וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין טוען: רסיסי רימון יד נמצאו במטוס בו נהרג מפקד קבוצת ואגנר

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 23:01

הרשויות ברוסיה מסרו כי רסיסי רימוני יד נמצאו בגופות קורבנות התרסקות המטוס, בה נהרג גם מפקד קבוצת ואגנר, יבגני פריגוז'ין. זאת, לאחר שארצות הברית ומדינות נוספות העלו טענות כי פריגוז'ין חוסל על ידי פוטין עצמו

רסיסי רימוני יד נמצאו בגופות של קורבנות התרסקות המטוס בו נהרג מפקד קבוצת ואגנר, יבגני פריגוז'ין - כך טען הערב (חמישי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בחודש אוגוסט הודיעו הרשויות הרוסיות כי יבגני פריגוז'ין, נהרג בהתרסקות מטוס פרטי מצפון למוסקבה. הרשויות אישרו כי מנהיג ארגון שכירי החרב היה בין עשרת נוסעי המטוס שאיש מהם לא ניצל. בנוסף לפריגוז'ין, על המטוס היה גם יד ימינו דמיטרי אוטקין.

מנהיג קבוצת ואגנר יבגני פריגוז'ין במקום לא ידוע באפריקה. טלגרם, צילום מסך
יבגני פריגוז'ין/צילום מסך, טלגרם

גורמים אמריקניים העלו כמה תיאוריות לגבי הנסיבות שהובילו להתרסקות המטוס, אך הדגישו כי עוד אין בידיהם מסקנות חד-משמעיות. כמה גורמים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי אחת ההערכות היא שמטוס המנהלים נפגע מטיל קרקע-אוויר, אך הפנטגון הדגיש כי אין בשלב זה מידע המצביע על כך שהמטוס הופל בטיל קרקע-אוויר. בכלי תקשורת אמריקניים אחרים צוטטו גורמים אחרים שהעריכו כי ההתרסקות נגרמה מפצצות או מפעולת חבלה אחרת בו.

"אני לא יודע מה קרה לפריגוז'ין, אבל אני לא מופתע מהדיווחים", אמר ביידן בתגובה לדיווחים, ומסר כי העריך כי לאחר המרד פריגוז'ין יהיה על הכוונת של פוטין. "אין הרבה דברים שקורים ברוסיה ללא מעורבות של פוטין".

"כולנו יודעים שלקרמלין יש היסטוריה ארוכה של חיסולי יריבים", אמרה דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, בהערכה הברורה ביותר שמסרה וושינגטון עד היום. "זה מאוד ברור מה קרה כאן".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין, 24 באוגוסט 2023. רויטרס
"לקרמלין יש היסטוריה ארוכה של חיסולי יריבים", פוטין/רויטרס

מאוחר יותר לאחר התאונה, פוטין הורה ללוחמי קבוצת שכירי החרב "ואגנר" לחתום על שבועת אמונים למדינה. הצו, שפורסם באתר הקרמלין, מחייב את כל מי שפועל בשם הצבא או תומך ב"מבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה לתת שבועת אמונים רשמית לרוסיה. שבועת האמונים, המתוארת בצו כצעד לעיצוב היסודות הרוחניים והמוסריים להגנתה של המדינה, כוללת שורה שלפיה אלו שנותנים אותה מבטיחים לפעול בדיוק בהתאם להוראותיהם של המפקדים הבכירים ושל ההנהגה הפוליטית.

לפני מותו, פריגוז'ין הוביל התקוממות קצרה נגד הנהגת הצבא בחודש יוני האחרון. המרד הסתיים בתיווכה של בלארוס, ובמסגרתו היה אמור לצאת אליה בגלות. ואולם, מאז היו דיווחים סותרים לגבי מעמדו ויחסיו מול הקרמלין בעוד שנראה כי הוא הסתובב בחופשיות ברחבי רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully