וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגם קרחוני עלה על גדותיו: 14 הרוגים ומאה נעדרים בשיטפונות באזור ההימלאיה בהודו

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 15:14

גשמים חריגים שפקדו את מדינת סיקים העלו על גדותיו אגם קרחוני, וגרמו לקריסה חלקית של סכר ולהצפות קשות של בתים, כבישים ובסיסים. בין הנעדרים גם 22 חיילים. "דוגמה חיה לפגיעות של האזור הזה לשינויי האקלים"

הצפות במדינת סיקים שבצפון-מזרח הודו, 4 באוקטובר 2023. רויטרס
רחובות מוצפים במדינת סיקים, אתמול/רויטרס

לפחות 14 בני אדם נהרגו ועוד יותר ממאה נעדרים בשיטפונות במדינת סיקים שבצפון-מזרח הודו, אחרי שאגם קפוא עלה על גדותיו בעקבות גשמים עזים וגרם להצפות במורד ההר. הרשויות אמרו כי יותר מ-22 אלף איש הושפעו מהאסון, ובין הנעדרים גם 22 חיילים. בנוסף לכך, כ-3,000 תיירים נותרו תקועים בעקבות הצפת הכבישים והגשרים המרכזיים באזור ההימלאיה.

אגם להונק עלה על גדותיו אחרי שכמות גשם הגדולה פי חמישה מהממוצע ירדה ברחבי המדינה וגרמה לקריסה חלקית של סכר בעמק טיסטה, בסמוך לגבול עם סין. בתיעוד ממוקד האסון נראו מי שיטפון מגיעים לאזורי מגורים, גורמים לבתים לקרוס ומציפים בסיסי צבא.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי אמר כי הוא שוחח עם ראש הממשלה המקומי, פרס סינג טמאנג, והבטיח לו את תמיכתה המלאה של הממשלה הפדרלית. הרשויות אמרו כי מבצע החיפושים מתנהל תוך תנאי מזג אוויר קשים של גשמי זלעפות, זרימה מהירה בנהר טיסטה והיסחפותם של כבישים וגשרים. הן הזהירו כי מבצע החילוץ יהיה מאתגר משום שצפויים לרדת גשמים נוספים בימים הקרובים, וקווי התקשורת והאינטרנט עדיין מושבתים.

עוד בוואלה!

אחרי ההאשמות בחיסול: הודו תגרש 41 דיפלומטים קנדים

לכתבה המלאה
חיילים מנסים לחלץ משאיות ששקעו תחת הבוץ במדינת סיקים, הודו, 4 באוקטובר 2023. רויטרס
מודי הבטיח לספק את כל הסיוע הדרוש. חיילים מנסים לחלץ משאיות תקועות בבוץ/רויטרס

השיטפונות הקשים הם אירוע מזג אוויר קיצוני נוסף שפוקד את אזור ההימלאיה הרגיש בדרום אסיה, המושפע קשות ממשבר האקלים. לאחרונה פקדו אותו גשמים, שיטפונות ומפולות בו. חריגים לעונה. כ-250 איש מתו במדינת הימשאל פרדאש במהלך עונת המונסון האחרונה, שבה ירדו כמויות גשמים חסרות תקדים.

"למרבה הצער, זה שיטפון קטלני נוסף הפוקד את אזור ההימלאיה של הינדו כוש בעונת המונסון הזו, שממחיש בצורה חיה את המציאות של הפגיעות הקיצונית של האזור הזה לשינויי האקלים", אמר פמה גיאמטסו, מנכ"ל ארגון בינלאומי לפיתוח שבסיסו בנפאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully