וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: אולמרט ייעץ לחברת רוגלה שנמצאת ברשימה השחורה של ארה"ב

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 15:31

תחקיר של העיתונאי דניאל דולב חושף כי ראש הממשלה לשעבר עבד עבור חברת הסייבר ההתקפי "אינטלקסה", שהוכנסה לאחרונה לרשימה השחורה של הממשל האמריקאי לאחר שנעשה שימוש ברוגלות שלה נגד פעילי זכויות אדם, עיתונאים ופוליטיקאים

בווידאו: משפט הדיבה שהגישו בנימין ושרה נתניהו נגד אולמרט/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עבד בעבור חברת הסייבר ההתקפי "אינטלקסה", הנמצאת ברשימה השחורה של הממשל האמריקני. כך פורסם היום (חמישי) במסגרת הפרויקט התחקירי הבין-לאומי "תיקי פרדטור" של דניאל דולב וארגון "השומרים".

אינטלקסה, שנוסדה על ידי שני קצינים בכירים בדימוס במערך הטכנולוגי של חיל המודיעין, רשומה בחו"ל ולכן אינה מבקשת אישורים ממשרד הביטחון לעיסקאותיה. בשנים האחרונות נחשף השימוש שנעשה ברוגלות שלה, בין היתר גם על ידי משטרים דכאניים, נגד פעילי זכויות אדם, עיתונאים ופוליטיקאים. החשיפות הללו הובילו לאחרונה את הממשל האמריקאי להכניס את החברה ל'רשימה השחורה' שלו.

המוצר המוכר ביותר של אינטלקסה הוא"פרדטור", רוגלה עוצמתית שמסוגלת להשתתלט מרחוק על מכשיר סלולרי ולהפוך אותו למכשיר מעקב אחר בעליו ובכלל זאת שאיבת התוכן ושליטה במצלמה ובמיקרופון. במסגרת הפרויקט התחקירי "תיקי פרדטור" נחשפת שורה ארוכה של מדינות שרכשו או קיבלו הצעות לרכוש את פרדטור ו/או מוצרי מעקב אחרים, וביניהן מצרים, מלזיה, קמרון, מאוריציוס, סיירה לאון, וייטנאם, מדגסקר ואחרות. ספק רב אם משרד הביטחון היה מאפשר מכירה של טכנולוגיית סייבר ישראלית למדינות אלה.

אהוד אולמרט בטקס האזכרה הממלכתי ״נר יצחק״, במעמד נשיא המדינה ונציגי משפחת רבין, בבית הנשיא, 18 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אהוד אולמרט בטקס האזכרה הממלכתי ״נר יצחק״, במעמד נשיא המדינה ונציגי משפחת רבין, בבית הנשיא, 18 באוקטובר 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

רה"מ לשעבר בפגישה בגרמניה

מסמכים שנחשפים בפרויקט כוללים התכתבות מתחילת 2022 בין ברנד שמידבאואר, מתאם המודיעין הגרמני לשעבר ל-"משרד הפדרלי לביטחון מידע" (BSI), הרשות האחראית (בין היתר) על הגנת הסייבר בגרמניה. שמידבאואר מנסה בהתכתבות לקבוע לבכירי אינטלקסה פגישה עם ארני שונבוהם, ראש ה-BSI, במטרה להציג לו מוצר הגנת סייבר של אינטלקסה ולבחון אפשרות רכישה שלו בידי גרמניה.

מההתכתבות עולה כי המשרד מהסס אם לקיים את הפגישה ומציע פגישה בדרג נמוך יותר. שמידבאואר לא מוותר וב-27 בינואר כותב: "אני לא מבין איך זה יעבוד, ומי מטעמכם יהיה בפגישה. תכננו לצרף (לפגישה) מומחה בעל שם ברמה עולמית, ראש ממשלה ישראלי לשעבר, ואת סגן הנשיא (של אינטלקסה) שאחראי על האסטרטגיה באירופה. אנא חזרו אליי ועדכנו כיצד ניתן לקדם את הפגישה".

למרות הלחץ של שמידבאואר הפגישה עם ה-BSI לא יצאה לבסוף אל פועל. הסוכנות חזרה בה מהנכונות לקיום פגישה כלשהי ונימקה זאת בטענה שאין לה צורך במוצרי הגנת הסייבר של אינטלקסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עץ בעלויות של חברת הסייבר ההתקפי אינטלקסה איתה ראש הממשלה לעבר אהוד אולמרט עבד.. מתוך אתר "השומרים" https://www.shomrim.news/, אתר רשמי
עץ בעלויות של חברת הסייבר ההתקפי אינטלקסה איתה ראש הממשלה לעבר אהוד אולמרט עבד./אתר רשמי, מתוך אתר "השומרים" https://www.shomrim.news/

"לא הייתי שם"

במסמך שהגיע לידי שומרים הושחר שמו של ראש הממשלה הישראלי לשעבר, אולם בשיחת טלפון עם שומרים אישר אולמרט כי עבד בעבר עבור אינטלקסה. כשנשאל על הפגישה בגרמניה השיב קצרות "לא הייתי שם", וסירב להרחיב. יצוין כי כמה חודשים לאחר מכן, באפריל 2022, דווח כי שמידבאואר ואולמרט נצפו יחד עם כמה חברי בונדסטאג במסעדה איטלקית בברלין.

בהמשך לשיחה הועברו לאולמרט שאלות לתגובה אולם הוא בחר שלא לענות עליהן. בהודעת ווטסאפ קצרה הוא כתב שהוא בחופשה משפחתית בחו"ל וכי הקשר עם אינטלקסה שלה ייעץ נפסק כבר לפני מספר חודשים.

אולמרט אינו הבכיר הישראלי הראשון שבחר לעבוד עבור אינטלקסה. ביולי האחרון פורסם ביוון ובמקדוניה תחקיר ולפיו כי ניר בן משה, לשעבר האחראי על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ"ב), עבד עבור החברה. מעורבותו נחשפה באמצעות טיוטת הסכם בין הביון היווני לאחת מסוכנויות המודיעין של מקדוניה, שעסק במסגרת החוקית של מעקב אחרי אזרחים באמצעות רוגלות. מתברר כי אינטלקסה שפעלה מיוון נחשפה להסכם, ובן משה אף סימן עליו תיקונים מטעמה. בן משה לא הגיב בזמנו לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully