וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

29 שעות אחרי פרוץ המלחמה: מחבלים עדיין יורים בכפר עזה

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 11:10

קרב לאור יום בכפר עזה: שני מחבלים חוסלו, מצוד אחר מחבל נוסף. מאות התפנו מנתיב העשרה ויד מרדכי, בעוד שבבארי מנסים לחלץ תושבים תחת אש: "לאט לאט מפנים משפחות עם ילדים אך עדיין נשמעים קולות ירי". במועצת אשכול דורשים מהתושבים להסתגר בבתים

בווידאו: חמאס השתלט על אחד מבסיס צה״ל ברצועה/מערכת וואלה!

29 שעות לאחר חדירת מאות המחבלים לעוטף עזה, עדיין מתנהלים לאור יום קרבות בכפר עזה בין מחבלים לבין כוחות צה"ל. שני מחבלים מתוך שלושה חוסלו לאחר שככל הנראה הסתתרו באחת הדירות ביישוב. מתנהל מצוד אחר המחבל השלישי.

בתחנת המשטרה בשדרות ממשיכה פעולת השופלים משעות הבוקר המוקדמות. עד לפנות בוקר ניהלו כוחות המשטרה קרב מול המחבלים שהתבצרו במקום ובסופה הצליחו לחסלם. קודם לכן ניהלו שוטרים ולוחמי מג"ב קרב מול המחבלים שנכנסו לשדרות. בקרבות נהרגו מספר שוטרים. היום כמעט לא נותר דבר מתחנת המשטרה שקרסה.


כאלף מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל, למעלה מ-350 נרצחים: כל העדכונים

תחנת המשטרה בשדרות- יום הלחימה השני במלחמת חרבות הברזל  08 באוקטובר 2023. רויטרס
תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות/רויטרס

בתוך כך, בבוקר לאחר היממה הרצחנית בעוטף עזה, שבמהלכה נרצחו יותר מ-350 ישראלים, מאות תושבים מתפנים מהיישובים בדרום. חלק מהתושבים בעוטף עזה מתפנים עצמאית, ביניהם מאות שהתפנו מנתיב העשרה ויד מרדכי, וביישובים אחרים כמו קיבוץ בארי - הצבא מנסה לחלץ תושבים. תושב קיבוץ בארי מסר: "בקיבוץ עדיין מתנהלים קרבות. לאט לאט מפנים משפחות עם ילדים, בעיקר לים המלח ועין גדי, אך עדיין אין שליטה בקיבוץ ועדיין שומעים קולות ירי".

גם ממועצה אזורית אשכול נמסר לתושבים כי עדיין מתרחשת לחימה במספר מוקדים במועצה ועל התושבים להסתגר בבתים. "ישנם כוחות גדולים במרחב המועצה ובישובים אשר ממשיכים לבצע סריקות לשלילת הימצאות מחבלים", נמסר. בהודעה נמסר עוד אין אישור לצאת ולנוע בחוץ. נפתח מוקד טלפוני לבירור ודיווח אודות נפגעים בקו 105 של משטרת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תחנת המשטרה בשדרות- יום הלחימה השני במלחמת חרבות הברזל  08 באוקטובר 2023. רויטרס
כוחות בשדרות/רויטרס

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר כי המשימה של צה"ל ביממה הקרובה היא לפנות את כל יישובי העוטף. "נגיע לכל יישוב ויישוב עד שנהרוג את כל המחבלים בשטח מדינת ישראל", מסר. "המוכנות שלנו נמצאת בכל הגזרות, גגם ביהודה ושומרון. מי שיתקוף את מדינת ישראל יקבל מחיר כבד מאוד. אנחנו עוקבים אחרי כל הנעדרים, ההרוגים והפצועים".

ד"ר צחי סלוצקי, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה, מסר: "זה היה האירוע הכי קשה שעברתי בחיי, אני גר בעוטף ועזבתי את המשפחה כדי להיות כאן בבית החולים. החלק הקשה ביותר היה לקלוט ילדים פצועים בלי מבוגרים איתם ובלי הורים לידם. אני משתדל לא להישבר בעבודה, אבל זה היה קשה ביותר. אתמול טיפלנו במהלך 50 פצועים אנונימיים, כרגע אנחנו עומדים על מספר חד ספרתי של פצועים אנונימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully