וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע חרבות ברזל: "הבת שלי הצילה את השכנה, מחבלים זרקו רימון והתחילו לחורר את הדלת"

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 11:33

סיפורי הגבורה ממתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה אינם פוסקים, ומתארים יכולות-על של אזרחים שנאלצו להפוך ללוחמים

בווידאו: היערכות כוחות צה״ל/דובר צה"ל

יוסף רוז'נסקי בן ה-67 התכונן להעביר ימים רגועים למדי בקיבוץ חולית. הוא הגיע לשם עם אשתו מקריית שמונה הרחוקה כדי לעזור לבתם ולארבעת ילדיה בזמן שבעלה שוהה בחו"ל, וכמו רבים נוספים מצא את עצמו באחת במוקד מתקפת טרור קטלנית של מחבלי חמאס.

"לא ישנתי טוב בלילה, ובבוקר הלכתי לטייל בקיבוץ", תיאר, "פתאום ראיתי פיצוצים ועשן, אבל חשבתי שזה תרגילים של צה"ל. הגעתי חזרה לבית שלהם, וכמה דקות אחר כך נכנסו המחבלים ליישוב".

יוסף רוז'נסקי, תושב קריית שמונה, נפצע במהלך עימות עם מחבלים בקיבוץ חולית, בי"ח איכילוב, 9 באוקטובר 2023. אורי סלע
"נפלתי מיד, אבל החזקנו מעמד". רוז'נסקי/אורי סלע

רוז'נסקי, שמאושפז בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר ניתוח שקטע את רגלו, ראה את העשן מתחיל להתקרב. "אשתי לקחה דלי מים והתחילה לכבות שריפות, והבת הלכה להציל את השכנה בזמן שיש צבע אדום ומחבלים בקיבוץ. היא הצליחה להציל אותה, וכשחזרה הביתה היא ביקשה מהילדים - בני עשר, שמונה, שש וארבע - שיהיו בשקט, אבל את הקטן לא היה אפשר להשתיק. הוא עשה רעש".

לדבריו, "המחבלים הגיעו לדלת ואמרו לפתוח. אני ואשתי החזקנו את הדלת חזק, שלא ייכנסו. ברגע הזה חשבתי שהם יירו ברובה, אבל הוא זרק רימון והדלת חוררה. הם התחילו לירות דרך החורים. אני נפלתי מיד, אשתי נפלה על המיטה, אבל החזקנו מעמד".

הוא תיאר כיצד כוחות צה"ל הגיעו לביתם כשלוש שעות לאחר מכן, סיפר כי אשתו מאושפזת כעת בבית החולים אסף הרופא והוסיף שנכדתו בת השש נפגעה אף היא באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully