וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מה שקרה היום בישראל טרם נראה; ביידן: נוודא שישראל תוכל להגן על עצמה

בהצהרתו איים נתניהו על חמאס בעקבות מתקפתו על ישראל, אולם לא אמר מילה על "מיטוט" הארגון. בנוסף אמר כי שוחח עם מנהיגים בעולם כדי להבטיח את המשך חופש הפעולה של ישראל, וכי המלחמה תיקח זמן ו"תהיה קשה". לפניו נשא גם ביידן נאום בו הבטיח שארה"ב תעמוד לצד ישראל

נתניהו: ננקום בחמאס על היום השחור הזה 07.10.23/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שבת) הצהרה לתקשורת בעקבות המתקפה של חמאס על ישראל. "מה שקרה היום לא נראה בישראל ואני אדאג שזה לא יקרה יותר", אמר. הוא עדכן כי בשעה זו צה"ל "מטהר את אחרוני היישובים ממחבלים ומחזירים את השליטה לידינו".

הוא המשיך, "אני אומר לחמאס: אתם אחראים לשלום בני הערובה. ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיפגע בשערה אחת מראשם. לתושבי הדרום: כולנו ניצבים לצדכם, גאים בכם שנלחמתם. לכוחות הביטחון: אתם נלחמים עכשיו למען הבית של כולנו, למען העתיד של כולנו. לצוותי הרפואה וההצלה והמתנדבים הרבים: עם ישראל מצדיע לכם. בכוח הרוח שלכם נגבר על אויבנו".

בנוסף אמר כי שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומנהיגי מדינות העולם "כדי להבטיח את חופש הפעולה להמשך המערכה". הוא הודה לביידן, שנשא הצהרה קודם לכן, "על דבריו הברורים והחדים". לבסוף פנה לאזרחי ישראל ואמר: "המלחמה הזו תיקח זמן. היא תהיה קשה. ימים מאתגרים לפנינו. אבל בעזרת השם הכוחות המשותפים של כולנו ואמונתו בנצח ישראל אנחנו ננצח".

כמו כן, פקיד בכיר מסר לוואלה כי במהלך הערב ביקש נתניהו מביידן בשיחת טלפון סיוע אמריקני במימון חירום לרכש מיירטים למערכת כיפת ברזל.

הנשיא ביידן: ארה"ב עומדת לצד ישראל 7.10.23/רויטרס

בהצהרה שנשא מעט לפני כן נשיא ארצות הברית, אמר: "אני רוצה לומר לעולם ולטרוריסטים בכל מקום - ארה"ב עומדת לצד ישראל. לעולם לא נפסיק לגבות את ישראל. נוודא שיש להם את מה שהם צריכים כדי להגן על עצמם". במקביל להצהרה זו, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת דברים.

"לישראל יש זכות להגן על עצמה. נקודה", אמר הנשיא בהמשך נאומו. "אין שום הצדקה להתקפות טרור. אני רוצה להבהיר - זה לא רגע עבור אף גורם שעויין את ישראל כדי לנסות לנצל את ההתקפות האלה. העולם מסתכל עליכם".

הוא הוסיף כי יישאר "בקשר קרוב" עם נתניהו, והדגיש שוב: "שלא תהיה טעות - ארה"ב עומדת לצד ישראל".

עוד בוואלה!

מלחמת פתע: כאלף מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל, לפחות 200 נרצחים

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניו יורק. 20 בספטמבר 2023
ויזות לארה"ב עם דרכון ישראלי. רויטרס, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"ארה"ב עומדת לצד ישראל". ביידן ונתניהו בפגישתם, בספטמבר/עיבוד תמונה, רויטרס, ראובן קסטרו

לפני ההצהרות של השניים התקיימה ישיבת ממשלה בעקבות המלחמה. לפי גורמים שהשתתפו בה, במהלך הישיבה שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס מתח ביקורת קשה על המודיעין. "היה פה מחדל מודיעיני. אני רוצה לדעת מה היה פה, אני לא תוקף את צה"ל אבל כל אזרח במדינה שואל מה קרה פה", אמר.

עוד מסרו הגורמים כי שר התרבות והספורט מיקי זוהר ושר החינוך יואב קיש השיבו כי "זה לא הזמן לדון בזה, זה הזמן להילחם". אקוניס גם מחה על כך שבישיבת הממשלה לא נכחו הרמטכ"ל וראש אמ"ן. ראש הממשלה השיב כי הם התייצבו בפני הקבינט המדיני ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully