וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרת נשים בירושלים: חרדי ריסס בגרפיטי פני אישה שהתנוססו על שלט בחירות

עודכן לאחרונה: 29.9.2023 / 11:34

האדם תועד כשהוא מנסה לכסות את פניהן של המתמודדות לראשות מועצת העיר לורה ורטון ויעלה דה לנגה מרשימת "האיחוד הירושלמי". "כשראש העיר מגלה סובלנות כלפי הדרת נשים בעיר - אין פלא ששותפיו מרגישים בנוח להשחית את הפנים שלנו", מסרו. "נאבק במי שיחזיר אותנו לאחור"

חרדי משחית שלטי בחירות למועצת העיר בירושלים עליו דמות אישה/מחאות החרדים הקיצוניים

חרדי תועד הבוקר (שישי) משחית שלט בחירות עליו דמות אישה בירושלים. בסרטון נראה האדם מרסס בגרפיטי את אחורי האוטובוס עליו נתלה השלט, תוך שהוא מסתיר את פניהן של המתמודדות למועצת העיר לורה ורטון ויעלה דה לנגה מרשימת "האיחוד הירושלמי".

דה לנגה וורטון אמרו כי יאבקו בכל מי שישחית פני נשים. "כשראש העיר מדיר נשים מסוכת ראש העיר העירונית ומסרב לאפשר לנשים להופיע, כשראש העיר מגלה סובלנות כלפי הדרת נשים בעיר, אין פלא ששותפיו מרגישים בנוח להשחית את הפנים שלנו", מסרו. "אנחנו ניאבק נגד כל מי שידיר אותנו וינסה לקחת אותנו לאחור. את עוצמת האיחוד הירושלמי במאבק להחזרת הרוב המתון להנהגת העיר אף אחד לא יכול להשחית. ירושלים המשיחית שמאפשרת השחתת פני נשים תשתנה ותהפוך להיות ירושלים ישראלית. על אפם וחמתם של המשיחיים נמשיך לקדם נשים ולדאוג בעצמנו למקום שלנו".

חרדי משחית שלטי בחירות למועצת העיר בירושלים עליו דמות אישה. ללא, מערכת וואלה!
חרדי משחית שלטי בחירות למועצת העיר בירושלים עליו דמות אישה/מערכת וואלה!, ללא

בחודש מאי רשת בתי המרקחת Be, השייכת לשופרסל, כיסתה את פניהן של נשים על מוצרים בסניף בבני ברק. על פרצופן של הדוגמניות בתכשירי צבע לשיער הודבקו מדבקות סגולות, בצבע סגול המאפיין את המותג. ההסבר שסיפקה הרשת הוא שהסניף מיועד לאוכלוסייה חרדית.

האישה שביקרה בסניף של בני ברק כדי לקנות אציטון וצילמה את התמונה, סיפרה כי היא הייתה שם בעבר ולא זוכרת שזה כבר קרה. "בתוך כל הקונטקסט של מה שקורה במדינה, לתופעה הגוברת של הדרת נשים ומיזוגניה, איך אישה וילדה מרגישות כשהן נכנסות לסניף ורואות את הדבר הזה? שיופי נשי זה דבר שצריך להתבייש בו? שהוא עושה בעיות וצרות לנשים? על איזה מסר הן גדלות", אמרה. "אני מספרת לילדה שלי שנשים הן גיבורות וכואב לי הלב שיש נשים שגדלות במציאות אחרת. לא חשבתי לפנות למעלה הסניף כי ציפיתי שיגיד לי פשוט שככה מקובל אצלם. התאכזבתי גם מהתגובה של שופרסל, שזה היה רק בסניף אחד. אם רק בסניף אחד נשים נתקלות בדבר הזה זה בסדר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully