וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט יתכנס הערב, ליברמן דורש שוב התחייבות לחיסול חמאס: "מצטרפים דקה אחרי"

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 14:58

הפגישה בין נציגי נתניהו וגנץ להקמת ממשלת חירום הסתיימה עם מתווה, שלפיו יוקם קבינט מצומצם ללא סמוטריץ' ובן גביר, כפי שגם כך יש היום. ההצעה הועברה לראש הממשלה. במקביל, יו"ר ישראל ביתנו הבהיר שוב כי יהיה מוכן להצטרף בתנאי שיכריזו על חיסול ארגון הטרור

בווידאו: גנץ מבהיר כי הוא מוכן להצטרף לממשלה כדי להקים קבינט ממשלה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (שני) בשעה 17:00 בפעם השנייה מאז פרוץ המלחמה בעזה. במקביל, בפגישה שהתקיימה בין נציגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנציגו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ להקמת ממשלת חירום הונח המתווה המוצע של המחנה הממלכתי. נציג נתניהו, עו"ד מיכאל ראבילו, צפוי להעביר את ההצעה לנתניהו ובליכוד צריכים להחליט עכשיו אם להיענות לה בחיוב.

לפי ההצעה שהציג עו"ד רונן אביאני, קבינט המלחמה המצומצם יהיה מעל הקבינט המדיני-ביטחוני ויקבל את מירב ההחלטות המכריעות על הלחימה. הקבינט אמור להיות מצומצם מאוד ולכלול את ראש הממשלה, שר הביטחון יואב גלנט, גנץ והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. במקביל, ראש האופוזיציה יאיר לפיד קיבל עדכון ביטחוני מנתניהו וממזכירו הצבאי.

בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

הקבינט המצומצם יאציל אליו את הסמכויות של הקבינט המדיני ביטחוני והממשלה, והלכה למעשה ידיר את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מקבלת ההחלטות. אבל ככלל, גם היום. ראש הממשלה מקבל את רוב ההחלטות בפורום מצומצם עם שר הביטחון והשר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר וממעט לכנס את הקבינט, בשגרה ובשעת חירום. מאז תחילת המלחמה בעזה, למשל, הקבינט התכנס רק פעם אחת ביום שבת, ונתניהו וגלנט מקיימים את הערכות המצב וניהול הלחימה בפורום קבלת החלטות מצומצם. כאמור, הערב יכונס הקבינט בפעם השנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אביגדור ליברמן, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023/ראובן קסטרו

בינתיים, יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן שלח היום מכתב לראש הממשלה ולחברי הקבינט, שבו שב על דרישה להתחייבות פומבית לחיסול חמאס ותום עידן מדיניות ההסדרה כתנאי להצטרפותו לקואליציה.

"אינני מבקש להיות שר, אנו לא מבקשים שום הסכם קואליציוני ולא תפקידים אך איננו מתכוונים להיות עלה תאנה, אני כבר הייתי בסרט הזה", כתב ליברמן. "לכן חייבת להיות התחייבות פומבית של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל כלפי עם ישראל. שלושתם צריכים להודיע בקולם שחיסול החמאס, ראשי החמאס ותום עידן ההסדרה מקובלים עליהם ואלו המטרות של העימות הנוכחי. דקה לאחר הודעה מפורשת זו, אני וסיעת ישראל ביתנו מצטרפים לקואליציה".

ליברמן ציין את מה שאירע בשנת 2018 עת שהתפטר מתפקידו כשר הביטחון. "המציאות הנוראית שאנו נמצאים בה היום היא תוצאה ישירה של החלטת הקבינט שאישרה את מדיניות ההסדרה. לו באותה ישיבה היו מקבלים את הצעתי, לא היינו מגיעים למצב הקשה שבו אנחנו נמצאים היום. לכן, נכון לרגע זה, יש להבהיר בהחלטת ממשלה ובדירקטיבה שיוצאת לרמטכ"ל ומהרמטכ"ל לכלל הצבא: המטרה היא חיסול החמאס מלא מלא, תם עידן ההסדרה, מעכשיו ולצמיתות".

ליברמן קרא להבהיר שלא תהיה יותר כניסת פועלים, ללא כניסת כסף קטארי ומעבר כרם שלום ומעבר ארז ייסגרו לצמיתות. "פתיחת המעברים להכנסת דלקים וסחורות זה הדבר הכי לא מוסרי שאפשר להעלות על הדעת. הראשונים שחיות האדם רצחו אותם, היו דווקא אלו שהיו במעבר כרם שלום ואפשרו את כניסת המוצרים השונים והדלקים לתוך הרצועה", כתב ליברמן. "מכאן ואילך, כל האספקה לרצועה תתאפשר רק דרך נמל אל -עריש ומעבר רפיח, שלצערי פתוח גם ברגעים אלו. כמו כן, אני מברך על ההחלטה שהתקבלה על הפסקת אספקת החשמל והמים לרצועה, גם זה חייב להיות לצמיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully