וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שר המודיעין המצרי הזהיר את נתניהו מ"משהו אימתני" מעזה לפני המלחמה

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 18:09

לפי דיווחים, שר המודיעין הזהיר את ראש הממשלה מ"משהו חריג" ו"מבצע אימתני" מהרצועה, אך "נדהם מהאדישות" של ראש הממשלה שהעדיף להתמקד בהסלמה בגדה. בלשכת נתניהו מכחישים על הסף

דובר צה"ל: הושגה שליטה בכל הישובים 9.10.23/דובר צה"ל

גורם מודיעין מצרי אמר כי קהיר הזהירה לאחרונה את ישראל מפני "משהו גדול" שעומד להתרחש ברצועת עזה, אך היא המעיטה בחומרת האיום והתמקדה בגדה המערבית. לפי פרסום של העיתונאית סמדר פרי, שיחת האזהרה הייתה בין שר המודיעין המצרי, עבאס כמאל, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמאל אמר כי "משהו חריג, מבצע אימתני" עומד להתרחש מכיוון עזה.

לפי הפרסום, גורם בכיר מאוד במודיעין המצרי אמר כי כאמל "נדהם מהאדישות שהפגין נתניהו".מקורות במצריים טענו כי נתניהו אמר לשר המודיעין המצרי כי צה"ל וכוחות הביטחון "שקועים" בהתמודדות עם הערים ביהודה ושומרון שמהן מופעל טרור נגד ישראל.

לשכת נתניהו הכחישה את הדיווח, וגורם מדיני אמר כי לא הייתה שיחה בין ראש הממשלה לשר המודיעין המצרי מאז כניסתו לתפקיד בתחילת השנה.

"הזהרנו אותם שהמצב עומד להתפוצץ, ובקרוב מאוד, וזה יהיה גדול", אמר גורם המודיעין המצרי לסוכנות הידיעות אי-פי. "אבל הם זלזלו באזהרות כאלה", אמר הגורם.

נתניהו ועבאס כמאל בפגישה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
גורם מדיני הכחיש שהתקיימה כל שיחה ביניהם. נתניהו ועבאס כמאל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מצרים וישראל מנהלות שיתוף פעולה מודיעיני, וצה"ל אף סייע בשנים האחרונות לקהיר במאבקה בארגוני הטרור בחצי האי סיני. קהיר שומרת על קשרים קרובים עם חמאס ויתר הארגונים ברצועת עזה, הגובלת בשטחה, ותיווכה בינם לבין ישראל במהלך העימותים הקודמים בין הצדדים.

עוד בוואלה!

הרס אדיר בעזה: מניין ההרוגים עלה ל-493, גלנט: נטיל מצור מוחלט

לכתבה המלאה
תושבים ברצועת עזה חוגגים על טנק שרוף של צה"ל בסמוך לגדר, 7 באוקטובר 2023. רויטרס
עזתים חוגגים עם טנק של צה"ל, שבת/רויטרס

גורם פלסטיני, המעורה במאמצי התיווך בין חמאס לישראל בעבר, אמר כי האינטנסיביות בלחימה מקשה על כל אפשרות לפריצת דרך בשיחות. שני גורמי ביטחון מצריים אמרו כי קהיר נמצאת בקשר קרוב עם ישראל וחמאס במטרה למנוע הסלמה נוספת בלחימה וכדי להבטיח את שלומם של החטופים והשבויים הישראליים.

ישראל טרם נקבה במספר השבויים המוחזקים בעזה, אך חמאס והג'יהאד האסלאמי אמרו כי הם מחזיקים בידיהם כ-130 ישראלים. ארגוני הטרור חטפו ילדים, נשים, מבוגרים, חיילים וגם אזרחים זרים במהלך מתקפת הפתע ביום שבת, שבה נרצחו כ-800 איש. בעזה, הרשויות אמרו כי יותר מ-500 פלסטינים נהרגו מאז שישראל פתחה במבצע "חרבות ברזל" בתגובה לפלישה של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully