וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הטיסות שבהן שהה אחד מהילדים שאובחנו בחצבת

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 22:58

משרד הבריאות עדכן כי ילד שנדבק בחצבת שהה בטיסות לבודפשט ובחזרה ממנה. עוד מסרו כי הם יצרו קשר עם הנוסעים והעובדים שהיו על הטיסות ויעדכו בהנחיות הרלוונטיות

משרד הבריאות עדכן הערב (שישי) כי אחד מארבעת הילדים שחלה בחצבת שהה בטיסה לבודפשט בתאריך 27 בספטמבר בטיסה ריינר FR838, ובטיסה חזרה לישראל בתאריך 3 באוקטובר בטיסה El Al Ly2368. במשרד הבריאות מסרו כי הם יצרו קשר עם הנוסעים והעובדים שהיו על הטיסות ויעדכו בהנחיות הרלוונטיות.

כזכור הבוקר דיווחו במשרד הבריאות כי ארבעה פעוטות בני שנתיים מתל אביב הלומדים באותו הגן התגלו לאחרונה כחולי חצבת. מצבם של חמשת הילדים מוגדר טוב, והם מחוסנים במנת חיסון אחת, בהתאם לגילם. המנה השנייה ניתנת בכיתה א'.

ילד חולה בחצבת. ShutterStock
ילד חולה בחצבת/ShutterStock

חצבת היא מחלה נגיפית חריפה ומידבקת. מי שחולה בה סובל בדרך כלל מפריחה בצבע אדום כהה שמתחילה לרוב בצוואר ומתפשטת לכיוון הפנים, הגב והגפיים, ונראית כמו מקבץ צפוף של נקודות אדומות, בדומה לפרחים של החצב. הפריחה עלולה להופיע גם בתוך הפה והעפעפיים. תסמינים נוספים של המחלה הם חום גבוה, שיעול, נזלת, עיניים אדומות, ותחושה כללית רעה. התסמינים מופיעים בין שבוע לשלושה לאחר החשיפה לחולה.

מדובר במחלה שנחשבת למידבקת במיוחד, והיא מועברת באמצעות הפרשות מדרכי הנשימה. לפי משרד הבריאות, למי שאינו מחוסן ובא במגע עם חולה יש סיכון של יותר מ-90% להידבק.

המחלה עלולה לגרום לסיבוכים קשים בדרכי הנשימה ובמערכת העצבים, וכשליש מהחולים בה עלולים לפתח דלקת באוזן ובקרנית העין ולסבול משלשולים ודלקת. במקרים נדירים יותר, הם עלולים לסבול מדלקות בריאות ובמוח. במקרים נדירים מאוד, חצבת עלולה לגרום לפגיעה בלתי הפיכה במערכת העצבים. אחד מכל 1,000 ילדים חולים עלול למות מהמחלה.

על פי נתוני המשרד, בשנים האחרונות חלה עלייה בשיעור התחלואה בארץ, כשמחודש מרץ 2018 ועד סוף מאי 2019 נדבקו יותר מ-4,250 אנשים, בהדבקה שמקורה היה תיירים. אחרי מגפת הקורונה חלה ירידה בשעורי ההתחסנות בחצבת בגני ילדים. כדי להגיע לחסינות עדר בחצבת נדרש שעור חיסון מאוד גבוה, יותר מ-95%, כך שהירידה בשיעורי ההתחסנות עלולה לפגוע גם בחסינות העדר.

לפי ה-CDC היעילות של מנה אחת עובדת על 93% ושל שתי מנות על 97%. היעד של תוכנית מדדי האיכות כדי להגיע לחסינות למניעת חצבת (ביחד עם אדמת וחזרת) הוא 75%. בשנת 2021 שיעור הפעוטות המחוסנים הגיע רק ל67%. באנגליה, למשל, מדובר על 91%. לעומת חיסוני שגרה אחרים, במגזר הערבי מתחסנים יותר לחצבת מאשר מהמגזר היהודי, 83% לעומת 63% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully