וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לביידן: ניאלץ להיכנס לעזה - על כוח מגיבים בכוח

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 16:34

במהלך שיחת הטלפון עם נשיא ארה"ב ביום ראשון אמר ראש הממשלה כי במזרח התיכון אסור להראות חולשה ולכן ישראל צריכה להגיב בעוצמה רבה. ביידן שאל את נתניהו על תרחיש של חזית נוספת בלבנון ולגבי סוגיית בני הערובה, אך לא ניסה להניא אותו מיציאה לפעולה קרקעית ברצועה

נתניהו: ננקום בחמאס על היום השחור הזה 07.10.23/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשיחת הטלפון ביניהם אתמול (ראשון) כי לישראל לא תהיה ברירה - אלא להיכנס לפעולה קרקעית בעזה, כך אמרו שלושה מקורות ישראלים ואמריקנים שמעורים בתכני השיחה.

לכל העדכונים על המלחמה

למה זה חשוב

המסר של נתניהו לביידן מעיד על אופי התגובה הישראלית בימים ובשבועות הקרובים ונועד להתחיל ולהכשיר את הקרקע בקרב בנות בריתה של ישראל לכך שהפעולה תהיה ארוכה וחסרת תקדים בעוצמתה ובהשלכותיה.

ג'ו ביידן | הפצצות בעזה | בנימין נתניהו. Ahmad Hasaballah , Atia Mohammed/פלאש 90, יונתן זינדל פלאש 90, אתר רשמי
לקראת כניסה קרקעית. ביידן ונתניהו/אתר רשמי, Ahmad Hasaballah , Atia Mohammed/פלאש 90, יונתן זינדל פלאש 90

מאחורי הקלעים

השיחה בין נתניהו לביידן ביום ראשון הייתה הפעם השנייה בה הם שוחחו מאז פלישת חמאס לישראל.
לפי שלושה מקורות ישראלים ואמריקנים נתניהו אמר לביידן בשיחת הטלפון כי במזרח התיכון אסור להראות חולשה ולכן ישראל תהיה צריכה לפעול בעוצמה רבה.
"על כוח מגיבים בכוח רב. אנחנו חייבים להשיב את ההרתעה", אמר נתניהו לביידן.
המקורות ציינו כי הנשיא האמריקני שאל את נתניהו לגבי תרחישי הסלמה נוספים בהמשך. ביידן ציין כי המסרים שהועברו לארצות הברית מלבנון הם שלא תיפתח חזית נוספת, אך הדגיש כי הוא לוקח זאת בערבון מוגבל.
נתניהו השיב לביידן כי הוא מודאג מתרחיש של פתיחת חזית נוספת בצפון וכי ישראל נערכת לכך, אולם הבהיר כי זה אינו שיקול בכל הנוגע לתגובה בעזה. "אין לנו אפשרות אחרת מלבד להגיב בעוצמה", אמר נתניהו.
המקורות ציינו כי הנשיא ביידן שאל את נתניהו לגבי סוגיית בני הערובה שנמצאים בידי חמאס בעזה. נתניהו השיב כי ישראל לא מתכוונת לנהל שום משא ומתן בנושא בשלב הזה. "אין משא ומתן - אנחנו צריכים להיכנס" (We have to go in במקור, ב"ר), אמר נתניהו לביידן.
מקור אמריקני שמעורה בתכני השיחה אמר כי ביידן לא ניסה לשכנע את נתניהו לא לצאת לפעולה קרקעית בעזה. "אנחנו לא מנסים לשכנע את הישראלים בעניין הזה כי אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה וכי להתרשמותנו הישראלים ממילא לא ברי שכנוע כרגע", אמר המקור האמריקני.
מהבית הלבן ומלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

מה הלאה

מקור אמריקני אמר כי ביידן צפוי לנהוג בצורה דומה לדרך שבה נהג במהלך המלחמה בעזה במאי 2021 - יביע בפומבי תמיכה בלתי מסויגת בישראל ויתמקד במגעים דיפלומטיים שקטים ותכופים עם נתניהו ועם מנהיגים נוספים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully