וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מות פריגוז'ין: פוטין הציע למפקד בכיר בוואגנר לפקד על "המתנדבים באוקראינה"

נשיא רוסיה נועד עם אנדריי טרושב שהיה עוזרו לשעבר של פריגוז'ין. "אתה יכול להתנדב ליחידות שמבצעות משימות לחימה שונות - גם באזור המבצע המיוחד", הציע פוטין לטרושוב והוסיף: "אתה יודע מה הבעיות שצריך לפתור כדי שהלחימה תתנהל בצורה הטובה והמוצלחת ביותר"

מנהיג קבוצת ואגנר בסרטון שצולם ימים לפני מותו: "הכול בסדר"/טלגרם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועד היום (שישי) עם מפקד בכיר לשעבר בקבוצת שכירי החרב ואגנר, אנדריי טרושב. טרושב היה עוזרו לשעבר של מנהיג הקבוצה יבגני פריגוז'ין - שנהרג בהתרסקות מטוס. כעת לדברי הקרמלין הוא עובד במשרד ההגנה של רוסיה.

במהלך הפגישה הנשיא ביקש מטרושב לפקד על יחידות הלוחמים המתנדבים באוקראינה. "אתה יכול להתנדב ליחידות שמבצעות משימות לחימה שונות - גם באזור המבצע המיוחד", אמר פוטין בהתייחס ללחימה באוקראינה. "אתה יודע מהן הבעיות שצריך לפתור מראש כדי שהלחימה תתנהל בצורה הטובה והמוצלחת ביותר". עם זאת, הקרמלין הכחיש את תוכן הפגישה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם מפקד בכיר לשעבר בקבוצת שכירי החרב ואגנר אנדריי טרושב. 29 בספטמבר 2023. רויטרס
"הציע לו לפקד על הכוחות באוקראינה". פוטין וטרושב היום/רויטרס

פגישתם של השניים מגיעה ברקע ניסיונותיו של פוטין לבסס את מעמדו, לאחר מרד קבוצת ואגנר. לפני כחודש פוטין קרא לכל חברי הקבוצה וכן לשכירי חרב נוספים במדינה להישבע אמונים לרוסיה.

טרושב ידוע בכינוי "בעל השיער האפור" ולחם במלחמות רוסיה באפגניסטן ובצ'צ'ניה. הוא זכה בפרס "גיבור רוסיה" על תמיכתו בממשל ולחימתו בסוריה בשנים 2016-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully