וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקפה קטלנית של רוסיה: 51 הרוגים בטקס זיכרון במזרח אוקראינה

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 8:56

הרשויות בחרקוב אמרו כי ילד בן שש נהרג בהתקפה על בית קפה וחנות מצרכים בכפר במחוז, מהקשות שידעה אוקראינה מאז פרוץ המלחמה. זלנסקי, הנמצא בפסגה בספרד כדי לבקש אמצעי הגנה נוספים, האשים את רוסיה בהתקפה מכוונת: "פשע אכזרי". מוסקבה טרם הגיבה

עשרות הרוגים בהתקפה רוסית על כפר במזרח אוקראינה/רשויות התביעה במחוז חרקוב

לפחות 51 בני אדם, בהם ילד בן שש, נהרגו בהתקפה רוסית בכפר במזרח אוקראינה - כך אמרו היום (חמישי) גורמים רשמיים, בעוד שהנשיא וולודימיר זלנסקי תיאר את אחת ההתקפות הקשות ביותר שידעה ארצו מאז תחילת המלחמה בתור "פשע רוסי אכזרי" מכוון.

מוסקבה טרם הגיבה על ההאשמות נגדה, אך היא מכחישה באופן קבוע שהיא פוגעת במטרות אזרחיות אף אלפים רבים נפגעו בהתקפות על מבני מגורים, בתי ספר מחסני תבואה ויעדים לא צבאיים אחרים לאורך המלחמה.

מושל מחוז חרקוב, אולג סיניובוב, אמר כי בית קפה וחנות נפגעו בהתקפה, שאירעה בסביבות השעה 13:15 בכפר הרוזה, שבאזור קופיאנסק. לדבריו, אזרחים רבים היו שם באותו הזמן והשתתפו בטקס לזכרו של חייל מהכפר שנהרג בלחימה.

"צוותי החילוץ ממשיכים לפעול במקום", כתב המושל בחשבון הטלגרם שלו. גורמים רשמיים פרסמו תיעוד של עבודות החילוץ בין השרידים הבוערים, בעוד שגופות היו שרועות לאורך גושי בטון ומתכת.

הרס באזור חארקיב, אוקראינה, לאחר תקיפה רוסית. 5 באוקטובר 2023. רויטרס
ההתקפה אירעה כששתושבים התכנסו לזכרו של חייל שנהרג בקרבות. מבנים הרוסים בהרוזה, היום/רויטרס

זלנסקי, המשתתף בפסגה עם מנהיגי אירופה בספרד, אמר כי "הטרור הרוסי חייב להיעצר" והבטיח נקמה. נשיא אוקראינה מקווה לנצל את האירוע כדי לקבל הבטחות לאספקת נשק נוסף לקייב, במיוחד מערכות הגנה אווירית, בצל הוויכוח ההולך ומעמיק במערב סביב עתיד הסיוע לאוקראינה והתרוקנותם של מחסני הנשק.

"אנחנו מקיימים שיחות עם מנהיגים אירופים, בעיקר לגבי חיזוק מערכות ההגנה שלנו, חיזוק החיילים שלנו, להעניק הגנה למדינה שלנו מפני טרור", כתב זלנסקי בחשבון הטלגרם שלו. הוא הזהיר כי רוסיה מנסה להפוך את "התוקפנות הג'נוסיידית שלה לנורמה החדשה בכל העולם".

לאורך היום, קיבל זלנסקי הבטחות לסיוע צבאי נוסף ממנהיגיהן של כמה מדינות אירופיות. ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק שוחח על ההתקפה הקטלנית עם זלנסקי, ואמר כי היא "ממחישה את הברבריות הרוסית". לדבריו, "הנשיא פוטין יכול לומר מה שהוא רוצה. יש אדם אחד שאחראי למלחמה הלא חוקית הזו, וזה הוא".

מוקדם יותר, פוטין נאם בפורום ברוסיה וחזר על טענותיו הכוזבות שלפיהן המערב החל במלחמה באוקראינה והאשים אותו בהורדת "מסך ברזל" חדש על ארצו.

עוד בוואלה!

מנהיג מחוז בדלני בגיאורגיה: רוסיה תקים בשטחנו בסיס לחופי הים השחור

לכתבה המלאה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפסגת מנהיגי אירופה בגרנדה, ספרד, 5 באוקטובר 2023. רויטרס
קיבל הבטחות לסיוע צבאי נוסף. זלנסקי בפסגה בגרנדה, היום/רויטרס

לפני שהכריז על ההתקפה הקטלנית, נשא זלנסקי נאום נרגש בפני מנהיגי אירופה והזהיר אותם כי רוסיה תוכל לשקם את יכולותיה הצבאיות ולתקוף מדינות אחרות בתוך חמש שנים, אם התמיכה של היבשת בארצו תיחלש. הוא הוסיף כי הוא משוכנע שארצות הברית ואירופה ימשיכו לסייע לקייב למרות "הסערות הפוליטיות" בוושינגטון ובבירות אחרות ביבשת.

ארצות הברית אינה יכולה להעביר חבילת סיוע נוספת לאוקראינה, המתקשה להתקדם במתקפת הנגד שלה מול הכוחות הרוסיים, בשל התנגדות של אגף קיצוני במפלגה הרפובליקנית, שכמעט שהובילה להשבתת הממשל. הנשיא ג'ו ביידן הבטיח כי וושינגטון תוסיף לעמוד לצדה של קייב, אך סקרים רבים מעידים על שחיקה גוברת בקרב הציבור האמריקני ביחס להמשך המעורבות במלחמה - כשנה בלבד לפני הבחירות לנשיאות.

זלנסקי סיפר כיצד ילדים אוקראינים בעיר חרקוב נאלצים ללמוד מרחוק או בכיתות בתחנת הרכבת התחתית בשל התקיפות האוויריות. "עד שתהיה מערכת הגנה אווירית יעילה במלואה, ילדים לא יכולים ללמוד בבית ספר", הוא אמר בכינוס של מנהיגי היבשת בגרנדה.

לדבריו, אספקת ציוד צבאי נוסף לאוקראינה משמעותה היא שאף "מל"ט, טנק או כל נשק רוסי אחר לא יפגעו באף אחד אחר באירופה". זלנסקי הוסיף כי "אסור לנו לאפשר לפוטין לערער את היציבות בחלקים אחרים של העולם ואת השותפים שלנו כדי להרוס את כוחה של אירופה".

"הנוכחות של רוסיה, צבאה או שלוחיה בשטחה של כל מדינה אחרת היא איום על כולנו. עלינו לעבוד יחד כדי לדחוק את רוסיה משטחן של מדינות אחרות", הדגיש נשיא אוקראינה.

הפסגה הנערכת בספרד היא של הקהילה הפוליטית האירופית, שהוקמה בשנה שעברה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. חברות בה יותר מ-40 מדינות, מנורבגיה ועד אלבניה. מלבד המלחמה באוקראינה והמחלוקות ביחס להמשך התמיכה בה, משברים נוספים שעומדים על הפרק הם גלי ההגירה ליבשת, המתיחות בין סרביה לקוסובו והעימות בין ארמניה לאזרבייג'ן.

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully