וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנאט"ו מזהירים כי אספקת הנשק לאוקראינה אוזלת: "רואים את תחתית החבית"

4.10.2023 / 17:43

בכיר בברית אמר כי המחסנים הולכים ומתרוקנים וקרא לתעשיות הביטחוניות להגביר את הייצור, ברקע המחלוקת בנוגע לסיוע לקייב. ארה"ב העבירה לקייב מיליון קליעים שהוחרמו מאיראן, רוסיה טענה שסיכלה את מתקפת המל"טים הגדולה מפרוץ המלחמה. קייב: השמדנו מערך הגנה אווירית

עשן מיתמר ממפקדת צי הים השחור של רוסיה/טלגרם

בכיר בנאט"ו מזהיר כי מחסני הנשק של הברית מתרוקנים בשל האספקה לאוקראינה וקצב הייצור הנמוך, בעוד שארצות הברית העבירה לקייב קליעים איראניים מוחמרים, בזמן שהיא מתקשה לספק לה אמצעי לחימה מתקדמים יותר בשל מחלוקת בקונגרס.

במקביל, רוסיה טענה היום (רביעי) היא סיכלה מתקפת מל"טים נרחבת של אוקראינה בשטחה. לפי משרד ההגנה במוסקבה, הופלו 31 כלי טיס בלתי-מאוישים בהתקפה על מחוזות הגובלים באוקראינה, שככל הנראה הייתה הנרחבת ביותר מאז תחילת המלחמה לפני 20 חודשים. רוסיה לא דיווחה על נפגעים או על נזק, אך גורם אוקראיני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המל"טים הצליחו לפגוע במתחם הגנה אווירית בבלגורוד. לא ניתן היה לאמת אף אחת מהטענות.

כמו כן, משרד ההגנה של רוסיה טען כי כלי טיס סיכל ניסיון אוקראיני להנחית כוחות מהים במערב חצי האי קרים הכבוש שהיו רכובים סירה מהירה ושלושה אופנועי ים. אוקראינה לא הגיבה על הטענות של מוסקבה, אך היא הגבירה בשבועות האחרונים את התקפותיה על קרים, שאותו סיפחה מוסקבה ב-2014, במקביל לדשדוש מתקפת הנגד שלה בדרום המדינה ובמזרחה.

ברוסיה עצמה, נשמעו היום אזעקות ברחבי המדינה ושידורי הטלוויזיה נקטעו כדי לשדר אזהרות חירום, כחלק מתרגילים כלל ארציים שהחלו אתמול ונועדו לבחון את מוכנות שירותי החירום. התרחיש של התרגילים, לפי הדיווחים המקומיים, חזה את האפשרות הגוברת להתנגשות גרעינית בין רוסיה לנאט"ו ותרגל את התגובה למקרה שבו 70% מהמבנים וכל התשתיות החיוניות מושמדים, ואזורים נרחבים מזוהמים מנשורת רדיואקטיבית.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מבקר כוחות בחזית במזרח המדינה, 3 באוקטובר 2023. רויטרס
אוקראינה זקוקה לנשק נוסף. זלנסקי מבקר כוחות בחזית המזרחית, אתמול/רויטרס

אוקראינה מתקשה לרשום הישגים משמעותיים מאז תחילת מתקפת הנגד שלה להדיפת הכוחות הרוסיים משטחה לפני שלושה חודשים, כשהחורף עומד בפתח. לכך נוספה בימים האחרונים דאגה מפני סדקים בנחישות וביכולת של המערב להמשיך ולחמש את קייב בקצב הדרוש שלה כדי להכריע את המלחמה.

"אפשר לראות עכשיו את תחתית החבית", הזהיר אדמירל רוב באואר, ראש הוועדה הצבאית של נאט"ו, מפני המלאי ההולך ומתרוקן של מערכות נשק ותחמושת בעוד שהמלחמה צפויה להתארך לתוך השנה הבאה לכל הפחות. באואר, שאמר את הדברים במהלך פורום ביטחוני בוורשה, קרא לתעשיות הביטחוניות להגביר את הייצור "בקצב גבוה בהרבה, אנחנו צריכים כמויות גדולות".

אזהרתו של באואר מפני התרוקנות מאגרי הנשק מגבירה את החששות בנוגע לאספקת הנשק השוטפת של הכוחות האוקראיניים, לאור השיתוק הפוליטי בקונגרס האמריקני שהחריף עם הדחתו הדרמטית של יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי אתמול.

עוד בוואלה!

שרי החוץ האירופים בפסגה היסטורית בקייב: "רוסיה - איום קיומי"

לכתבה המלאה
טנק לאופרד-2 של צבא אוקראינה בקו החזית, 3 באוקטובר 2023. רויטרס
טנק לאופרד-2 של צבא אוקראינה בקו החזית/רויטרס

ארצות הברית היא ספקית הנשק העיקרית של אוקראינה, אך האגף הקיצוני במפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים ומצביעים רבים של המפלגה הדמוקרטית מתנגדים לשליחת סיוע צבאי נוסף לקייב. הפנטגון כבר הזהיר את הקונגרס שהוא זקוק למימון חדש כדי לחדש את מלאי הנשק שארצות הברית שלחה לאוקראינה.

מיכאילו פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, מתח ביקורת פומבית על המניעים של "האליטות השמרניות המערביות". "למה אתה כל כך מתעקשים שלא להשמיד את הצבא הרוסי המפוחד מכך", כתב ברשת החברתית X.

בשל המחלוקת על העברת סיוע נוסף לאוקראינה, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיים אתמול שיחות עם כמה מנהיגים אירופים ועם ראשי ממשלות קנדה ויפן כדי לתאם את המשך התמיכה בקייב. ביידן דחק בקונגרס להעביר את חבילת הסיוע הנוספת שגיבש עבור אוקראינה בסך מיליארדי דולרים, שלא נכללה בתקציב הזמני שעבר בסוף השבוע כדי למנוע את השבתת הממשל, בשל דרישתם של אותם רפובליקנים קיצונים.

בינתיים, אוקראינה תסתפק ב-1.1 מיליון קליעים שנתפסו בשנה שעברה על ידי כוחות אמריקניים. הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, האחראי על המזרח התיכון, אמר כי הכדורים הוחרמו מספינה שהייתה בדרכה לתימן בדצמבר האחרון והועברו לקייב ביום שני. לפי ההערכות, היה זה נשק שתכננה להעביר טהראן למורדים החות'ים, אף שהיא מכחישה זאת.

הקליעים, בקוטר 7.62 מ"מ, מתאימים לרובים ולמכונות ירייה סובייטיים שיש בידי הכוחות האוקראיניים. ובעוד שמדובר בכמות לא מבוטלת של תחמושת, היא מהווה אחוז זעום ממיליוני הקליעים שכבר סיפקו בעלות בריתה המערביות של קייב. ארצות הברית, לבדה, סיפקה יותר מ-200 מיליון קליעים ורימוני יד מאז תחילת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully