וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירב מחפשת את דודיה, יוגב לא מוצא את אחיו: "הם אמרו שהם מפחדים - ואז ניתק הקשר"

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 12:46

חמ"ל הנעדרים נמלא המונים שמחפשים את יקיריהם שנעדרים מאז פתח חמאס במתקפת הפתע. "קיבלנו וואטספ שיש מחבלים בקיבוץ ומאז כלום", סיפרה מירב. גם משפחות חיילים מגיעות למקום בטענה שאין גורם בצה"ל שנותן להם מענה. מי שלא יכול להגיע - אפשר להתקשר ולמסור פרטים ב-105

בווידאו: המונים הגיעו לחמ"ל הנעדרים בתקוה לקבל מידע על יקיריהם/ביני אשכנזי

חמ"ל הנעדרים נפתח הבוקר (ראשון) באיירפורט סיטי ונמלא המונים שמחפשים את יקיריהם. אמיר אבו ערא פקד הבוקר את המקום ותר אחרי גופת אשתו. "אנחנו עובדים במושב מבטחים והיינו בדרך לעבודה", סיפר לוואלה!. "עצרנו ופתאום באו אלינו 11 אופנועים. האישה קיבלה כמעט 90 כדורים, אני קיבלתי רסיסים. האישה מתה במקום. אני לקחתי את התינוק והתחבאתי בעץ. החמאסניקים חזרו והתחבאתי בארון חשמל".

מירב רביב מרעות הגיעה גם היא לחפש את משפחתה. "אני לא יודעת איפה דוד שלי, דודה שלי, בני דודים שלי - כולם מקיבוץ ניר עוז", אמרה. "ניתק הקשר איתם אתמול בשעה 8:00 בבוקר. הווטסאפ האחרון היה שנכנסו מחבלים לקיבוץ. קיבלתי עדכון מהקיבוץ אתמול בלילה שהם לא ברשימת החיים ולא ברשימת המתים. ניסיתי להתקשר לכל מיני אנשים שאני מכירה אבל לא היה קשר".

מירב רביב מרעות, מחפשת את קרוביה בחמ"ל נעדרים. 8 באוקטובר 2023. ביני אשכנזי
"לא יודעים מה איתם". מירב רביב מרעות/ביני אשכנזי

"יש שם המון הרוגים אני יודעת מהכיתה שלי", הוסיפה. "אמא ואבא שלי כתבו לי אתמול מהממ"ד ומ-9:00 ניתק עימם הקשר. הם שלחו רק סמס וואטספ ואמרו שהם מפוחדים. אבא אמר שהוא יעדכן והוא בממ"ד ומאז אין קשר איתו. לא מוסרים לנו כל כך מידע. אף אחד לא יודע שום דבר ואנחנו לא יודעים מה עם ההורים".

מרכז משפחות פיקוד העורף ומשטרת ישראל המרכז פונה לכל משפחה שמחפשת את קרוביהם. הפוקדים את המקום נפגשים עם עובדת סוציאלית וכן גורם משטרתי שמוציא מהם כמה שיותר פרטים כדי לקבל תמונה מלאה. כמו כן המשפחות מתבקשות להביא פריט שיוכלו לקחת ממנו DNA. מי שלא יכול לבוא פיזית יכול לצלצל 105 ולמסור פרטים. גם משפחות של חיילים מגיעות לחמ"ל והן טוענות שאין עם מי לדבר מצה"ל כדי לחפש את הלוחמים.

עוד בוואלה!

משפחות החטופים זועקות לתשובות: "שייכנסו לעזה, הם יישארו שם כל החיים"

לכתבה המלאה
תמונה שניצן מצא ברשתות החברתיות של אחת מבנות משפחתו ברצועת עזה. באדיבות המשפחה
תמונה שניצן מצא ברשתות החברתיות של אחת מבנות משפחתו ברצועת עזה/באדיבות המשפחה

ניצן אליקים מחפש את נועם אליקים, דקלה, ערבה אלה דפנה, ותומר אליקים שנחטפו מקיבוץ נחל עוז לרצועת עזה: "יש בידנו סרטון של המחבלים בבית נועם פצוע אנחנו מאד מקווים שהמחבלים ירצו לשמור אותו בחיים. הקשר איתם היה אתמול בסביבות 10:30 במילה אחת שהם אמרו 'כן' שמחבלים פרצו להם לבית. אנחנו מבקשים מכל מי שיודע מה עלה בגורלם בין אם זה אנשים בארץ ובין אם זה אנשים ברצועת עזה שעדיין נותר בהם לב אדם להגיד מה קורה, לסייע לנו למצוא סימן חיים, למשפחה היקרה הזו בשם כל המשפחה נודה למי שיעזור לנו. נישאר כעם מאוחדים ידענו דברים קשים ונעבור גם את זה בעזרת ה' וידנו תהיה על העליונה".

אופיר ושחר מארגון לב אחד פתחו שולחן למשפחות שבאות לחמ"ל נעדרים. 8 באוקטובר 2023. ביני אשכנזי
אופיר ושחר מארגון לב אחד פתחו שולחן למשפחות שבאות לחמ"ל נעדרים/ביני אשכנזי

אופיר אנגל, בן 18 מקיבוץ רמת רחל, נעדר מאז אתמול בצהריים מקיבוץ בארי, ביחד עם אביו של בת זוגו, יוסי שרעבי. סביו של אופיר, יוסף יאיר ג'וחא אנגל, יועץ לשעבר של נשיא המדינה שמעון פרס ואב שכול מרמת רחל פרסם פוסט בפייסבוק בו ביקש עזרה באיתור נכדו.

בשיחה עם וואלה! ג'וחא אנגל סיפר: "אופיר נסע לחג לחברה שלו בקיבוץ בארי. אתמול בבוקר כשכל הבלגן הזה התחיל הוא וכל המשפחה שלה, אבא אמא ושלוש בנות, נכנסו לממ"ד. ב-14:00 בצהריים החמאס פתח את הממ"ד שלהם הוציאו את כולם החוצה. את אופיר והאבא העלו על רכב שחור והבנות שוחררו. מאותו רגע אבד הקשר עם הגברים. החברה שלו התקשרה אלינו עם טלפון של מישהו אחר ועידכנה אותנו".

אמיר אבו ערא, מחפש את הגופה של אשתו. ללא, אתר רשמי
"אני יודע שהיא מתה". אמיר אבו ערא/אתר רשמי, ללא

"יש שתי אפשרויות: אפשרות אחת שהם חברו לחמאס לאותה קבוצה שהיתה בחדר האוכל בקיבוץ ששוחררה אמש בלילה והאפשרות הגרועה שהוא בתוך עזה", המשיך. "אנחנו לא מצליחים עד לרגע זה לקבל מידע אם הם בתוך ה-48 שהיו בחדר אוכל בבארי או לא".

בינתיים עשרות פניות מגיעות לוואלה עם שמות של נעדרים בבקשה לסיוע. חלק מהפונים טוענים כי לא עונים להם במוקד 105, וואלה! מרכז את השמות ומעביר פנייה מסודרת למשטרה. עם זאת מומלץ ביותר להגיע פיזית למוקד שנמצא בקריית שדה התעופה ברחוב נגב 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully