וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ההצתות לא פוסק: 6 רכבים עלו באש באור עקיבא

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 16:46

הדיווח על האש התקבל ב-3:30 במוקד כיבוי והצלה. צוותים הוזעקו לזירה שברחוב התבור, השיגו שליטה על הלהבות ומנעו את התפשטותן לעבר כלי רכב נוספים. מספר הרכבים שהוצתו בחודש האחרון באור עקיבא וחדרה עומד על יותר מ-40. 2 חשודים בסדרת ההצתות יובאו היום בפני ביהמ"ש

בווידאו:המשטרה חוקרת: יותר מ-40 מכוניות הוצתו באור עקיבא/שלומי גבאי

שישה רכבים עלו באש הלילה (שני) ברחוב התבור באור עקיבא. כוחות כיבוי הוזעקו למקום, כיבו את הלהבות ומנעו את התפשטותן למכוניות אחרות שחנו באזור. בכך עלה מספר הרכבים שהוצתו בחודש האחרון באור עקיבא וחדרה ליותר מ-40.

הדיווח על המקרה התקבל במוקד כבאות והצלה סמוך ל-3:30. צוותים הוזעקו למקום והשיגו שליטה על הלהבות שכילו שישה רכבים. אתמול בצהריים נעצרו שני חשודים בסדרת ההצתות באור עקיבא וחדרה והם יובאו בהמשך היום לדיון בבית משפט השלום בחדרה.

מכונית שהוצתה, אור עקיבא, 2 באוקטובר 2023. שלומי גבאי
רכב שהוצת הלילה, אור עקיבא/שלומי גבאי

לפני כחודש ימים פשטו שוטרי תחנת חדרה בליווי גופי אכיפה נוספים על מסעדה ולופט לאירועים בצומת ברינצקי סמוך לאור עקיבא השייכים לעבריין יאניס יושבייב בן ה-38 מאור עקיבא. הוא הוגדר על ידי מחוז חוף של המשטרה בראש יעדי המחוז באזור חדרה והסביבה.

יושבייב על פי המשטרה הוא מחולל פשיעה משמעותי באיזור שמטיל את אימתו ומעורב בפשיעה חמורה.
בפשיטה על עסקיו השתתפו עשרות בלשים ולוחמי יס"מ ומג"ב לצד אנשי מחלק המודיעין שמטפלים ביושבייב.

עוד בוואלה!

נעצר חשוד במעורבות בשורת הצתות הרכבים באור עקיבא

לכתבה המלאה
מכונית שהוצתה, אור עקיבא, 2 באוקטובר 2023. שלומי גבאי
רכב שהוצת הלילה, אור עקיבא/שלומי גבאי

בתחילת החיפוש שבוצע בעסקיו פנה אחד מאנשי המודיעין המשטרתי לו היכרות מוקדמת עם יושבייב וביקש ללחוץ את ידו אולם יושבייב שכעס על הפשיטה לעסקיו סירב בתוקף ללחוץ את ידו של איש המודיעין ואמר לו "תדחוף את היד לתחת, עכשיו אור עקיבא תבער".

השוטרים שראו בדברי יושבייב איום עצרו אותו מיד בגין איומים והוא נלקח לחקירה. מאז עסקיו סגורים ולאחרונה אף הוצתו על ידי אלמונים ונגרם להם נזק רב. במהלך החיפושים בעסקיו ובביתו של יושבייב החרימה לו המשטרה למעלה מחצי מיליון ש"ח ומכונית מרצדס יוקרתית. מאז אותו מפגש טעון בין יושבייב למשטרה החל גל הצתות רכבים באור עקיבא וחדרה ובסך הכל הוצתו יותר מ-40 כלי רכב - רובם ככולם של תושבים תמימים.

מכונית שהוצתה, אור עקיבא, 2 באוקטובר 2023. שלומי גבאי
רכב שהוצת הלילה, אור עקיבא/שלומי גבאי

יושבייב עצמו וכמה מאנשיו נעצרו פעם אחר פעם בחשד לסדרת ההצתות אולם שוחררו לאחר כמה ימים בשל חוסר ראיות. המשטרה השקיעה מאמצים רבים למגר את תופעת ההצתות ולשם כך נפרסו מידי ערב עשרות בלשים ברחבי אור עקיבא אולם ההצתות נמשכו. לפני כשבועיים נעצר יושבייב שהיה דרוש לחקירה במחסום משטרתי יזום בצומת פל ים, מעצר שלדברי סניגורו ומקורביו היה אלים במיוחד תוך גרימת נזק משמעותי לרכב הבנטלי היוקרתי שלו שחלונותיו נופצו ונגרמו מעיכות פח.

יושבייב הוכה ונאזק כשפניו בכיוון הכביש וידיו כבולות מאחור מה שלדברי הסניגור היה ללא כל סיבה שכן הוא כלל לא התנגד למעצר. יושבייב שבכלל שוהה בימים אלו בחו"ל לצורך טיפולי שיניים מורכבים שהוא עדיין עובר הוא החשוד המרכזי בגל ההצתות. הנחת העבודה במשטרה היא שהוא שולח את אנשיו להצית רכבים בכל פעם בכדי לקרוא תיגר על המשטרה ולהפר את השקט באזור. מקורביו של יושבייב טוענים בשיחות סגורות כי המשטרה היא זאת שדוחפת את יושבייב לפשע לאחר שבשנים האחרונות הוא מנהל עסקים חוקיים בתחום המזון, השכרת רכבים וסחר בזהב.

יאניס יושבייב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יאנס יושבייב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עם זאת, במשטרה חושבים אחרת וטוענים שיושבייב מנהל קו הלוואות גדול בשוק האפור, משמש כבורר בסכסוכים שונים וסוחט באיומים קורבנות. יושבייב מנהל בימים אלו תיק סחיטה באיומים בבית משפט השלום בבאר שבע לאחר שלפני שנתיים הואשם על ידי הפרקליטות כי ניסה לסחוט 1.1 מיליון דולר מאיש עסקים ופעיל ציבורי מבאר שבע בשליחותו של אוליגרך רוסי. על פי כתב האישום יושבייב איים לרצוח את המתלונן באם זה לא ישלם לו את הכסף.

בשנת 2015 יושבייב נורה ונפצע קשה בחדרה על ידי תושב העיר שחשד שהוא עומד מאחורי רצח אחיו כמה חודשים קודם.

מקורבים ליושבייב אמרו כי: "אנחנו חושבים שלקחו אותו פרוייקט ועושים הכול לפגוע בו. לא נתפלא אם יעשו לו מה שעשו למיכאל מור בנהריה אותם שוטרים נוקמים".

עו"ד שי לוי. באדיבות המצולמים
עו"ד שי לוי/באדיבות המצולמים

עו"ד שי לוי המייצג את יושבייב: "המשטרה מתנכלת למרשי על לא עוול בכפו. אין למשטרה כל ראייה נגד מרשי אבל פעם אחר הם מחליטים לעצור אותו ולהביאו אל בית המשפט. בית המשפט מורה פעם אחר פעם על שחרורו אף ללא תנאים. חוסר אונים ומקצועיות מוחלט אופף את המשטרה במהלך מעצרו המשטרה שוברת חפצים יקרי ערך בביתו ולא מתעדת זאת, משתמשים באלימות קשה נגדו. במעצר האחרון השחיתו את רכבו יקר הערך ללא שום צורך. המחלקה לחקירות שוטרים בתמונה".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת דיווחים אודות אירועי הצתת כלי רכב, המשטרה החלה בבדיקת הרקע והנסיבות, במסגרתה נחקרו מספר חשודים במעורבות במעשה. מעבר לכך, הוקמה בעיר מפקדה משימתית לטיפול באירועים אלה, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותנו במטרה להגיע לחקר האמת והבאת החשודים לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully