וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים זועקות לתשובות: "שייכנסו לעזה, הם יישארו שם כל החיים"

מירב כהן, ארז הראל וטל שלו

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 11:17

משפחות רבות הגיעו לבית החולים סורוקה כדי לנסות ולמצוא את יקיריהם. ביניהם שמעון בוסקילה, שאחייניתו הקליטה הודעה שהיא מתחננת שלא יירו בה. "שמענו יריות ומאז כלום", סיפר לוואלה!. אלכס מחפש את בתו אלינה: "ראיתי בתמונות את הנעליים שלה. למה לא אומרים לנו כלום?"

בווידאו: מבלים בורחים ממחבלים שנכנסו מעזה למסיבת טבע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים ורויטרס

משפחות רבות עדיין מחפשות אחר שביב מידע על יקיריהם שייתכן כי נחטפו לרצועת עזה, יותר מ-24 שעות לאחר פרוץ מתקפת הפתע של חמאס ותחילת מבצע "חרבות ברזל". שרון גורדני, בן 25 מקדרון, נעדר מאז שהלך לבלות יחד עם חבריו במסיבת הטבע בדרום. משפחתו וחבריו מבקשים את עזרת הציבור אם יש פריט מידע אודותיו ומצבו.

אביו אייל שיתף את וואלה!: "הדבר היחיד שאנחנו יודעים זה שהוא והחברים שלו הסתררו בתוך מקלט. מחבלים זרקו פנימה רימונים ומשם הוא נעלם". אייל סיפר שלאחר מכן חבריו שנפצעו גם באירוע צעקו את שמו וחיפשו אחריו. "הכאב הכי גדול זה שאף אחד לא מדבר, לא המדינה ולא בתי חולים. אנחנו מרגישים שמתעלמים מאיתנו".

בין הנעדרים גם שנהב יעקב, שהם יעקב וליאל גרפי. "הם היו במסיבה ולא יצרו קשר מאז אתמול בתשע בבוקר", סיפר דביר יעקב, אחיהם של שנהב ושהם. "לא שמענו כלום, אף אחד לא אומר לנו כלום. רק אומרים לנו שהם נעדרים. אנחנו יודעים שיש הרבה הרוגים אלמונים ואני מקווה שנשמע בשורות טובות. איפה המדינה?".


כאלף מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל, למעלה מ-350 נרצחים - כל הדיווחים

עמית בוסקילה שנעדרת מאז אתמול. באדיבות המשפחה
עמית בוסקילה/באדיבות המשפחה

אלכס לובין, מחפש את בתו אלינה. היא הייתה בחוף זיקים בלילה: "אנחנו יודעים שהיו יריות חזקות והם היו עם החיילים. לא קיבלנו שום מענה. אף אחד לא יודע כלום. ראיתי בתמונות את הנעליים של הילדה שלי מלאות בדם וסימני גרירה. למה לא אומרים לנו שום דבר?", סיפר בעודו בבית החולים סורוקה.

שמעון בוסקילה, דוד של עמית בוסקילה. מתאר שהאחיינית שלו מתקשרת אליו להגיד שיש מחבלים סביבם: "שומעים בהקלטה שהיא מתחננת שלא ירו בה. שמעתי יריות ומאז לא שמענו כלום. הייתי שעה וחצי על הקו ואני שומע את המחבלים אומרים שיש עוד ועוד אנשים. אף אחד לא יודע איפה הם. למה לא נכנסים עכשיו לעזה? הם יישארו שם כל החיים".

ניסים עבדוש, אח של גל ונאג'י עבדוש, סיפר לוואלה!: "הם היו במסיבה, הוא התקשר ב-7 בבוקר להגיד לנו שהוא מדמם ואמר לנו לשמור על המשפחה. מאז לא שמענו מהם כלום. יש שם גופות שלא פינו, אנחנו רוצים לדעת מה קורה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גל ונאג'י עבדוש שנעדרים מאז אתמול. באדיבות המשפחה
גל ונאג'י עבדוש/באדיבות המשפחה

דנה פרינץ, שבתה הגר נעדרת מאז המסיבה סמוך לרעים, סיפרה הבוקר בריאיון לתוכנית "שבע-תשע" עם ענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103fm שאין להם קצה חוט. "אנו חסרי אונים, אנו עוברים בין בתי חולים וברשתות חברתיות, מול גורמי המשטרה,אין תשובות לאף אחד. הדר יצרה איתנו קשר מאוד מוקדם אתמול בבוקר כשהכול התחיל, היא ניסתה להימלט מהמקום. הם ברחו למכולת זבל והסתתרו שם וכבר שלחה את המיקום. אבא שלה נסע למקום ועצרו אותו כשלושים קילוטמר מהמקום, הדר מסמסת משם ואין לנו שום דרך לעזור לה", היא סיפרה.

האם המפוחדת סיפרה על רגעי הבהלה: "היא סימסה שהיא שומעת יריות וצעקות בערבית ושהיא מפחדת. אמרתי לה שתסתתר ושתהיה בשקט. אחרי כמה דקות, הקשר איתה נותק. אם יש מישהו שיש לו פרט מידע ושראה את הדר, זה מאוד יעזור לנו".

משה אור חיפש אחר אחיו אבינתן שהיה יחד עם חברתו נועה במסיבת הטבע ברעים וגילה דרך סרטון שראה כי הוא נחטף לרצועת עזה. "אין לי ספק שזה הוא. ביצענו גם איכונים שלצערי אישרו את הטרגדיה", סיפר האח הבוקר לרדיו 103fm. "אף אחד לא יצר איתי קשר. התחושה שלי היא שאנשים ישנים. ראינו עשרות רבות של אנשים מובלים לרצועת עזה".

מבלים בורחים ממחבלים שנכנסו מעזה למסיבת טבע 07.10.23. ללא, מערכת וואלה
מבלים בורחים ממסיבת הטבע/מערכת וואלה, ללא

אופיר אנגל, בן 18 מקיבוץ רמת רחל, נעדר מאז אתמול בצהריים מקיבוץ בארי, ביחד עם אביו של בת זוגו, יוסי שרעבי. סביו של אופיר, הוא יוסף א. יאיר ג'וחא אנגל, יועץ לשעבר של נשיא המדינה שמעון פרס ואב שכול מרמת רחל. הוא פרסם פוסט בפייסבוק בו ביקש עזרה באיתור נכדו.

בשיחה עם וואלה! ג'וחא אנגל סיפר: "אופיר נסע לחג לחברה שלו בקיבוץ בארי. אתמול בבוקר כשכל הבלגן הזה התחיל הוא וכל המשפחה שלה, אבא אמא ושלוש בנות, נכנסו לממ"ד. בשעה 14:00 בצהריים החמאס פתח את הממ"ד שלהם, הוציאו את כולם החוצה ואת אופיר והאבא העלו על רכב שחור והבנות שוחררו. מאותו רגע אבד הקשר עם הגברים. החברה שלו התקשרה אלינו עם טלפון של מישהו אחר ועידכנה אותנו".

"יש שתי אפשרויות: אפשרות אחת שהם חברו לחמאס לאותה קבוצה שהיתה בחדר האוכל בקיבוץ ששוחררה אמש בלילה והאפשרות הגרועה שהוא בתוך עזה. אנחנו לא מצליחים עד לרגע זה לקבל מידע אם הם בתוך ה-48 שהיו בחדר אוכל בבארי או לא".

אופיר אנגל שנחטף בעוטף עזה. באדיבות המשפחה
הפוסט של סבו של אופיר אנגל/באדיבות המשפחה

ברק בן דוד, אח של עומרי בן דוד שמשרת בגולני בגדוד 13, היה בנחל עוז. "לא שמענו ממנו מאתמול ב-6 בבוקר כשהתחיל הבלגן. אף אחד לא פנה אלינו. באתי לחפש אותו פה, אבל הוא לא נמצא בין החולים האלמונים. אין לי איך לתאר במילים את התחושות של חוסר האונים וחוסר הוודאות. למרות שהוא חייל אף אחד לא אומר לנו כלום"

שלומית מרציאנו, חברה של נועה ארגמני שגם כן נחטפה לרצועת עזה, סיפרה: "קיבלנו הודעה בבוקר מאבא של נועה שהיא בסדר, לתקופה קצרה נרגענו עד שראיתי את הסרטון המטריד הזה, אין ספק שזאת היא ואבינתן. מאז ניסינו לעשות מה שאנחנו יכולים ביכולות שלנו, אבל גם זה מוגבל. נועה חזקה, היא עברה דברים קשים, אני בטוחה שהיא תהיה חזקה ואנחנו צריכים שהיא תהיה חזקה ושכולם יהיו חזקים, אף אדם לא אמור לעבור דבר כזה. אני לא רוצה לדמיין מה היא עוברת. אני מתחננת שהיא תהיה חזקה, אני אוהבת אותה, כולנו פה מאחוריה בבקשה שהיא תישאר כמה שיותר חזקה, אנחנו מנסים לעשות מה שאפשר וכמה שיותר מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully