וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני גברים חשודים בניסיון חטיפת רב מוכר בירושלים: "רצינו לקבל ממנו ברכה"

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 15:28

תושבי ביתר עילית ובית שמש הגיעו לבית מקורביו של הרב מאיר שכטר, מבכירי הרבנים בבירה. במקום פרצה קטטה אלימה עם משפחתו. המשטרה עצרה את השניים, אך השופטת בדיון הארכת מעצרם לא השתכנעה שמדובר בניסיון חטיפה. זו אינה הפעם הראשונה שבה מתקבל דיווח אודות חטיפת הרב

שני גברים חשודים בניסיון חטיפת רב מוכר בירושלים: "רצינו לקבל ממנו ברכה"/חדרי חרדים

שני חשודים, תושבי הערים ביתר עילית ובית שמש בשנות ה-40 לחייהם, נעצרו הלילה (חמישי) בחשד שניסו לחטוף את הרב יעקב מאיר שכטר בן ה-90, מבכירי הרבנים בקהילה החרדית חסידית בירושלים. זאת, בעקבות סכסוך מתמשך בתוך הקהילה של הרב ובין מקורביו.

על פי החשד, השניים הגיעו בשבוע האחרון לבית קרוב משפחתו של הרב וניסו לחטוף אותו משם, ובמקום התפתחה קטטה אלימה עם בני משפחתו ועוזריו. בחקירתם טענו החשודים כי התבקשו על ידי גורם שלישי להרחיק את הרב מעוזריו ולקבל ממנו ברכה.

הרב יעקב מאיר שכטר בביתו בצפת, 12 בספטמבר 2023.. דוד כהן, פלאש 90
הרב מאיר שכטר/פלאש 90, דוד כהן

הבוקר הובאו השניים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים, במהלכו אמר נציג המשטרה כי "ירושלים ידעה אירועים כאלה בעבר שהתפתחו בריבוי משתתפים. אנו עדיין חיים ונושמים את אותם סכסוכים בתוך החסידיות האלו, ישנם המון מעורבים באירוע". השופטת חוי טוקר הורתה על שחרורם בתנאי הרחקה וציינה, "אין חשד סביר לניסיון חטיפה, לכל היותר מדובר בתגרה נקודתית ומקומית סביב ניסיון להתקרב לרב".

זו אינה הפעם הראשונה שמשטרת ירושלים נדרשת לטענות על ניסיון לחטיפה ואחזקה של מנהיג הקהילה בניגוד לרצונו. בחודש ינואר 2023 התקבלה תלונה במשטרה על היעדרותו של הרב שכטר מביתו וחשד לחטיפה. כעבור מספר ימים הוא אותר בדירת מסתור בעיר בית שמש יחד עם מקורביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully