וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ירי בהולנד: סטודנט לרפואה רצח אם ובתה ומורה ברוטרדם

עודכן לאחרונה: 29.9.2023 / 11:58

היורה, בן 32, ירה בשכנתו ובבתה בת ה-14, והצית את דירתן, ומשם המשיך למרכז רפואי שבו למד וירה למוות במורה בכיתה. הוא נעצר בסמוך למקום, והמניע שלו טרם ידוע. הרשויות מעריכות כי זו הייתה התקפה ממוקדת

חשוד בירי המוני ברוטרדם נעצר/טוויטר

אדם חמוש הרג היום (חמישי) שלושה בני אדם בעיר רוטרדם שבהולנד, בהן אם ובתה. החשוד בן ה-32 החל במסע הירי שלו במבנה דירות שבו התגורר, כשירה למוות בשכנתו בת ה-39 ובבתה בת ה-14, שמתה בהמשך בבית החולים מפצעיה.

לאחר שהצית את ביתה של האישה, הוא עבר לבית החולים האוניברסיטאי במרכז הרפואי רוטרדם, נכנס לכיתה וירה למוות במורה בן 43. היורה, סטודנט באותו מרכז רפואי, נעצר בסמוך לבית החולים, שבו הצית שריפה נוספת. המניע שלו לא ידוע עד כה.

כוחות משטרה בזירת הירי ברוטרדם, אמסטרדם. 28 בספטמבר 2023. רויטרס
"המניע עד כה לא ידוע". כוחות משטרה בזירת הירי/רויטרס
חוקרים בזירת הירי ברוטרדם, הולנד. 29 בספטמבר 2023. רויטרס
"תקרית נוראה". כוחות משטרה בזירת הירי/רויטרס

תיעודים שפורסמו ברשתות הראו סטודנטים, חלקם לבושים בחלוקים רפואיים לבנים, מפונים בריצה מהמרכז על ידי שוטרים, שנפרסו בכוחות גדולים במקום. בסרטון אחר נראה החשוד אחרי מעצרו, כשהוא לבוש בסוג של מכנסיים צבאיים.

"אנחנו בהלם מתקרית נוראה. יריות נורו בשני מקומות שונים בעיר. אנשים רבים היו עדים לכך", אמר ראש עיריית רוטרדם, אחמד אבוטלב. "הרגשות בעיר סוערים מאוד. תנחומיי לנפגעים".

חשוד בירי עצור בידי שוטרים, רוטרדם, הולנד, 28 בספטמבר 2023. טוויטר, צילום מסך
"החשוד היה מוכר לרשויות". כוחות משטרה בזירת הירי/צילום מסך, טוויטר

התובע הראשי של רוטרדם, הוגו הילנאר, אמר כי "החשוד היה מוכר לרשויות החוק ובשנת 2021 הוא הועמד לדין והורשע בגין התעללות בבעלי חיים". לדבריו, המניע שלו לא ידוע בשלב זה, וככל הנראה הייתה זו התקפה ממוקדת. המשטרה אמרה כי אין לה מידע המצביע על כך שהיה יותר מיורה אחד במסע הירי החריג.

מארק רוטה, ראש ממשלת הולנד, הביע "צער גדול" על הירי, בעוד המלך וילם-אלכסנדר והמלכה מקסימה אמרו שלבם עם אלו הסובלים מ"אבל גדול".

שיעור הפשיעה בהולנד נמוך, אך לאחרונה נרשמה עלייה במספר תקריות הירי, שבדרך כלל קשורות לעימותים בין כנופיות סמים יריבות. ב-2019, שלושה בני אדם נהרגו מירי בחשמלית בעיר אוטרכט שהוביל למצוד גדול של כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully