וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שעות אחרי שגנץ העביר מתווה לממשלת חירום, נתניהו טרם השיב

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 18:14

גנץ הציע לנתניהו להקים ממשלת חירום כבר בפגישתם במוצאי שבת, אך נתניהו התמהמה בתשובתו. גם היום, אחרי שהועברה הצעה רשמית של המחנה הממלכתי, טרם הגיב להצעה.

בווידאו: גנץ מבהיר כי הוא מוכן להצטרף לממשלה כדי להקים קבינט ממשלה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

חמש שעות חלפו מאז הסתיימה פגישתם של נציגי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ובלשכת ראש הממשלה טרם השיבו להצעת המחנה הממלכתי להקמת ממשלת חירום לתקופת המלחמה.

לפי המתווה של המחנה הממלכתי תוקם ממשלת חירום לתקופת המלחמה בלבד, על בסיס הרכב הממשלה הנוכחי, ללא חלוקת תפקידים אלא רק עם שרים בלי תיק, שיכלול קבינט מלחמה מצומצם עם ייצוג משפיע לחברי המחנה הממלכתי, גנץ והרמטכל לשעבר גדי איזנקוט, ושרים נוספים מטעם ראש הממשלה.

רוב סמכויות ניהול המלחמה יופקעו מהקבינט המדיני ביטחוני ויואצלו לגוף זה, כך שהלכה למעשה שאר שרי הממשלה ובהם שותפיו של נתניהו שר האוצר בצלאל סמוטריץ והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יודרו מקבלת ההחלטות העליונה.

עם זאת, יצוין כי גם היום, ראש הממשלה מקבל את רוב ההחלטות בפורום מצומצם עם שר הביטחון והשר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר וממעט לכנס את הקבינט, בשגרה ובשעת חירום. לכן, הפער העיקרי והאמיתי בין נתניהו וגנץ נוגע למידת ההשפעה על קבלת ההחלטות: לפי גורמים בליכוד: נתניהו מסתייג ממתן זכות וטו למחנה הממלכתי ורוצה לשמור על השליטה וההובלה בידיו, בעוד גנץ דורש השפעה ממשית ושותפות אמיתית בקבלת ההחלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully