וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי טס עם משלחת ל"קונגרס הדואר העולמי" בסעודיה - בלי אף נציג מהדואר

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 13:31

שר התקשורת יצא לוועידה בריאד, הכוללת 192 מדינות ונציגי חברות הדואר שלהם, עם כמה בכירים ממשרדו ועם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן. ומה עם עובדי דואר ישראל? ארבעה מהם ישתתפו בחלק מהוועידות באופן וירטואלי. לשכת קרעי: "הזמנו אותם"

שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023/ניב אהרונסון

שר התקשורת שלמה קרעי יצא הבוקר (ראשון) עם משלחת ל"קונגרס הדואר העולמי" בריאד שבסעודיה - ללא נציג מחברת הדואר, כך נודע לוואלה!. באופן חריג, לוועידה בה חברים 192 מדינות וחברות הדואר שלהן, נציגי חטיבת הסחר של חברת הדואר יצטרפו ווירטואלית בלבד. מלשכת קרעי נמסר: "הזמנו אותם"

מי טס?

  • בין המשתתפים שכן יטוסו במשלחת השר: נעמה הניג, מנהלת האגף לקשרים בינ"ל במשרדו, מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת ועוזרו, יו"ר ועדת כלכלה, ח"כ דוד ביטן ובכירים במשרד התקשורת.
  • כאמור, נציגי דואר ישראל ישתתפו בחלק מהוועידות באופן וירטואלי.
שלמה קרעי, דוד ביטן. אוליבייה פיטוסי, יונתן זינדל, פלאש 90
יטוסו לסעודיה, ללא נציג מהדואר. ביטן וקרעי/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, יונתן זינדל

מה זה בכלל?

  • קונגרס הדואר העולמי הוא המסגרת העליונה של איגוד הדואר העולמי הכולל 192 מדינות, לרבות ישראל.
  • הקונגרס מתכנס אחת לארבע שנים ומשתתפים בו נציגים של משרד התקשורת, חברת הדואר ומשרד החוץ (שמופקד על הארגונים הבינלאומיים ומסייע בעיקר בטיפול בסוגייה הפוליטית של העברת דואר לרשות הפלסטינית).
  • לאור השינויים התכופים בענף הדואר, המדינות יכולות להחליט על קיום קונגרס לא רק בכל ארבע שנים: ("קונגרס יוצא דופן"), כמו הקונגרס הנוכחי בסעודיה, עליו החליטו המדינות בקונגרס הקודם ב"חוף השנהב" 2020.
דואר ישראל. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
נציגי דואר ישראל יעלו באופן וירטואלי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ברקע הדברים:

  • עימות מתמשך בין שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר חברת הדואר, מישאל וקנין. מוקדם יותר החודש בג"ץ הוציא צו ביניים שקובע כי יו"ר חברת הדואר וקנין לא יודח מתפקידו. השופטים יוסף אלרון, יצחק עמית ואלכס שטיין כתבו בהחלטתם שמכיוון שכהונתו של וקנין הופסקה בפועל, והוא ראשי לחזור לתפקידו. בנוסף הוציאו השופטים לשרים שלמה קרעי ודוד אמסלם צו על תנאי, כך שהמדינה תצטרך בתוך חודש להסביר מדוע לא לקבל את העתירה נגד הדחתו של וקנין.
  • עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת וראש משלחת ישראל לכנסי איגוד הדואר העולמי: "העובדה ששר התקשורת ד"ר קרעי עומד בראש משלחת ישראל לקונגרס הדואר, בהחלטת מחזקת את מעמד ישראל באיגוד הדואר העולמי, אך חבל שהמשלחת אינה כוללת גם נציגים של חברת הדואר הנמצאים בקשר שוטף עם מינהלי הדואר בעולם ונוכחותם נחוצה בקונגרס".
  • מבדיקת וואלה! עולה שהמכתבים נשלחים בין דרגים זוטרים בחברת הדואר ובמשרד התקשורת ומתייחסים בכללי לאפשרות של היערכות לכינוס, ללא הזמנה רשמית לבכירים בעלי השפעה, כמו שעולה מהמכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully