וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיטה המשטרתית שהסתבכה: מה עומד מאחורי גל ההצתות בשרון?

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 15:23

יותר מ-40 כלי רכב הוצתו במהלך החודש האחרון באור עקיבא וצוותי כבאות והצלה מוזעקים כדבר שבשגרה לכלות את האש. נראה שהעומד במרכז הפרשה הוא העבריין יאניס יושבייב - שהוגדר על ידי מחוז חוף בראש יעדי חדרה והסביבה. מהי הסיבה להצתת מכוניותיהם של האזרחים בשרון?

בווידאו:המשטרה חוקרת: יותר מ-40 מכוניות הוצתו באור עקיבא/שלומי גבאי

יותר מ-40 כלי רכב הוצתו במהלך החודש האחרון באור עקיבא וחדרה, מתוכם שישה עלו בלהבות הלילה (שני). צוותי כבאות והצלה מוזעקים כדבר שבשגרה לכלות את האש והמשטרה מרכזת את מאמציה למנוע את הצתת מכוניות האזרחים. החשוד המרכזי בפרשה הוא העבריין יאניס יושבייב בן ה-38 מאור עקיבא, שנעצר לפני כשבועיים - והוגדר על ידי מחוז חוף של המשטרה בראש יעדי חדרה והסביבה.

מסתמן כי המניע לגל ההצתות שפוקד את אזור השרון הוא סכסוך בין העבריין יושבייב לאיש מודיעין משטרתי - שפרץ במהלך פשיטה על עסקיו לפני כחודש. שוטרי תחנת חדרה בליווי גופי אכיפה נוספים פשטו על מסעדה ולופט אירועים בצומת ברינצקי - הנמצאים בבעלותו של יושבייב.

בתחילת החיפוש שבוצע בעסקיו פנה אחד מאנשי המודיעין המשטרתי ליושבייב וביקש ללחוץ את ידו אולם השני שכעס על הפשיטה לעסקיו סירב בתוקף ללחוץ את ידו של איש המודיעין ואמר לו "תדחוף את היד לתחת, עכשיו אור עקיבא תבער".

יאניס יושבייב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הוגדר בראש יעדי מחוז חוף של המשטרה. יושבייב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השוטרים שראו בדברי יושבייב איום עצרו אותו בגין איומים והוא נלקח לחקירה. מאז עסקיו סגורים ולאחרונה אף הוצתו על ידי אלמונים ונגרם להם נזק רב. במהלך החיפושים בעסקיו ובביתו של יושבייב החרימה לו המשטרה למעלה מחצי מיליון שקלים ומכונית מרצדס יוקרתית. מאז אותו מפגש טעון בין יושבייב למשטרה החל גל הצתות רכבים באור עקיבא וחדרה ובסך הכל הוצתו יותר מ-40 כלי רכב - רובם ככולם של תושבים תמימים.

עוד בוואלה!

לאחר כשנה של מצוד: נעצר חשוד בחיסולו של ראש ארגון הפשע בני שלמה

לכתבה המלאה
מכונית שהוצתה, אור עקיבא, 2 באוקטובר 2023. שלומי גבאי
"אור עקיבא תבער". הצתת מכונית באור עקיבא/שלומי גבאי

יושבייב עצמו וכמה מאנשיו נעצרו פעם אחר פעם בחשד לסדרת ההצתות אולם שוחררו לאחר כמה ימים בשל חוסר ראיות. המשטרה השקיעה מאמצים רבים למגר את תופעת ההצתות ולשם כך נפרסו מידי ערב עשרות בלשים ברחבי אור עקיבא אולם ההצתות נמשכו. לפני כשבועיים נעצר יושבייב שהיה דרוש לחקירה במחסום משטרתי יזום בצומת פל ים, מעצר שלדברי סניגורו ומקורביו היה אלים במיוחד תוך גרימת נזק משמעותי לרכב הבנטלי היוקרתי שלו שחלונותיו נופצו ונגרמו מעיכות פח.

יושבייב הוכה ונאזק כשפניו בכיוון הכביש וידיו כבולות מאחור מה שלדברי הסניגור היה ללא כל סיבה שכן הוא כלל לא התנגד למעצר. יושבייב שבכלל שוהה בימים אלו בחו"ל לצורך טיפולי שיניים מורכבים שהוא עדיין עובר הוא החשוד המרכזי בגל ההצתות. הנחת העבודה במשטרה היא שהוא שולח את אנשיו להצית רכבים בכל פעם בכדי לקרוא תיגר על המשטרה ולהפר את השקט באזור. מקורביו של יושבייב טוענים בשיחות סגורות כי המשטרה היא זאת שדוחפת את יושבייב לפשע לאחר שבשנים האחרונות הוא מנהל עסקים חוקיים בתחום המזון, השכרת רכבים וסחר בזהב.

מכונית שהוצתה, אור עקיבא, 2 באוקטובר 2023. שלומי גבאי
"מנסים למגר את התופעה". מכונית שהוצתה באור עקיבא/שלומי גבאי

עם זאת, במשטרה חושבים אחרת וטוענים שיושבייב מנהל קו הלוואות גדול בשוק האפור, משמש כבורר בסכסוכים שונים וסוחט באיומים קורבנות. יושבייב מנהל בימים אלו תיק סחיטה באיומים בבית משפט השלום בבאר שבע לאחר שלפני שנתיים הואשם על ידי הפרקליטות כי ניסה לסחוט 1.1 מיליון דולר מאיש עסקים ופעיל ציבורי מבאר שבע בשליחותו של אוליגרך רוסי. על פי כתב האישום יושבייב איים לרצוח את המתלונן באם זה לא ישלם לו את הכסף.

בשנת 2015 יושבייב נורה ונפצע קשה בחדרה על ידי תושב העיר שחשד שהוא עומד מאחורי רצח אחיו כמה חודשים קודם. מקורבים ליושבייב אמרו כי: "אנחנו חושבים שלקחו אותו פרוייקט ועושים הכול לפגוע בו. לא נתפלא אם יעשו לו מה שעשו למיכאל מור בנהריה אותם שוטרים נוקמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully