וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאית הרוסייה שמחתה בשידור נגד המלחמה נידונה למאסר בהעדרה: "הפיצה פייק ניוז"

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 18:51

מרינה אובסיאניקובה, שפרצה למהדורת חדשות עם שלט מחאה נגד הפלישה לאוקראינה, נידונה לשמונה וחצי שנות מאסר על מחאה שערכה נגד פוטין "הרוצח" וחייליו "הפשיסטים" בסמוך לקרמלין. אובסיאניקובה, שנמלטה עם בתה, קיבלה מקלט באירופה. "אני לא חוזרת בי מאף מילה"

בווידאו: עיתונאית התפרצה לשידורי הטלוויזיה הרוסית - "אל תאמינו לתעמולה"/עריכה: אביעד בללי

בית משפט במוסקבה גזר היום (רביעי) שמונה וחצי שנות מאסר על העיתונאית מרינה אובסיאניקובה, שמחתה בשידור חי נגד הפלישה לאוקראינה. העיתונאית בת ה-45, שנשפטה בהעדרה, הורשעה ב"הפצת מידע כוזב ביודעין" על צבא רוסיה. היא ברחה מרוסיה עם בתה בשנה שעברה לאחר שנמלטה ממעצר בית, ותיארה את ההאשמות נגדה "אבסורדיות".

בית המשפט קבע כי אובסיאניקובה, שברחה למדינה אירופית שזהותה נשמר בסוד, תרצה את עונשה ב"מושבת עונשין של המשטר הכללי". בנוסף לכך, נאסר עליה עליה לעסוק בכל פעילות הקשורה למדיה האלקטרונית - כולל באינטרנט - למשך ארבע שנים. לפי אתר החדשות הרוסי Mediazone, כמה מבני משפחת אובסיאניקובה, כולל בעלה לשעבר ובנה, היו לצד התביעה במהלך המשפט.

רוסיה פתחה במלחמה כוללת נגד אוקראינה בפברואר 2022, אך החוק במדינה אוסר להתייחס אליה כאל "פלישה" והתקשורת הרשמית הנשלטת על ידי הקרמלין נדרשת לכנות זאת "מבצע צבאי מיוחד". עשרות אנשים נכלאו או נקנסו על "הכפשת" הצבא הרוסי, כחלק מדיכוי חסר תקדים של מבקרי השלטון תחת הנשיא ולדימיר פוטין.

עיתונאית התפרצה לשידורי הטלוויזיה הרוסית: "אל תאמינו לתעמולה"
14.03.22. ללא, רויטרס
"אל תאמינו לתעמולה". אובסיאניקובה מניפה שלט מחאה בטלוויזיה הרוסית, בשנה שעברה/רויטרס, ללא

היא הועמדה לדין זמן קצר לאחר שערכה הפגנה ליד הקרמלין, מעונו הרשמי של הנשיא פוטין, ביולי שעבר. במהלך הפגנת היחיד שלה, היא אחזה בכרזה שעליה נכתב "פוטין הוא רוצח" ו"החיילים שלו פשיסטים". "כמה ילדים נוספים צריכים למות לפני שתעצור?", נכתב.

"כמובן שאני לא מודה באשמה", כתבה אובסיאניקובה בהודעה שפרסמה לפני גזר הדין. העיתונאית הוסיפה כי היא עשתה "בחירה מוסרית קשה מאוד אך היחידה שהייתה נכונה" וכעת היא נאלצה לחיות בגלות. היא מתארת את האישומים נגדה ככאלו הנובעים ממניעים פוליטיים. "אני לא חוזרת בי מאף מילה".

היא זכתה לכותרות ברחבי העולם במרץ 2022, כשפרצה למהדורת חדשות בשידור חי בתחנת הטלוויזיה הממלכתית שבה עבדה באותה תקופה, עם שלט "לא מלחמה, עצרו את המלחמה; אל תאמינו לתעמולה; הם משקרים לכם כאן".

אף שהיא נרדפת על ידי רוסיה, עיתונאים אוקראינים רבים ומתנגדי משטר רוסים הביעו חוסר אמון באובסיאניקובה, והצביעו על הקריירה הקודמת שלה שבה שירתה את התקשורת הרשמית של רוסיה.
ביקורה באוקראינה בקיץ שעבר, שבמהלכו סיקרה את המלחמה עבור העיתון "די וולט" הגרמני, עורר את זעמם של אוקראינים רבים, שדרשו לפטר אותה באופן מידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully