וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיהנום בבארי: כ-100 גופות אותרו בשטח הקיבוץ

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 21:25

קיבוץ בארי הוא רק אחד מיישובי עוטף עזה שאליו פרצו עשרות מחבלים ורצחו כל עובר אורח מבלי להסס. התושבים הזעיקו את כוחות הצבא, אך נותרו לבדם במשך שעות מול מחבלים חמושים. עד מהרה הפכו תושבים לגיבורים. "חלק מהקיבוץ הוחרב, זה פשוט אסון"

מסתערבי מג״ב מחלצים אזרחים ביישובי עוטף עזה/דוברות משטרת ישראל

הערב (שני) דיווח ארגון זק"א שכ-100 גופות אותרו בשטח קיבוץ בארי בדרום, שאליו חדרו ביום שבת אנשי חמאס חמושים וטבחו בתושבים. הארגון סיים את עבודת פינוי הגופות להיום, וימשיך אותה מחר. שולי הכבישים בדרך לקיבוץ בארי ממחישים את הזוועות שהתרחשו: עשרות מכוניות שרופות, גופות נרצחים שמסודרות אחת ליד השנייה שפונו על ידי זק"א, בתים שהועלו באש כדי שהתושבים ייצאו מהחדרים הממוגנים. הקיבוץ הפסטורלי והשקט הפך ברגע אחד לגיהנום.

זה התחיל בשעות הבוקר המוקדמות של שבת. התושבים רצו לממ"דים עקב האזעקות שלא פסקו ואז נשמעו צרורות ירי בתוך הקיבוץ. כיתת הכוננות הוקפצה מיד. הם נשאו נשקים, כשמספרם מועט מול עשרות מחבלים. הם ניהלו קרבות פנים אל מול פנים והבינו כבר שמדובר בסיוט. הם הזעיקו את כוחות הצבא, אך נותרו לבדם מול מחבלים חמושים ברימונים ובמקלעים.

לוחמים ברחובות עוטף עזה, 8 באוקטובר 2023. יניר יגנה
לוחמים בכבישי עוטף עזה/יניר יגנה

עופר גיתאי היה נצור בביתו בקיבוץ במשך שעות ויצא תוך סיכון חייו להכניס תושבים אחרים לממ"ד של ביתו. "ביום שבת מתחילות האזעקות והרקטות", הוא מספר לוואלה!. "אנחנו מכניסים את כולם לממ"דים ואז החלו צרורות ירי בכמה שכונות בקיבוץ. בהתחלה לא הבנו את גודל האירוע. הקפצנו את כיתת הכוננות שנלחמה בגבורה במחבלים. הם ניהלו קרב פנים אל מול פנים בזמן שהמחבלים נכנסו לבתים לרצוח תושבים. הם פשוט זרקו רימונים וירו עם מקלע לעבר בתים. הכניסה לממ"ד הצילה חיים, אבל המחבלים הצליחו להיכנס לבתים אחרים".

בזמן שכוחות הצבא עדיין לא הגיעו, תושבי הקיבוץ הפכו לגיבורים. המחבלים התחילו לשרוף בתים כדי שאנשים ייצאו מהחדרים הממוגנים. יצאתי החוצה וראיתי שהבית של השכנה שלי עומד לפני קריסה. הכנסתי אותה לממ"ד שלי", שחזר גיתאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רכב שרוף, עוטף עזה, 8 באוקטובר 2023. יניר יגנה
רכב שרוף אחרי פריצת המחבלים/יניר יגנה

בזמן שהתושבים בממ"דים, המחבלים רוצחים וחוטפים עשרות מתושבי הקיבוץ. "היו רגעים שהתמודדנו לבד", אומר עופר, שבתפקידו משמש כדובר ומנסה להעביר מסרים לחברי הקיבוץ בזמן הירי. הוא מנסה להכווין את כוחות הצבא אל הבתים שבהם יש מחבלים. הוא משוחח עם חלק מהתושבים. "שומעים זעקות ושמעתים אותם נרצחים", נזכר גיתאי בחרדה.

לאחר שכוחות הצבא הגיעו, עופר יוצא מהממ"ד ומגלה את גודל האסון והזוועה. "אנחנו יוצאים מהממ"דים ורואים בתים שרופים. חלקם עדיין עולים באש ופשוט רואים גופות. הקיבוץ הוחרב בחלקו. זה פשוט אסון", מספר גיתאי.

קיבוץ בארי. פיקיוויקי, אתר רשמי
קיבוץ בארי/אתר רשמי, פיקיוויקי

תושבים בקיבוץ מספרים כי היו כאלה שקפצו מקומה שנייה אחרי שמחבלים נכנסו לבתים או שהם עלו באש. תושבי הקיבוץ פונו בחלקם לים המלח. הם מספרים על עשרות תושבים שנרצחו, נטבחו ונחטפו. עכשיו עוברים בית בית בקיבוץ כדי לנסות להגיע לתושבים שעדיין מוגדרים מנותקי קשר ולא יודעים מה עלה בגורלם. "אנחנו קהילה חזקה בקיבוץ בכל המישורים החינוכים הרגשיים והלוגיסטיים וכרגע אנחנו נותנים מענה קהילתי לתושבי הקיבוץ כדי להישאר קהילה חזקה. להרכיב מחדש את הפאזל של בארי כי הוא התפרק".

דובר זק"א מוטי בוקצ'ין אמר לאחר כניסת הארגון לקיבוץ: "אחרי היום הזה בבארי אני כבר לא מרגיש כלום. כל התחושות והרגשות נמחקו אחרי שאתה אוסף כל כך הרבה גופות, חלקן של ילדים. חשוב לי להגיד שראו לפי הגופות שנלחמו שם והם ניסו להגן על עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully