וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין ליועמ"שית: "את בניגוד עניינים - דורש ייצוג פרטי בבג"ץ הרוגלות"

עודכן לאחרונה: 29.9.2023 / 11:39

שר המשפטים פנה למשנה ליועצת המשפטית לממשלה וסירב לבקשה שהוועדה שהוקמה לא תעסוק בתיקי נתניהו. "נדרש ייצוג עצמאי לממשלה ובעבורי וזאת קודם כל משום היותו של מערך היעוץ המשפטי לממשלה מצוי בניגוד עניינים בסוגיה זו - באופן שמונע ממנו להתערב בה בכל דרך", כתב

בווידאו: מאות מפגינים מחוץ לבית של יריב לוין: "הכי שנוא בליכוד"/ביני אשכנזי, אחים לנשק, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין פנה היום (שישי) למשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון ודרש יצוג פרטי בג"ץ בעיניין הרוגלות. לוין טען כי היועמ"שית גלי בהרב מיארה נמצאת בניגוד עניינים וסירב לבקשה שהוועדה שהוקמה לא תעסוק בתיקי נתניהו.

"נדרש ייצוג עצמאי לממשלה ובעבורי וזאת קודם כל משום היותו של מערך היעוץ המשפטי לממשלה מצוי בניגוד עניינים בסוגיה זו - באופן שמונע ממנו להתערב בה בכל דרך", כתב במכתב חריף ששלח ללימון. זאת, משעה שהוועדה שבנדון אמורה לבדוק גם את פעולות היעוץ המשפטי לממשלה ואת פעולות הפרקליטות במסגרת המנדט שניתן לה. הניסיון להצר את צעדיה של הוועדה ולעקר את יכולתה לקיים בדיקה מקיפה בנושא כל כך מהותי לזכויות האזרח ולהגנת הפרטיות, הוא חמור ביותר, וזאת בפרט משעה שהדבר נעשה על ידי אחד הגופים המבוקרים בעצמו".

טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת בהשתתפות שר מהשפטים יריב לוין ברחוב הפלמ"ח 100, צפת. 27 בספטמבר 2023. ללא, צילום מסך
דורש ייצוג פרטי בעניין הרוגלות. לוין/צילום מסך, ללא

"אני עומד על כך שמנדט הוועדה לא יוגבל באופן שימנע את חקר האמת. יש לאפשר לוועדה לעבוד על פי המנדט המלאה שניתן לה ללא שינוי", הוסיף לוין. " למעלה מן הצורך, אוסיף כי הטענה בדבר מניעה משפטית ביחס לעיסוקה של הוועדה 'בתיקים פליליים תלויים ועומדים' כביכול הינה חסרת כל בסיס על פניה, וזאת נוכח שורת הנימוקים כפי שפורטה על ידי בישיבת הממשלה מיום 27 באוגוסט 2023".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"נמצאת בניגוד עניינים". בהרב מיארה/שלומי גבאי

פרשת "פגסוס" החלה בשנה שעברה בפרסום ב"כלכליסט" שחשף שהמשטרה ריגלה באופן לא חוקי אחר אזרחים, אישי ציבור, עיתונאים ועדים במשפט נתניהו ללא צו מתאים של בית משפט והפכה מיד לנושא מרכזי של תומכי ראש הממשלה לביקורת וערעור הלגיטימציה בחקירות ובכתב האישום שהוגש נגדו.

בפברואר אשתקד, היועמ"ש לשעבר, אביחי מנדלבליט, מינה ועדה פנימית במשרד המשפטים בראשות המשנה שלו עמית מררי לבדיקת הפרשה, שקבעה שלא נמצאה אינדיקציה לכך שהמשטרה ביצעה חדירה לטלפונים ניידים ללא צו שיפוטי אבל כן נמצאו מקרים בודדים בהם הצו לא תאם את פעולת ההאזנה שביצעה המשטרה.

עם זאת, אחרי פרסום הדוח התגלו עוד מקרים בהם נתגלו הדבקות רוגלה, שיצרו לחץ בימין להקים ועדת בדיקה חיצונית לפרשה. ביוני השנה ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן אישרה החלטה בתמיכת הקואליציה והאופוזיציה שקוראת להקמת ועדת חקירה או בדיקה ממשלתית בראשות שופט, וחודש לאחר מכן שר המשפטים יריב לוין הודיע על הקמת הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully