וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיטות על הגג: חיילים תועדו מכים אחד את השני בפעילות מבצעית

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 20:41

בסרטון שהופץ ברשתות נראה אחד הלוחמים על הרצפה כשחברו בועט בו. כשקם, התנפל עליו התוקף והפיל אותו שוב לרצפה. לוחם נוסף שהיה במקום ניסה להפריד בין השניים. מבדיקה ראשונית עלה כי מדובר באירוע שהתרחש לפני כמה ימים ב"בית השלום" בחברון. צה"ל: "התנהגות לא הולמת"

בוידאו: תיעוד חריג קטטה בין לוחמי צהל בזמן פעילות מבצעית בחברון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיילים תועדו מכים אחד את השני במהלך פעילות מבצעית - כך לפי סרטון שהופץ היום (חמישי) ברשתות החברתיות. מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר באירוע שהתרחש לפני כמה ימים ב"בית השלום" בחברון.

בסרטון נראה אחד הלוחמים על הרצפה כשחברו בועט בו. כשקם, התנפל עליו חברו והפיל אותו שוב לרצפה. לוחם נוסף שהיה במקום על הגג ניסה להפריד בין השניים.

מדובר צה"ל נמסר כי התנהגות החיילים הנצפית בסרטון אינה הולמת - ומנוגדת לערכי צה"ל. "צה"ל מגנה כל אירוע אלימות בקרב משרתיו ופועל על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג זה. זהות הלוחמים בבדיקה".

תיעוד חריג קטטה בין לוחמי צהל בזמן פעילות מבצעית בחברון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד התקיפה על הגג/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כעשרה חודשים נחשפה פרשה חמורה של אלימות, כולל מכות ויריקות, בין לוחמים לבין סמח"ט יהודה וקצין הקשר במוצב חרסינה בחברון. הסיפור התחיל כשקצין הקשר של חטיבת יהודה קרא לסמג"ד 51 "גולנצ'יק ערס" מול כולם. בעקבות כך הנחה הסמג"ד לא להכניס את קצין הקשר למוצב בפקודה. הוא איים שמי שיעשה כן, יצטרך להישאר שבת.

בהמשך הגיעו סגן מפקד חטיבת יהודה וקצין הקשר למוצב. לוחם שעמד בכניסה מנע מהם לעבור את הש"ג, מעשה שאף תועד בווידאו. בשלב זה התקשר הסמח"ט לסמג"ד וביקש ממנו לאפשר את כניסתו. הסמג"ד אישר רק את כניסתו של הסמח"ט, והורה להשאיר את קצין הקשר בחוץ.

הסמח"ט לא ויתר, והתעמת עם לוחם שהיה במקום. הלוחם עדכן את הסמג"ד בקשר על העימות. למקום הגיעו כמה קצינים, ביניהם מפקד פלוגה וסגנו. לאחר מכן הגיע גם הסמג"ד, והכניס את הסמח"ט וקצין הקשר למוצב. אלא שהרוחות לא נרגעו בשלב זה. רס"פ הפלוגה שהיה במקום זיהה את הסמח"ט, וניסה למנוע אף הוא את כניסתו. על פי הטענות, הלוחמים שליוו את הסמח"ט נהגו באלימות. לוחמי הפלוגה שהבחינו בהמולה התנפלו על הסמח"ט בבעיטות ובאגרופים. הסמח"ט וקצין הקשר ברחו בשלב זה מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully