וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מגנה את היריקה על נוצרים בירושלים: "מקרה הפוך היה אנטישמי"

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 0:59

השליחה של הנשיא ביידן לנושא מאבק באנטישמיות, דברה ליפשטדט, גינתה את המקרה בו צולמו יהודים חרדים כשהם יורקים אל עבר צליינים בעיר העתיקה. "מברכים על כך שמערכת אכיפת החוק בישראל פעלה במהירות", מסרה. זאת, לאחר שהמעשה גרף גינויים מכלל הקשת הפוליטית בארץ

ירושלים: חרדים יורקים לעבר צליינים/מערכת וואלה!

ממשל ביידן הודיע הלילה (שבת) כי הוא מגנה את מקרי היריקות מצד יהודים אל עבר נוצרים בעיר העתיקה בירושלים. זאת, לאחר פרסום הסרטון בו נראים יהודים חרדים האוחזים לולבים בידיהם לרגל חג סוכות, כשהם יורקים לעבר צליינים בעיר. "מקרה הפוך היה מתואר כאנטישמיות", נמסר מהבית הלבן.

השליחה של הנשיא ביידן לנושא מאבק באנטישמיות, דברה ליפשטדט, כתבה כי היא מגנה את התקרית בעיר העתיקה בירושלים. "אם המקרה היה הפוך ניתן היה בקלות לתאר את ההתנהגות של האנשים הללו כאנטישמית", כתבה ליפשטדט ברשת החברתית X, "אנחנו מברכים על כך שמערכת אכיפת החוק בישראל פעלה במהירות ועצרה את המעורבים בתקרית".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום על מדיניותו הכלכלית בשיקגו, 28 ביוני 2023. רויטרס
הבית הלבן גינה את תקרית היריקה אל עבר צלבנים/רויטרס

מוקדם יותר השבוע, פורסם סרטון ובו נראים יהודים חרדים האוחזים לולבים בידיהם לרגל חג סוכות, כשהם יורקים לעבר צליינים בעיר העתיקה. מאוחר יותר, נעצרו חמישה בני אדם, בהם נער אחד, בחשד שירקו לעבר נוצרים או כניסה לכנסייה בירושלים. אחד מהחשודים נעצר לאחר שירק על בעל דוכן נוצרי, וארבעת הנוספים נעצרו בשל תקריות קודמות שאירעו בימים האחרונים בעיר העתיקה.

בתוך כך, פעיל הימין אלישע ירד פרסם פוסט בחשבון ה-X שלו ובו הצדיק את מעשה היריקה אל עבר נוצרים, ואף טען כי הרב קוק גיבה מעשים דומים. "זמן טוב להזכיר שהמנהג לירוק ליד כמרים או כנסיות הוא מנהג יהודי עתיק ורב שנים, ויש בהלכה אפילו ברכה מיוחדת כשרואים כנסייה 'שנתן ארך אפיים לעוברי רצונו' - ברכה שבאה להלל את הקב"ה שמבליג על מעשיהם הרעים של עובדי העבודה הזרה ולא מעניש אותם באופן מיידי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

דבריו של ירד גררו תגובות זועמות ברשת מצידם של רבים, בהם שר התיירות חיים כץ, שר הדתות מיכאל מלכיאלי, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ואף מראש הממשלה בנימין נתניהו.

כמה ימים לאחר התקרית גינה את המעשה גם הרב מאיר צבי ברגמן, מבכירי הרבנים במגזר הליטאי, ואף נזף בחברי הכנסת של סיעת דגל התורה ותקף אותם על כך שלא גינו זאת גם הם. "יש היום דבר חדש שצריכים למחות עליו בכל הכוח, התחילו לירוק", אמר הרב. יו"ר המפלגה משה גפני שאל את הרב: "רציתי לשאול מה הרב אומר על זה? מה לעשות?". הרב השיב כי "זה חילול השם נורא". בעקבות כך, לאחר יומיים מאז האירוע, המפלגה הוציאה הודעת גינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully