וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע באנקרה: טורקיה תקפה מטרות כורדיות בעיראק

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 9:07

לפי משרד ההגנה הטורקי, חיל האוויר תקף "מערות, בונקרים ומחסנים" של ה-PKK ו"נטרל" חמושים רבים". המחתרת הכורדית קיבלה אחריות על המתקפה בבירה, שבה נפצעו שני שוטרים

תיעוד הפיגוע מחוץ למשרד הפנים באנקרה/רויטרס

חיל האוויר הטורקי תקף אמש (ראשון) מטרות של המחתרת הכורדית בצפון עיראק בתגובה לפיגוע באנקרה - כך מסר משרד ההגנה של טורקיה, שעות אחרי ששני מחבלים תקפו את מבנה משרד הפנים בבירה ופצעו שני שוטרים.

לפי משרד ההגנה של טורקיה, "בסך הכול הושמדו 20 מטרות, כולל מערות, בונקרים, מקלטים ומחסנים של ארגון הטרור הבדלני". עוד נמסר כי חמושים רבים "נוטרלו" בתקיפות שכוונו נגד מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), שקיבלה אחריות על הפיגוע באנקרה. במשרד ההגנה הטורקי הוסיפו כי ההתקפות בוצעו במחוזות מטינה, הקורק, קנדיל וגארה שבצפון עיראק בשעה 21:00, וכי ננקטו כל הצעדים כדי להימנע מפגיעה באזרחים ובסביבה.

אתר ANF, המקורב ל-PKK, ציטט את המחתרת הכורדית שמסרה בהצהרה כי צוות מיחידת "גדוד בני האלמוות" ביצע את ההתקפה. ה-PKK מוגדר ארגון טרור על ידי טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי. הוא החל בהתקוממות שלו בדרום-מזרח טורקיה ב-1984, ויותר מ-40 אלף איש נהרגו מאז פרוץ הסכסוך.

טורקיה מפציצה באופן קבוע מטרות כורדיות באזור החבל הכורדי האוטונומי בצפון עיראק, אך התקיפות אתמול היו נרחבות יותר. כוחותיה של אנקרה גם פרוסים בצפון סוריה כדי למנוע את התבססות הממשל הכורדי המקומי.

פיצוץ מחבל מתאבד מחוץ למשרד הפנים באנקרה, טורקיה, 1 באוקטובר 2023. רויטרס
רגע הפיצוץ מחוץ למשרד הפנים באנקרה, אתמול/רויטרס

ההתקפה אתמול הפרה תקופה ארוכה של שקט בבירה. טורקיה ידעה פיגועים קטלניים רבים בשנים האחרונות, שחלקם בוצעו על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואחרים על ידי חמושים כורדים. הפיגוע האחרון באנקרה היה ב-2016, כשגל טרור קטלני פקד את טורקיה.

בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה כלי רכב עוצר בסמוך לשער הראשי של משרד הפנים, השוכן בשדרות אטאטורק, באזור שבו שוכנים כמה משרדי ממשלה. אחד מיושבי הרכב נראה צועד במהירות לעבר המבנה לפני שנבלע בפיצוץ גדול, בעוד שהמחבל השני נותר ברחוב לפני שנהרג בידי כוחות הביטחון.

בתמונות מהזירה נראה מטול רימונים ששימש את התוקפים ומסחרית רנו מדגם "קנגו", שחלונותיה היו שבורים והדלתות שלה פתוחות. גורם טורקי בכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המחבלים חטפו את המכונית ורצחו את הנהג שלה בקייסרי, כ-260 ק"מ מדרום-מזרח לאנקרה, לפני שהוציאו לדרך את ההתקפה. לדבריו, אחד השוטרים נפצע מרסיסים.

לאחר הפיגוע, המשטרה אמרה שהיא פוצצה באופן מבוקר כמה "חפצים חשודים" בחלקים אחרים בעיר, והתובע הראשי של אנקרה פתח בחקירת פיגוע הטרור.

עוד בוואלה!

טורקיה: מחבלים תקפו את משרד הפנים באנקרה, 2 שוטרים נפצעו

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן סוקר את משמר הכבוד עם פתיחת הפרלמנט לאחר פגרת הקיץ, אנקרה, 1 באוקטובר 2023. רויטרס
"ניסיון נוסף לזרוע טרור בקרב אזרחי טורקיה". ארדואן מגיע לפרלמנט, אתמול/רויטרס

בנאום שנשא בפתח מושב הפרלמנט כמה שעות לאחר מכן, אמר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי הפיגוע היה "ניסיון נוסף" לזרוע טרור בקרב אזרחי טורקיה. "אלו שמאיימים על השלום והביטחון של האזרחים לא השיגו את מטרותיהם ולעולם לא ישיגו", אמר ארדואן.

המתקפה התרחשה כמעט שנה לאחר ששישה בני אדם נהרגו ו-81 נפצעו בפיצוץ במדרחוב סואן במרכז איסטנבול. טורקיה האשימה בכך את החמושים הכורדים הנאבקים בה במשך עשרות שנים, אך הם הכחישו זאת.

ב-2015, אז קרסה הפסקת אש בין טורקיה לבין ה-PKK, וב-2016, שורת פיגועים קטלניים זעזעו את עריה הגדולות של המדינה. במרץ 2016 נהרגו באנקרה 37 בני אדם כשמכונית תופת התפוצצה באזור הומה אדם.

מדינות רבות בעולם, בהן ארצות הברית ומצרים, גינו את הפיגוע, ובכיר האיחוד האירופי האחראי להרחבת הגוש, אוליבר ורהליי, אמר כי הוא תומך בטורקיה "במאבקה נגד הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully