וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים בניסיון חטיפת הרב שוחררו - השופט תקף את המשטרה

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 12:39

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את ערעור המשטרה נגד החלטת השלום לשחרר את שני החשודים שהגיעו לביתו של הרב יעקב מאיר שכטר ותקפו את קרובי משפחתו. השופט רם וינוגרד זעם על הערעור: "חסר כל הנמקה. יש צורך להתייחס לגוף העניין, לא די בהעלאת טענות כלליות"

שני גברים חשודים בניסיון חטיפת רב מוכר בירושלים: "רצינו לקבל ממנו ברכה"/חדרי חרדים

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שישי) את ערעור המשטרה נגד החלטת בית משפט השלום לשחרר את שני החשודים בניסיון חטיפת הרב יעקב מאיר שכטר, רב מוכר בירושלים. השופט רם וינוגרד מתח ביקורת על התנהלות המשטרה.

בפתח הדיון טען נציג המשטרה כי "האירוע מתועד. הייתה שם תקיפה, קטטה בין שני הצדדים. מדובר באירוע שהוא חמור מאוד בתוך הקהילה, כאשר החשודים הגיעו לאזור הבית של הרב וניסו להתקרב אליו. קרובי המשפחה ניסו למנוע זאת והתפתחה שם אלימות כלפי הצד השני. יש הרבה מעורבים באירוע והרבה פעולות שצריך לעשות".

"מדובר באירוע בתוך קהילה סגורה שבה אנו מתקשים ועילת השיבוש משמעותית פה", הסביר הנציג מדוע מתעקשת המשטרה להאריך את מעצרם. "התנאים שבהם שוחררו המשיבים לא מאיינים את המסוכנות".

הרב יעקב מאיר שכטר בביתו בצפת, 12 בספטמבר 2023.. דוד כהן, פלאש 90
הרב יעקב מאיר שכטר/פלאש 90, דוד כהן

השופט וינוגרד ציין בהחלטתו כי "בהודעת ערר לקונית במיוחד תקפה המשטרה את החלטת בית משפט השלום, במסגרתה נקבע כי לא קיים בחומר הראיות חשד סביר לניסיון חטיפה המיוחס לחשודים. בדיון לפני נטענו טענות כלליות בנוגע לעוצמת הראיות, אולם לאחר שעיינתי בתיק החקירה הגעתי למסקנה שאלה אינן מגובות במה שנכלל בתיק בשלב זה".

"בשולי הדברים אעיר שהגשת עררים חסרי כל הנמקה היא פעולה שאינה עולה בקנה אחד עם ההתנהלות שיש לצפות ממנו מרשויות החקירה", תקף השופט את התנהלות המשטרה. "לא די בהעלאת טענות כלליות ויש צורך להתכבד ולהתייחס לגוף העניין. יש לקוות כי הגורמים האמונים על החקירות יתנו דעתם להערה זו".

הרב שכטר בן ה-90 הוא מבכירי הרבנים בקהילה החרדית חסידית בירושלים. על פי החשד, ניסיון החטיפה אירע בעקבות סכסוך מתמשך בתוך הקהילה של הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully