וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת השרון ששבה מחו"ל נדבקה בקדחת דנגי, הדברה ביישוב מחשש להתפשטות

עודכן לאחרונה: 29.9.2023 / 12:40

החולה, תושב כוכב יאיר-צור יגאל, נדבקה ככל הנראה במדינת מרכז אמריקה. מדובר במחלה נדירה שאין עבורה חיסון והיא מועברת על ידי יתושים מסוג טיגריס אסיאתי. 3 צוותי ריסוס החלו בעבודות ריסוס במקום והתושבים התבקשו להתפנות מבתיהם. "המחלה מתפשטת מהר - מדאיג"

חיפושיות מסוג "רצנית אוליביה", שאינן מסוכנות לאדם, נצפו בכמויות גדולות ברחבי הארץ; במשרד להגנת הסביבה עדכנו כי ב"אין מקום לנקוט נגדן אמצעי הדברה"/צילום: מתוך ה-FB "פורום חולון- הבית של חולון", עריכה: טל רזניק

תושבת כוכב יאיר-צור יגאל ששבה מחו"ל אובחנה אתמול (חמישי) כחולה בקדחת דנגי. מדובר במחלה נדירה שאין עבורה חיסון והיא מועברת על ידי יתושים מסוג טיגריס אסיאתי. ככל הנראה הנשאית, סטודנטית בשנות ה-20 לחייה, נדבקה במחלה בעת שהותה במדינת מרכז אמריקה.

שלושה צוותי ריסוס החלו הבוקר בהדברה בחצרות הבתים הסמוכים לזה של החולה, ברדיוס של כמאה מטרים. התושבים התבקשו להתפנות מהאזור משום שהחומר הפעיל לקטילת הייתוש מסוכן לאדם ועלול לגרום לצריבה בעיניים או לגירוי העור במגע ישיר. עם זאת נמסר כי חומר ההדברה אינו מסוכן לחיות מחמד כמו חתולים או כלבים. העבודות צפויות להסתיים בשעות אחר הצהריים.

עבודות ריסוס בכוכב יאיר בניסיון למנוע התפשטות קדחת דנגי. 29 בספטמבר 2023. המועצה האזורית צור יגאל-כוכב יאיר, אתר רשמי
עבודות הדברה ביישוב/אתר רשמי, המועצה האזורית צור יגאל-כוכב יאיר

"בחמש לפנות ערב קיבלנו במועצה עדכון מהמשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות", אמר ראש המועצה כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד. "נקטנו מאז בצעדים למניעת התפשטות בהתאם להנחיות שקיבלנו, בעיקר ריסוס והדברה למניעת התפשטות ברדיוס של 300 ממטר מביתה של התושבת בשני מעגלים כולל טיפול במקווי מים. היתוש הנמר האסיאתי הוא המעביר את המחלה מאדם לאדם. החשש הוא שמדובר במחלה שאין לה חיסון אפקטיבי ויכולה בעקיצה שנייה להגיע לסכנת חיים. אני נמצא במוקד השירות לתושב ואנחנו מקבלים עשרות פניות של תושבים ששואלים שאלות. אנשים מקבלים בהבנה, מי שקרוב לבית צריך להסתגר בגלל ההדברה. מנסים להשלים את הטיפול באירוע לפני החג".

תסמיני המחלה הם חום גבוה, כאבים בגוף, ירידה קשה בתיאבון וחולשה קיצונית. המחלה נמשכת 7-5 ימים, בסופה לחלק מהחולים מתפתחת פריחה. במקרים קשים אפשר אף להגיע לטיפול נמרץ - אך אין הרבה מקרה מוות מהמחלה שגורמת סבל רב לנשאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יתוש האדס. ShutterStock
יתוש הטיגריס האסיאתי/ShutterStock

שלחתי פרופרסור אלי שוורץ מהמרכז לרפואת מטיילים ומחלות טרפיות במרכז הרפואי שיבא אמר כי המחלה עוברת מאדם לאדם על ידי עקיצת יתושה. "אם יש אנשים נגועים ויתושים עם פוטנציאל להעברה - ככה עוברת המחלה", מסר. "זו מחלה שמתפשטת מאוד מהר בגלל ההתחממות הגלובלית, יש כנראה מיליונים שנדבקו. אפשר להגיד שזה כבר עבר את המלריה".

עוד המשיך שוורץ ואמר כי מדובר במחלה שנפוצה בעיקר באזורים טרופים - אך זה מדאיג כשזה מגיע למדינות שאינן טרופיות. "כבר היום יש בארץ יש עשרות חולים בקדחת, זה יכול להגיע אפילו למאות מקרים בשנה כי היתוש נמצא בארץ - אבל כל המקרים אלו אנשים שחזרו מחו"ל", הסביר. "הפחד הגדול שתהיה הדבקה מקומית מאנשים שלא חזרו מחו"ל. במזל עד עכשיו לא היתה הדבקה מקומית ולכן הפעילות של המועצה היא חשובה מאוד כדי להימנע מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully