וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין יקבל ייצוג פרטי בבג"ץ הרוגלות; היועמ"שית: הטענה לניגוד עניינים חסרת ביסוס

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 15:03

המשנה ליועצת אישר את בקשת שר המשפטים לאור תקדימי העבר. אולם, הוא דחה את טענת לוין לפיה הייעוץ המשפטי מצוי בניגוד עניינים: "תפקיד היועמ"שית הוא לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בגבולות הדין, לא בפעולות שמנוגדות לעקרונות יסוד שלטון החוק"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון השיב היום (ראשון) לטענתו של שר המשפטים יריב לוין לפיה היועמ"שית גלי בהרב מיארה בניגוד עניינים וטען כי מדובר באמירה חסרת כל ביסוס. "טענתך כי מערכת הייעוץ מצויה בניגוד עניינים כשהיא מצביעה על פגמים משפטיים וחששות לשיבוש הליכי חקירה חסרת כל ביסוס", כתב המשנה ליועצת גיל לימון במכתב ששלח ללוין. עוד קבע לימון כי יתאפשר ללוין ייצוג נפרד בבג"ץ הרוגלות.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
"טענה חסרת ביסוס".בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

התמונה הגדולה

  • המשנה ליועמ"שית גיל לימון הגיב על מכתבו של השר מיום שישי האחרון בו שטח השר את טענתו לפיה היועצת מצוייה בניגוד עניינים בכל הנוגע לוועדת פגסוס.

עוד בוואלה!

לוין ליועמ"שית: "את בניגוד עניינים - דורש ייצוג פרטי בבג"ץ הרוגלות"

לכתבה המלאה

מה הם אומרים

  • "תפקידה של היועצת המשפטית לממשלה הוא לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בגבולות הדין", השיב לימון. "במקום בו חבר הממשלה או הממשלה מבקשים לנקוט פעולה החורגת מגדר סמכותם, חובתה של היועצת המשפטית לממשלה לחוות את דעתה בעניין זה. חובה זו מקבלת משנה תוקף מקום בו הממשלה מבקשת לנקוט פעולה שעלולה לפגוע בעצמאותן של מערכות החוק והמשפט במדינת ישראל, ולהשפיע על הליכים פליליים מתנהלים, בניגוד לעקרונות יסוד של שלטון החוק. הקפדה על כך מבטיחה ש הממשלה ושהוועדה שהקימה יפ עלו בגבולות הדין".

למה זה חשוב:

  • עקב הפערים הגדולים בים השר לבין היועצת בנושא הבגץ שהוגש נגד הקמת ועדת פגסוס
  • אישרה היועצת לשר ייצוג פרטי.
  • בבג"ץ בנושא אי כינוס הועדה לבחירת שופטים וכן בבג"ץ ביטול עילת הסבירות לוין מיוצג באופן פרטי ולא על ידי היועצת.

ברקע:

  • שר המשפטים יריב לוין פנה ביום שישי ללימון ודרש יצוג פרטי בג"ץ בעיניין הרוגלות. לוין טען כי היועמ"שית גלי בהרב מיארה נמצאת בניגוד עניינים וסירב לבקשה שהוועדה שהוקמה לא תעסוק בתיקי נתניהו.
  • "נדרש ייצוג עצמאי לממשלה ובעבורי וזאת קודם כל משום היותו של מערך היעוץ המשפטי לממשלה מצוי בניגוד עניינים בסוגיה זו - באופן שמונע ממנו להתערב בה בכל דרך", כתב במכתב חריף ששלח ללימון. זאת, משעה שהוועדה שבנדון אמורה לבדוק גם את פעולות היעוץ המשפטי לממשלה ואת פעולות הפרקליטות במסגרת המנדט שניתן לה. הניסיון להצר את צעדיה של הוועדה ולעקר את יכולתה לקיים בדיקה מקיפה בנושא כל כך מהותי לזכויות האזרח ולהגנת הפרטיות, הוא חמור ביותר, וזאת בפרט משעה שהדבר נעשה על ידי אחד הגופים המבוקרים בעצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully