וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו תא"ל אפרים חירם, מראשי רמת השרון

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 7:12

חירם (פיחוטקה) שרד את מלחמת העולם השנייה כשהוברח כילד מגטו ורשה. לימים הפך לקצין נערץ בחטיבת הצנחנים - שהקים את גדוד 202, ממנו יצאו שני רמטכ"לים. בבגרותו כיהן כעשור כראש המועצה ה-8 של רמת השרון. "ילד ניצול שואה שהפך למפקד, נושאים את זכרך תמיד", ספדה בתו

תא"ל במיל' אפרים חירם (פיחוטקה), ראש המועצה השמיני של רמת השרון, הלך הערב (שלישי) לעולמו.

כילד, הוא שרד את השואה כשהוברח מגטו ורשה רגע לפני שהחלו הגירושים למחנות ההשמדה, וחי בזהות בדויה אצל משפחה פולנית. בתום המלחמה עלה לארץ, כששנים ספורות לאחר מכן התגייס לצה"ל ושירת במשך שלושה עשורים כקצין נערץ המזוהה עם חטיבת הצנחנים, הוא צנח במיתלה וכן הקים את גדוד 202 - ממנו ימים יצאו קצינים בכירים רבים ושני רמטכ"לים.

לאחר שחרורו פנה לשוק הפרטי, ובהמשך, בשנת 1988 התמודד לראשות עיריית רמת השרון וזכה. הוא כיהן במהלך עשור וזכה לאהדה גדול, כששמר על ציביונה של המושבה. תושבים זוכרים אותו כראש עיר אהוב, שבנה מבני ציבור וגינות בעיר, בהם גן הפסלים הצמוד לבית יד לבנים. עוד נאבק במהלך כהונתו למניעת גשר עילי במחלף הכפר הירוק תחת זאת בניית כביש תת קרקעי, על מנת למנוע פגיעה בתושבי נווה מגן ונווה רסקו. עם פרישתו מהחיים הפוליטיים המשיך לכהן בתפקידים ציבוריים בהתנדבות והיה מעורב מאוד בקהילה.

משה דיין ותא"ל אפרים חירם בסיור ברמת הגולן. באדיבות ארכיון צה"ל, משרד הביטחון
משה דיין ותא"ל אפרים חירם בסיור ברמת הגולן/משרד הביטחון, באדיבות ארכיון צה"ל
אפרים חירם ודן שומרון. אפרים חירם, מערכת וואלה! NEWS
אפרים חירם ודן שומרון/מערכת וואלה! NEWS, אפרים חירם

בתו, יעל, ספדה לו: "אבי, אפריים חירם - פיחוטקה. ילד ניצול שואה שהפך למפקד, מנהיג ומורה דרך לאנשים רבים, נפטר לפני שעה קלה מוקף בבני משפחתו", כתבה. "אנו כואבים ועצובים, אוהבים, ונושאים את זכרו איתנו תמיד".

  • עוד באותו נושא:
  • רמת השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully