיני בכיר התייחס הערב (שני) למתקפה של חמאס שהחלה בשבת ולמלחמה בעזה. "שוחטים משפחות במיטות. שמים אותן בכלובים. זה דאעש וחמסטן", אמר, "היקף הפגיעה בנו חמור מ- 9/11. יש פה את מרכיב הזוועה".

הגורם המדיני הדגיש כי הדרג המדיני קיבל החלטה על חמישה צעדים: "לטהר את השטח ולסגור את הפרצות, זה יקח זמן. אחר כך לעבור להתקפה, כבר עכשיו עושים דברים גדולים. עלינו להפוך כל מקום שבו חמאס נערך למתקפה לעיי חורבות. כבר עכשיו הרגנו כמעט אלף מחבלים. נבצר את הגבולות בלבנון, איו"ש וזירת הפנים, אני מקווה שלא תהיה זירה בגזרת הפנים. יש לייצר תמיכה ומרחב כדי לקבע את התמיכה. חשוב שהיא תימשך גם כשננצח, מצפים שהתמיכה תמשיך גם לאחר מכן. כמו כן, עלינו לגייס באופן מעשי את תמיכת ארה"ב ולהעביר מסר ברור לאיראן".

הגורם המדיני דחה את הפרסומים אודות אזהרה ממצרים והגדיר אותם כ"פייק ניוז". מה כן קרה? "היתה בעיה במודיעין, בעיה תפקודית, צה"ל עובד כדי למנוע הישנות של מקרים".

אש מיתמרת מעזה לאחר הפצצות חיל האוויר. Atia Mohammed, פלאש 90
"מה שהיה הוא לא מה שיהיה". אש מיתמרת מעזה/פלאש 90, Atia Mohammed

ומה לגבי ממשלת חירום? "קראנו לממשלת חירום במתכונת של ערב ששת הימים, בלי תנאים, בטח לא ממשלה פריטטית שהיא ממשלת שיתוק דו ראשית. כל מי שיכול שייכנס מתחת לאלונקה. לא להגיד 'אכנס לאלונקה' ואז לצאת ממנה".

על השאלה לגבי מטרות המלחמה הגורם המדיני הוסיף: "לא אתייחס למטרות המלחמה. המטרה לשלול ממנו רצון לפגוע בנו בחמישים השנים הבאות. זו הגדרה רחבה, עזה לא תהיה אותה חמסטן". על מינוי גל הירש אמר הגורם: "זה לא שו"ן (שבויים ונעדרים - א.ב.), הם חטופים. הירש לא מתאם, אלא ממונה על הנושא. הוא אמור לרכז את מה שקורה ומה לפתחנו".

הגורם הבכיר נשאל בדבר השיטה הנהוגה של הקש בגג לפני תקיפה על מנת להוציא את האזרחים מחוץ לבניין, והבהיר "היום זו לא השיטה". הוא הסביר כי כבר עתה יש מפונים פלסטינים רבים מהאזור. "צה"ל הזהיר ביום הראשון של המלחמה - המטרה שלנו זה הרג פעילים, הרבה פעילים. יהיה הרס רב, אני אומר את זה כבר תקופה. אם הם היו יכולים הם היו רוצחים את כולנו. הם נכנסו ורצחו ילדים. אנחנו בקרב על הקיום שלנו, צריך אורך רוח. הטבח שלהם צריך להיות קול זעקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully